Eigen kamertje slapen

<p>Hi,</p><p>Wij zouden onze zoon graag langzaam proberen om op zijn eigen kamertje te slapen. Hij slaapt nu nog bij ons op de kamer in een wiegje. Hij heeft ons echt nog veel nodig merken we. </p><p>We zijn vandaag ermee begonnen:</p><p>- wiegje op zijn kamertje, het ledikant lijkt me een brug te ver nog.</p><p>- overdag slaapjes op zijn kamertje doen ipv in de box. </p><p>- we bakeren hem 's nachts in dus doen dit nu ook overdag tijdens de slaapjes. </p><p>- overdag de rolluiken gewoon open en de radio zacht aan op zijn kamer zodat het niet meteen heel stil is (hij heeft moeite met meteen de stilte volgens mij) </p><p>- een gedragen shirt van mij onder zijn hoofdje. </p><p> </p><p>We hopen als we dit overdag gaan doen dat dit 's nachts ook langzaam komt. </p><p>Hebben jullie nog tips vanuit jullie ervaringen ??</p><p>Onze zoon is bijna 5 weken. </p>

Hoi

Ik heb exact hetzelfde gedaan op de radio na. Toen het overdag in zijn wieg goed ging heb ik hem in zijn bed gelegd met onder zijn hoofd het laken van de wieg voor de geur. Toen dit goed ging meteen de nachten ook gaan doen. 
Gaat heel goed ligt nu steeds op zijn eigen kamertje.

Succes

Hoi!
Ik vond het heel moeilijk om die stap te zetten maar hij slaapt nu sinds een week op zijn eigen kamer en dit gaat fantastisch. 
De eerste weken idd ook bij ons op de kamer, toen in de middag in zijn grote bed gaan wennen. Dit ging met de dag beter. Wij hebben altijd ook gewoon gestofzuigd terwijl hij lag te slapen en idd luiken open in zijn kamer maar dan wel een soort inbetween gordijn dicht. 
Wat ik doe in zijn kamer is bij het slapen gaan savonds alles dicht, een nacht lampje aan, die gaat na een kwartiertje zelf uit en ik heb een olifantje van vtech die speelt 15 min geluidjes af, van een hartslag tot regenbuien en melodietjes van kinderliedjes. Vaak na het afspelen slaapt hij.  Ik zet dan de babyfoon aan op zijn zachts en slaap sinds een week veel beter. 
Ik vind hoe je het nu doet al super goed doet. Mijn kleine is morgen precies 2 maanden.

[quote quote=10203672]Hoi! Ik vond het heel moeilijk om die stap te zetten maar hij slaapt nu sinds een week op zijn eigen kamer en dit gaat fantastisch. De eerste weken idd ook bij ons op de kamer, toen in de middag in zijn grote bed gaan wennen. Dit ging met de dag beter. Wij hebben altijd ook gewoon gestofzuigd terwijl hij lag te slapen en idd luiken open in zijn kamer maar dan wel een soort inbetween gordijn dicht. Wat ik doe in zijn kamer is bij het slapen gaan savonds alles dicht, een nacht lampje aan, die gaat na een kwartiertje zelf uit en ik heb een olifantje van vtech die speelt 15 min geluidjes af, van een hartslag tot regenbuien en melodietjes van kinderliedjes. Vaak na het afspelen slaapt hij. Ik zet dan de babyfoon aan op zijn zachts en slaap sinds een week veel beter. Ik vind hoe je het nu doet al super goed doet. Mijn kleine is morgen precies 2 maanden.[/quote]
Ja lastig he! Wij slapen zelf ook niet goed erdoor dus vandaar de stap. O dat is handig zeg! Hoe heet dat olifantje? Wil ik ook wel?

Heb hetzelfde gedaan op radio en shirt na. Als mn dochter dan huilde dan wachtte ik 5 min en ging ik dr troosten. Als ze dan weer rustig was weer terug leggen en hetzelfde riedeltje weer als ze bleef huilen maar dan na 10 min. Volgende stap was om na 15 min weer te troosten maar die haalde ze nooit! Dan sliep ze al. 

Ja heel lastig haha! En ook een tip, soms is het net alsof ze gaan huilen... maar wacht heel even voor je er gelijk er op af gaat. Vaak is het zo weer stil, die van mij doet het ook in zijn slaap en rende me rot en dan zag ik gewoon dat hij sliep ?
en idd als hij echt gaat huilen eventjes troosten, wiegend door de kamer heen. 
Het olifantje heet bedtijd olifant. Vtech baby. Ik ben enorm fan en hij gaat nu overal mee naar toe. ?

Terug
Bovenaan