eigen bed of logeerbed verhogen?

Hallo,

een vraag; wij hebben een waterbed en dat kun je niet omhoog brengen met poten of kratjes bier.
Nu is er wel de mogelijkheid om het op te hogen dmv platen erop en  2   1persoons spriralen en matrassen.
Ook hebben we aan de mogelijkheid gedacht om een 1 persoons(logeer)bed op een andere slaapkamer neer te zetten en dit te verhogen. Zo kan ik daar op bevallen (als ik thuis beval).
Volgens een vriendin moet ik daar straks dan ook de kraamtijd in doorbrengen ivm de kraamverzorgster. Ik had bedacht dat ik daar dan alleen in hoef als ik verzorging nodig heb of bijvoorbeeld bij  hulp/ uitleg  bij de bortstvoeding. En de rest van de tijd lekker in mijn eigen bed.
Dit heeft volgens mijn vriendin te maken met het feit dat de kraamverzorgster elke dag het bed moet verschonen waar je inligt.
Als dat de rede is dan vind ik toch wel iemand in mijn omgeving (of manlief) die het bed kan verschonen zonodig?

Wat denken jullie/ is jullie ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Theolien

hey hey,

Als ik jou was zou ik even met het kraamburo bellen om te vragen wat zei aanraden, zodat het straks in je kraamtijd niet ineens tegenvalt.
Het ene kraamburo is er nl strenger in dan het andere, en het lijkt mij het fijnst om je kraamtijd in je eigen slaapkamer door te brengen.
succes ermee.

xx natascha

Hoi

Mij is verteld dat het alleen gaat om de verzorging.
En als het allemaal alleen gaat om het verschonen van het bed, dat kan je man of eventueel een mantelzorger (moeder, schoonmoeder, enz) dan toch eventueel ook wel doen?? Tenminste, dat lijkt mij?!
Mij werdt aangeraden om eventueel ipv klossen gewoon een extra matras in de kamer te zetten, zodat die op het bed kan voor de verzorging, zodat ik verder gewoon normaal in en uit mijn bed kan. Mijn man gaat die dan iedere ochtend op zijn kant van het bed gooien, dan hoef ik er alleen maar op te "rollen".
Misschien een goed idee??!!!

Groetjes natalie

Hoi Theolien,

Ik heb gisteren de kraamzorg langsgehad, zij zei dat ik best na de bevalling mijn eigen (lage) bed weer in mag en het andere bed mag opruimen. Ik ga in de woonkamer bevallen, omdat we een te steile trap hebben, mocht ik er op een brancard uit moeten dan kan dat niet dus mag ik niet boven bevallen. Wel zo lekker dat ik niet de hele kraamtijd in de woonkamer hoef te liggen!

Succes ermee!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi Theolien,

Ik heb gisteren de kraamzorg langsgehad, zij zei dat ik best na de bevalling mijn eigen (lage) bed weer in mag en het andere bed mag opruimen. Ik ga in de woonkamer bevallen, omdat we een te steile trap hebben, mocht ik er op een brancard uit moeten dan kan dat niet dus mag ik niet boven bevallen. Wel zo lekker dat ik niet de hele kraamtijd in de woonkamer hoef te liggen!

Succes ermee!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het nagevraagd bij het kraamburo en die zeiden dat het mogelijk was je alleen te laten verzorgen in het logeerbed en dat je als je klaar bent gewoon naar je eigen bed kunt.

Ik zou zeggen: vraag het even na (kan volgens mij gewoon telefonisch)... Geeft je wel een gerust gevoel.

Groetjes,
Jolanda

Hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties!
Ik sprak gisteren inderdaad iemand van het kraambureau en zij vertelde ook dat het vooral om de verzorgingsmomenten gaat en ik  verder op mijn eigen bed zou kunnen. Alleen het verschonen van het bed kan dan als probleem worden gezien door de kraamverzorgster maar dat kan inderdaad ook iemand in mijn omgeving doen.
Wij gaan dus waarschijnlijk voor een 1 persoonsbed op een andere slaapkamer.

Nogmaals bedankt!

x theolien

Terug
Bovenaan