Ei kwijt over CB

Hallo mama's,

Ik moet echt even mijn ei kwijt over het Consultatieburo bij ons in de regio. Mijn dochtertje eet sinds een week best slecht. Normaal drinkt ze tussen de 110 en 150 ml. Ze is nu bijna 11 weken oud en woog de laatste keer bij het CB bezoek ca. 3 weken geleden  4660 gram. Maar sinds een week gooit ze er met de pet naar bij de fles, soms dronk ze maar 70 en kreeg ik er niets meer in bij haar. Dus ik belde het CB op om advies te vragen. Ik heb ze wel geteld 8 minuten aan de telefoon gehad en ben dus geen steek verder gekomen. Het enige wat ze zei was, je moet maar een beetje experimenteren. Misschien zus, misschien zo, maar daar heb ik toch niets aan. Na een telefoontje met mijn zus heb ik besloten het speengat iets groter te maken. En wat denk je het flesje gaat weer als vanouds. Nou dat hadden ze bij het CB  toch ook wel als probeertip kunnen geven. Waar is het CB anders voor.... Ja, wegen en meten, maar voor andere zaken  hoef ik ze dus niet bellen...
 
Nou dat lucht op... Hopelijk hebben jullie betere ervaringen met het CB.
 
Hoi,
Zelf heb ik gelukkig wel hele goede ervaringen met het CB.
Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik een probleem had zoals jij  en ik belde om advies, ik eerst iemand van de ggd(algemene gezondheidsdienst)  aan de telefoon kreeg. Zij moeten blijkbaar zoveel mogelijk de telefoontjes opvangen. Wanneer die er niet uit kwamen dan werd er pas contact opgenomen door het CB. En inderdaad kreeg ik vaak of geen of slecht advies en kreeg ik pas na doorvragen de verpleegkundige van het CB aan de te telefoon met wel de aandacht en juiste adviezen.
Ik weet niet of het bij jou ook zo gaat, anders zou ik voortaan doorvragen naar het CB of wanneer je wel direct het CB krijgt naar je eigen verpleegkundige vragen.
Succes.
 
het advies van het cb is inderdaad niet altijd even bruikbaar. toen mijn oudste dochter nog bv dronk spuugde ze steeds bijna de hele voeding uit zodat ik meer voedde dan eigenlijk normaal was. ik belde hierover een paar keer met het cb omdat ik natuurlijk bezorgd was. ( in de gesprekken op het cb zelf kreeg ik hier ook geen hulp voor )
ze vertelden me dat ik mijn dochtertje wel moest laten boeren. dat deed ik natuurlijk wel want dat had ik zelf ook allang bedacht dat baby's moeten boeren na de voeding. maar verder hadden ze er geen verklaring voor.
ook was mijn dochter een huilbaby. achteraf gezien was het stress geweest omdat het niet goed ging met haar vader. maar toen ik belde omdat ik wel eens ten einde raad was kreeg ik ook nooit normale antwoorden. gewoon troosten zeiden ze dan maar ( natuurlijk deed ik dat al)   maar verder kreeg ik er geen hulp voor.
gelukkig is het allemaal wel weer opgelost met mijn dochtertje.
 
Terug
Bovenaan