ei????? kwaliteit van de sperma achteruit???

A

Anoniem

Guest
hoi dames

ik heb even een vraagje aan jullie. Ik zit nu in ronde twee mijn vorige cycles duurde 33 dagen. bij de vorige cyclus had ik op dag 13 14 en 15 mega last van me hormonen (heel gek) op dag 14 had ik echt last van me buik heel erg rommelig en zwaar gevoel en steken heel laag in me onderbuik. ik dacht toen aan een eisprong of iets dergelijks maar ja me cyclus was 33 dagen dus het lijkt me dan niet mogelijk dat ik op dag 14 me ei gehad zou hebben.

Nu zit ik op dag 15 in me tweede cyclus en gelukkig dit keer geen last van me hormonen. maar wel weer die vage buikklachten erg rommelig gevoel en af en toe steekjes onderin me buik. Zal dit dan toch me ei zijn? hoe voelt zoiets?

dan gooi ik nog een vraag de groep in. Mijn vriend en ik sexen regelmatig (lees gem 6 dagen in de week) is hierdoor de sperma slechter van kwaliteit of maakt het niks uit? het zou voor ons echt minder zijn om om de dag te klussen dus ik hoop eigenlijk dat het helemaal niks uitmaakt.

ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.

liefs linda

Hey.

Waarom zou dat volgend jou niet je eispong zijn geweest?
Mijn eisprong is laat in mijn cyclus...tussen dag 20 en 25. (heb ik ondekt door te tempen). en dan heb in een cyclus van 27 tot 33 dagen.
Iedere cyclus is anders, ze gaan vaak uit van het gemiddelde van 14 dagen als je praat over een cyclus van 28 dagen.
Ik zou zeggen, neem je temperatuur op, dan weet je of het je eisprong is geweest.

Over de kwatiteit van het sperma heb ik verschillende verhalen gehoord.
Dat je inderdaad om de dag moet klussen anders gaat de kwaliteit achteruit, maar ook dat je het gewoon elke dag mag doen, dat het geen verschil maakt.

Bij http://www.zwangerschapspagina.nl/  staat een stukje onder zwanger worden en dan wij vrijen al jaren verkeerd, dat je beter 2 tot 3 keer per week kan vrijen.
Lees het maar door, best wel interssant hoor.

Succes.

Groeten van Miena.

heej:

qoute uit die tekst waar je op wijst:

Volgens Te Velde is de vruchtbare periode van een vrouw langer dan veel mensen denken. Zij denken veelal dat de dag van de eisprong de enige vruchtbare dag is. "Dat klopt niet. De dag voor de eisprong is de meest vruchtbare dag, maar volgens verschillende onderzoeken is het tijdens de vijf a zes dagen daarvoor ook goed mogelijk om zwanger te raken. Bij de meeste vrouwen met een regelmatige cyclus van 29 dagen, liggen de meest vruchtbare dagen tussen dag 8 en 15 van hun cyclus (de eerste dag is dan de dag van het bloedverlies).

Dat zou voor ons veel goeds betekenen, maar we wachten af....

xxx

hoi dames,

ik heb ind het verhaal gelezen erg interresant!!

miena hoe werkt dat tempen dan? heb daar geen ervaring mee. kan je er iets over uitleggen?

liefs linda

Hey Linda.

Het is het handigste om een paar maanden je temp. op te nemen zodat je kan zien waarneer eisprong ongeveer is. Te beginnen op de dag van je eerste menstruatie.
Als je temp. een paar tiende omhoog gaat dan is je eisprong 1 a 2 dagen daarvoor geweest. Het handig op dit op te schrijven op een cycluskalender of zo. Ik heb deze mee gekregen van de huisarts, maar je kan ze op op sommige site's krijgen/copiëren.
Zo heb je een mooi overzicht van je cyclus.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Succes hoor. Ik hoop dat je je ei snel vind...hihi

Groeten van miena.

Hai allemaal,

Ik zit even mee te lezen en ik kan je adviseren als je gaat temperaturen je aan te melden op www.fertilityfriend.com. Het is het engels dus soms moet je goed lezen maar hier kun je je temperatuur invullen en alles wat daar bij komt kijken en wordt er voor jou uitgerekend wanneer je precies je eisprong hebt gehad. Ik hield het eerst alleen op papier bij en dat is best moeilijk te lezen. Die paar tiende zie je gauw over het hoofd. Ik neem elke morgen rond dezelfde tijd (voordat ik opsta) mijn temperatuur en ik ben er dus ook achter gekomen dat ik een late eisprong heb, ook tussen dag 20 en dag 25 met een cyclus van tussen de 28 en 33 dagen.

Ik ben heel blij dat ik ben gaan tempeaturen. Ben hiermee begonnen in maand 7 en kwam er toen achter dat mijn eisprong later was dan rond dag 14/15/16 zoals ik had verwacht. Zit nu in maand 11 en weet nu beter wanneer we extra moeten klussen.

Ik hoop dat hier wat aan hebt.

Veel liefs
Nataly

Terug
Bovenaan