eigen haren trekken?!

Ik heb een dochertje van bijna 2 jaar. Ze heeft een speen in bed aan een knuffeltje. Hier zaten eerst twee spenen aan, maar ik vond steeds meer haar in bed en ben erachter gekomen dat ze met de ene speen in haar mond en de andere speen ging ze door haar haar wrijven. Ik heb gelijk die tweede speen eraf gehaald en ze vond het prima. Nu trekt ze de haren gewoon uit haar voorhoofd. Ik vind haar vaak met hele haarplukken in haar bed en soms ook aan de speen die ze gewoon in haar mond heeft.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen ik vind het zo zonde van haar haar ze had mooi lang haar maar word steeds minder. Ze slaapt nu met een bandana en allerlei zachte en harige knuffels ik probeer van alles te proberen maar misschien kan iemand mij hierbij helpen. Alvast bedankt.

hoi bianca, wat vervelend!! mijn ukkie was 10 md toen ze er mee begon... zo zonde van die mooie lange krullen die ze had....
idd met de speen door het haar draaien en dan lekker sabbelen op de speen vol haar. bleh lijkt mij helemaal niks, maar goed.
na de 1e verjaardag zag het er echt niet meer uit.... ze was half kaal en het haar dat er nog zat was zo beschadigd en ongelijk... het was echt geen gezicht.
met pijn in ons hart hebben we er toch voor gekozen om haar te kortwieken. we hebben de tondeuse er overheen gehaald.... sindsdien doet ze het niet meer....
als ze een haar in de slaapkamer vindt, draait ze deze nog wel om de speen heen en sabbelt ze er op... ook sabbelt ze op haren die ze in de huiskamer vindt, maar we pakken die natuulijk altijd af..... de krullen komen inmiddels in hoog tempo weer terug.... zonder krullen was ze ook beeldig, maar aangezien haar 2ling zusje niet gekortwiekt hoefde te worden, heeft ze wat in te halen. hahaha.

wij hebben trouwens gekozen voor deze redelijk drastische actie omdat het verwijderen van de haren, de cyclus doorbreekt (meestal).... anders loop je het risico dat het later nog moeilijker wordt af te leren.... ik heb een forum gevonden voor dames die dit als volwassenen nogsteeds doen....

succes ermee....

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan