Ei indroduceren

<p>Hallo,</p><p>mijn zoontje is nu 5 maand en ben toen hij 4 maand was al begonnen met oefenhapjes geven , nu is het advies om ei toe te voegen vanwege minder kans om allergie te ontwikkelen , hoe hebben jullie dit gedaan ?</p>

Ik deed roerei door broccoli heen geblenderd.
Of door avocado heen geprakt, maar dan bleef het soms een beetje op de tong hangen. Kan later wel makkelijk en is ook lekker.

Elke dag een beetje meer. Ei gekookt en gepureerd. Eerste dag een theelepeltje, tweede dag twee theelepels, toen een eetlepel en toen een half ei. En daarna elke week een half ei ☺️ als je kijkt op google -> Voedingscentrum daar staat het uitgelegd ☺️ succes!

Eerste poging rond 5 maanden was een beetje verkruimelde roerei op een theelepel een paar dagen. Ze had geen reactie maar at het ook heel slecht. Na 6 maanden opnieuw geprobeerd met stukjes gekookte ei bij de lunch. Ging veel beter. Ik durfde dat meteen wat meer te maken omdat ze eerder geen reactie had. Als ik zo begonnen was, dan had ik waarschijnlijk eerst een blokje geprobeerd, en de dagen erop steeds iets meer. 
Het is wel zaak het minimaal eens per week te blijven geven. Anders heeft het geen zin als je het doet om de kans op een allergie te verminderen. Zelfde geldt voor pindakaas en soja. 

Terug
Bovenaan