ehm....kan dit wel??!?!?!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

ik ben vandaag precies 12 weken zwanger en voel sinds 2 dagen zo héél af en toe (op bed 1x en nu vanochtend en zojuist) een klein (heel klein maar wel voelbaar) schokje (plopje)  onder in mijn buik. Het voelt echt heel anders dan borrelende darmen dus ik dacht..... zou het al kunnen dat ik al leven voel??

ik weet dat het nog extreem vroeg is maar het voelt zo anders dan mijn darmen!
oh, ik geloof dat mijn placenta ook nog eens voor ligt dus dat maakt het allemaal nog wat moeilijker om 'het' al te voelen is me verteld.

ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

xxx Snoopy

Hoi,
Ja, je hoort het wel eens dat vrouwen het heel vroeg voelen, maar ik heb er eerlijk gezegd altijd mijn bedenkingen bij. De eerste bewegingen lijken namelijk juist heel veel op plopjes van je darmen. Ik ben nu zwanger van mijn vierde kindje en heb voor het eerst een voorliggende placenta. Normaal voelde ik de eerste beweging rond 16 weken (bij de eerste met 18 weken), maar dit keer heb ik nog maar 1 keer iets gevoeld (bijna 17 weken).
Daarnaast, als je nog maar twaalf weken bent, zou je de beweging in je schaamhaar moet voelen, want je baarmoeder komt nog net niet boven je schaambeen uit.
Maargoed, ik kan alleen uit mijn eigen ervaring putten. Misschien is het bij jou anders.
Ivy

Hoi,

Ja, dat kan. Is dit je eerste kindje? Een tweede, derde of meer voel je vaak wat eerder. Maar met 12 weken is erg vroeg. Zeker met een voorliggende placenta.  Ik voelde onze oudste voor het eerst met 14 weken. Onze dochter voelde ik met 12 weken al. Als ik op dat moment niet net een echo had, hadden de VK en ik zelf het moeilijk kunnen geloven. Ik vermoedde het al wel,maar iets voelen met 12 weken is echt erg vroeg. Onze dochter was enorm druk in de buik. "Tja, (zei mijn VK) het is dat ik het zelf zie, anders zou ik het nog niet geloven dat je de kleine al voelt. Maar deze is zo druk dat dat best wel eens kan."

Ik moet er wel bij vertellen dat het wel even duurde voordat ik haar elke dag goed voelde. Toen was ik 16 weken. Voor die tijd voelde ik haar zo af en toe.

Groetjes, Cathy

Terug
Bovenaan