eicelpunctie en kijkoperatie

Hallo,
Graag wil ik weten of er mensen zijn die ervaringen hebben met een eicelpunctie of een kijkoperatie. Ik krijg namelijk a.s. dinsdag te horen welke van de twee de volgende stap is. Ik wil er graag wat meer informatie over krijgen.
Alvast bedankt
Ang...

Hoi,
Ik heb de 29e een kijkoperatie.
Ze maken een sneetje bij je navel en twee onder in je buik. Ze brengen koolzuurgas is om je buik op te blazen zodat ze het allemaal goed kunnen zien.
De operatie duurt een half uur en je gaat onder volledige narcose. Je mag dezelfde dag nog naar huis als alles goed gaat maar je moet een paar dagen rust houden. Omdat het koolzuur je middenrif omhoog duwt kun je achteraf last hebben van je schouder.
Je moet de operatie ondergaan na je menstruatie maar voor je eisprong. Je wordt dan ingeroosterd en hoort vlak van tevoren hoe laat je verwacht wordt.

Over een punctie kan ik je niets vertellen.

gr.Inge

hallo ang...
ik heb ook alleen ervaring met een kijkoperatie. inge heeft t eigenlijk al verteld. de meeste pijn heb je eigenlijk van dat koolzuur, dat duurde twee dagen ofzo en begon bij de schouders maar liep later door tot m'n rug. als je weet waar t van komt is t niet zo erg. gewoon lekker gaan liggen. bij mij deden ze t ook in m'n navel en dan 1 gaatje aan de onderkant , dat kan dus ook, maar dit gaatje onderin was heel snel weer dicht. verder had ik ook inge geschreven dat t bij mij zo was dat de gyno die de operatie had gedaan bij me kwam op de verkoeverkamer en de uitslag (niet zo goed) vertelde terwijl ik had gevraagd of m'n vriend er bij kon zijn. dat had ik wel graag gewild maar was niet gelukt. maar wat ik wil zeggen is dat je t blijkbaar zelf moet vragen als je t graag wilt. maar misschien is dit in elk ziekenhuis anders. bij mij was t best rustig en de verpleegkundigen heel lief en ik mocht ook een nachtje blijven slapen als ik dat had gewild. werd echt een beetje vertroeteld (maar wilde natuurlijk eigenlijk zo snel mogelijk naar huis...) t viel allemaal erg mee, behalve dan de uitslag...sterkte,
lis

Terug
Bovenaan