Eicel gezocht!

Hallo allemaal,

toen ik 2 jaar geleden op mijn 28ste samen met mijn vriend bewust voor kinderen koos, leek er een mooie tijd aan te breken. Het vooruitzicht om de liefde te bekronen met een kindje was na jaren dé stap. Enkele miskramen later werden we doorgestuurd en sinds kort zijn we erachter gekomen dat ik POF heb.

Prematuur Ovarieel Falen betekend eigenlijk dat ik met te weinig eicellen ben geboren, en omdat elke vrouw honderden eicellen verliest per maand, of je nou aan de pil bent, zwanger probeert te worden of al bent. Dit proces heeft er toe geleid dat de fertiliteitskliniek heeft aangegeven dat een vruchtbaarheidsbehandeling zoals IVF geen uitkomst meer zou bieden. Want ze zijn op of anders van zo'n slechte kwaliteit.

Daar sta je dan met 30 jaar. Vandaar mijn oproep. Ben jij die vrouw die een andere ook het geluk toewenst wat je zelf al hebt ondervonden? Is jullie gezin compleet en wens je een ander een kans op een gezin toe? Dan hoop ik dat je wilt reageren, want het zou voor ons de wereld van veranderen op een positieve wending. Als je geïnteresseerd bent dan wellicht kun je je vinden in ons profiel en met gerust hart realiseren dat het kindje wat uit jouw onzelfzuchtige actie voortkomt met alle liefde omringt zal worden.

met vriendelijke groet,
aukje
 
Hoi Aukje,

Ik was met 29 jaar ook al vervroegd in de overgang. Ik wilde liever geen eicel van een bekende, omdat ik dan altijd zou denken;"lijkt mijn kind op haar". En ik was bang dat die andere vrouw het kind toch een beetje van haar zou beschouwen.

Daarom, heb ik IVF met donoreicel ondergaan op Cyprus. Van een anonieme donor. Bij een gerenommeerd klinik, een engels sprekende dokter. Ik voelde me zo begrepen door hem en op mijn gemak gesteld.

De dokters hier twijfelde of ik überhaupt zwanger kon worden, want ik had ook een afwijking aan mijn baarmoeder.

Maar die Cyprische dokter, stelde me zo gerust. Volgens hem zou het 100% gaan lukken. En het lukt ook!
Ik heb nu een zoontje van 3 en een dochter van 1, met wie ik zielsgelukkig ben.

Dus, POF is niet het einde van de wereld. Al voelde dat voor mij ook wel zo, in het begin.
 
Terug
Bovenaan