EHBO bij kinderongevallen

A

Anoniem

Guest
Vanavond naar het eerste deel (van 3) van deze cursus van onze thuiszorg geweest. Erg leerzaam en omringd door mensen in dezelfde situatie (vaak jonge kindjes). En dus ook gezellig en humoristische verhalen!

Misschien een aanrader?

Groetjes Jenneke mv Ivar

Hartstikke goed van je!
Ik zit te wachten op de crèche die het zou gaan organiseren... lijkt mij leerzaam en vind het ook een soort van verplicht aan mijzelf dat ik tenminste wat weet als er ooit iets gebeurd.

Kan iedereen deze cursus dan volgen of moet je bij een kdv of thuiszorg werkzaam zijn? Vind t wel interessant en ook handig!

Ik heb het als sub-onderdeel bij BHV gehad. Erg interessant! En ook een gerust gevoel dat ik in ieder geval iets weet te doen als het nodig is.
Liefs NElleke

Ik kan wel baby/kinder reanimatie en de grepen bij verstikking..
Volgens mij heb ik dan niet veel meer te doen daar of wel?
Vind het op zich wel interessant..

Esmé mv kay

ik heb ook ehbo en kinderreanimatie.
wel handig en fijn gevoel niu ik zelf ook een kindje heb.
verder ben ik bevoegd om clisma,s toe te dienen en heb ik een intensieve babytraining gevolgd van 6 avonden a 3 uur...klinkt dat allemaal he,,,o ben zo trots haha
groetjes piewie,mv Mila

Ik heb het onder ogen gekregen via een flyer van het CB. Het wordt door de thuiszorg georganiseerd en als je lid bent is het de helft goedkoper.

We hebben de eerste avond al heel veel onderwerpen behandeld, er komen allemaal nuttige dingen voorbij als wanneer je 112 belt etc. Heb een goed leesbaar boekje erbij gekregen.

De training wordt gegeven door Rescue:

www.rescue.nl

Groetjes Jenneke

Wij krijgen van het KDV elke jaar de cursus kinder EHBO. De eerst keer echt alles en nu elk jaar de herhalingcursus.
Vind het ook wel erg fijn want ik merk dat het toch lastig als een kleintje iets heeft.

Jente pakt vanochtend een glas vd tafel, liet hem vallen en pakt hem weer op. Snee in zijn vinger. En dat in 2 seconden. bloeden bloeden.
Probeer dan maar eens een pleister om te doen, is er ook binnen 2 seconden weer af.
Heb er nu maar een gaasje om gepriegeld en er een vebandgaasje omheen gewikkeld, alleen dan laat hij het zitten.
Ha ha, zelf na elk jaar zo'n cursus vergeet je toch hoe het ook alweer moet maar ik ben wel erg blij dat ik elk jaar zo'n cursus doe.

Groetjes Fennie en Jente

Terug
Bovenaan