Eieren eten

Hallo, weet iemand iemand van jullie vanaf welke leeftijd een baby eieren mag eten? En maakt het nog uit hoe ze klaargemaakt zijn (hargekookt, roreieren etc). Alvast bedankt!
 
volgens het voedsel-intruductieschema van stephan kleintjes mag het vanaf 9 - 10 maanden (er vanuit gaande dat je kindje geen allergieen heeft).
Volgens mij moet een ei dan wel hardgekookt zijn, zonder vloeibare derrie erin zeg maar.
 
Je kindje mag eieren eten vanaf 7 maanden (is mij iig verteld door het cb), maar inderdaad moet het wel goed gaar zijn. Vanaf een jaar mogen ze pas een zachtgekookt eitje of iets dergelijks eten.

Ze (en volwassenen trouwens ook) mogen niet te veel eieren eten. Het eerste levensjaar maar een halve per week geloof ik. En ook geen vleesproducten op dezelfde dag als dat je het ei geeft.... Schijnt ook weer teveel van het goede te zijn.
 
Mijn meisje at al eieren toen ze 6 mnd was!
Maar was ook snel met vast voedsel! (4 maanden)

Ze vind het trouwens heerlijk en wel heel hardgekookt hoor!

Groetjes Sabina
 
Tja, je kunt ze natuurlijk altijd eerder geven! Maar of het goed is is ene tweede!

Ik hou me ook ene beetje ana de richtlijnen van Kleijntjes! Die heeft er verstand van (kinderdietist)(
 
heb ff gegoogled..

tja.. ik vind dat net zoiets als het boek 'oei ik groei!'
Waar is dit allemaal op gebasseerd?? Elk kind is anders, hij kent jouw kind toch niet?
Volgens de richtlijnen moet mijn meid al hele potjes fruit en groenten eten en nog maar op 2 a 3 flessen zitten nou dat red ze nog lange na niet.
 
Terug
Bovenaan