eicel

Stomme vraag misschien maar weet iemand hoe lang een eicel nog in leven blijft na de eisprong? Of het dus nog zin heeft om na de eisprong te klussen.
Ik lees hier namelijk heel veel verschillende dingen over. In het ene boek staat 6 uur en in het andere 24 uur.
alvast bedank'.
groetjes Anne
 
Hoi Anne,
Volgens mij is het tussen de 6 en 24 uur. In ieder geval niet langer. Je kunt dus het beste de avond voor je eisprong klussen. Want de zaadcellen leven wel een paar dagen. Dus die zijn dan al aanwezig als het eitje springt.
 
Een eicel blijft 12 tot 24 uur na de eisprong in leven.
Sperma kan wel 4 dagen overleven (als alle omstandigheden goed zijn).
Als je dus 2 dagen voor de eisprong vrijt, liggen de zaadjes te wachten in de eileider totdat het ei springt.
 
een eicel leeft 24 uur,zaadcellen 48 uur en kunnen zelfs 72 uur in leven blijven,als het eitje gesprongen is en je gaat daarna vrijen ben je te laat volgens mij en net wat anoniem hierboven zegt,als je 2 dagen voor je ei vrijt dan liggen de zaadcellen te wachtem maar soms moet je de natuur ze gang laten gaan,ik let continu op van nu moet ik vrijen,maar heeft nog geen baat gehad dus nu ga ik is gewoon zonder de berekeningen het doen,en de natuur ze gang lateng aan gr manuela
 
Terug
Bovenaan