eigen bedje of niet??

wat doen jullie als de kleine rond een uur of 6/7 gaat huilen maar nog geen honger heeft??
ik neem hem bij mij in bed hij slaapt dan gelijk verder tot een uur of 8 half 9, veel mensen zeggen dat je hem op zijn eigen bed moet laten.
wat vinden jullie?

hoi!!!

Ik vind dat je de juiste beslissing hebt genomen. ik doe het zelf namelijk ook! haha
wel leg ik naast hem altijd een kussen zodat ik nooit op hem kan gaan liggen.

Hoi hoi..
Onze kleine dame had voor een poosje terug ook een paar keer dat ze 's nachts wakker werd omstreeks half 5 ofzo. Honger had ze idd niet, gewoon klaarwakker en jengelen in d'r bedje. Ze kreeg toen 'smorgens nog rond 6 uur haar eerste flesje (inmiddels in dit om 7 uur), dus die anderhalf uur heb ik d'r ook bij ons in bed genomen hoor. Anders moest ik steeds op en neer naar haar kamertje voor de speen in de mond doen om d'r 'zoet' te houden zeg maar. Bij ons in bed lag ze lekker te kijken en brabbelen en zo konden wij nog wat slaap meepakken. Gelukkig was het maar een paar keer voorgekomen, want je slaapt zelf toch minder vast en rustig, idd bang om op d'r te liggen / leunen ofzo. Ik had haar dan ook naast onze hoofden liggen dus hoog in bed zodat ze niet onder het dekbed kon komen.

hoi,

onze kleine ligt al sinds de geboorte af en toe in ons bed, gewoon omdat hij door aan de pink te zuigen rustig wordt en ik geen energie meer had, om de hele dag en nacht langs zijn bed te staan. we leggen hem op zijn verschoningskussen tussen onze kussens in, op deze manier kunnen we er niet op gaan liggen en nooit het dekbed over zijn hoofd trekken.
gelukkig hoeft het nu bijna nooit meer, maar vooral als ik een middagdutje wil doen is hij huilerig en dan gaan we dus samen slapen.
het enige waar ik voor zou uitkijken is dat het geen gewoonte wordt, want dan wordt het weer lastig af te leren. maar als het een keer net zo uitkomt, prima toch.

gr floor

Jasmia vindt dr eigen bedje voor de nacht maar niks... Overdag slaapt ze wel regelmatig in bed (ook in de wagen).
Savonds begint ze vaak wel in dr eigen bed maar vaak wordt ze al snel wakker en dn neem ik dr voor mn eigen nachtrust bij me.
Ik heb totaal geen angst dat ik op dr ga liggen, als je 'nuchter' bent en geen vaste slaper bent is er voor mij geen reden om me daar druk om te maken!
Onze dochter van nu 20 mnd sliep ook altijd bij me in bed en zelfs de overgang naar eigen bed en naar eigen kamer is nooit een probleem geweest! D~us daar maak ik me nu ook niet druk om.
Ik zeg daarom ook doe waar jij je goed bij voelt want jou slaap is ook belangrijk!

Liefs L81

Hallo,

Iedereen moet dat denk ik lekker voor zichzelf weten, als je inderdaad maar op de veiligheid let, dus zelf zonder alcohol en medicijnen naar bed, maar ook je kindje hoog leggen en zo. De eerste weken heeft Jojanneke wel regelmatig bij ons in bed geslapen, nu doen we het nooit meer. Op het moment dat ze te vroeg wakker wordt geven we haar wel gewoon een fles en gaan we op dat ritme de rest van de dag verder. Bovendien hebben wij gemerkt dat als we haar even latene huilen om die tijd ze zo weer verder slaapt. Gelukkig duimt ze, dus voor een speen hoeven wij er nooit uit... helaas wel lastig af te leren, maar goed dat zien we dan wel weer. Bovendien heb ik zelf geduimt tot mijn twaalfde en met mij is het ook goed gekomen ( het was dat ik een beugel kreeg en de duim er niet meer bij in paste anders had ik waarschijnlijk nu nog geduimt)

Carina

Terug
Bovenaan