eiceldonatie

Hoi Lieve Meiden,

Ik weet niet of ik hier goed zit om iets te vragen over jullie mening maar toch probeer ik het.

Ik ben Leonie en moeder van Brian 4 jaar en Sven 1,5 jaar. Ben 26 jaar en mijn gezin is compleet vinden wij. Ik ben al een tijdje aan het rond surfen op het net en aan het praten met mijn man over eiceldonatie. Daar is nog niet zoveel over bekend. Ik wilde zomaar eens weten of jullie daar wel eens over nadenken. Stel je hebt al een aantal ivf pogingen ondergaan en het wil gewoon echt niet lukken. Zouden jullie dan voor eiceldonatie gaan. Je draagt het kindje zelf alleen er zitten genen van je eigen man in maar ook genen van een andere vrouw.

Ik vind het heel mooi als "gezonde" vrouwen er over nadenken om  hun  eicellen te doneren om andere stellen het geluk op een gezond kindje te gunnen. Maar als ik mezelf zou bedenken (wat overigens niet zo heel makkelijk gaat met twee prima zwangerschappen achter de rug) dat ik een kindje zou dragen van mijn man en een andere vrouw krijg ik toch een beetje de kriebels is toch een raar idee.
Ik wilde eens weten hoe jullie daar over denken? Zouden jullie daar voor gaan als dat nog een laatste optie zou zijn? of vinden jullie het helemaal niets..
Tegenwoordig is eicel donatie in Nederland niet meer anoniem dus die andere vrouw weet wie jullie zijn en jullie weten wie zij is.

Nou ik hoop op een aantal reactie's omtrent jullie mening hier over.

Groetjes Leonie

hoi hoi,

ik heb pco en ben moeilijk te stimuleren met hormonen

omdat we in een beetje ene langdradig traject kwamen hebben we idd wel eens gepraat over eiceldonatie

als je het zou kunnen zou ik het een mooi gebaar en gift vinden want er zijn heel veel vrouwen die ermee geholpen kunenn worden

en eiceldonoren zijn schaars.

gelukkig heeft het bij ons niet zo ver hoeven komen en zijn we via hormonen en eigen cellen zwanger geworden

maar ik vind het een mooie gedahcten om andere er mee te helpen

ik wens je heel veel succes met je beslissing

hoop dat je iets aan mij mening hebt

groetjes moekje

inmiddels 27 weken en 5 dagen zwnager

hoi,

Na 21 inseminaties ben ik ondertussen moeder van een meisje met donorsperma met IVF. Dit was de eerste keer raak. Ik denk dat als een kind in een liefdevol gezin komt, er niet onder zal lijden. Mijn man weet het wel dat ze van een donor is, maar het voelt als zijn eigen meisje zegt hij. Ik heb er ook over nagedacht om eicel te gaan doneren, maar ik denk dat mijn eitjes geen goede kwaliteit hebben. Ze hadden bij mij 16 eitjes weggeprikt en daarvan waren er maar 2 van bevrucht. Hiervan was er 1 goed genoeg om terug te plaatsen. Dat werd gelukkig mijn kleine meisje. er zat vocht in mijn eitjes. Ze wisten niet of dit altijd was geweest of dat het door de hormonen kwam. We gaan in september voor een tweede kindje. Misschien als dan de eitjes beter zijn,  zal ik er nog eens over nadenken.

groetjes, A.

Terug
Bovenaan