eigen willetje..

mijn dochter is nu bijna 8 maanden en heeft al een sterke eigen wil .
als ze aandacht wilt begint ze te huilen en gaat ze net zolang door totdat we haar aandacht geven....
ze krijgt de hele dag wel aandacht maar alleen spelen in de box gaat maar voor 10 minuten goed ik kan niet stofzuigen etc als ze wakker is want dan begint ze te huilen..
en dat kun je wel 10 minuten door laten gaan .. en dat zal ze wel stoppen denk je ..
maar ze gaat gewoon door... totdat ze alle aandacht krijgt van maakt niet uit wie..
als ze het maar krijgt!!!

iemand misschien een advies???

groetjes F
 
Hoi,

Ik heb ook een meisje met diva allures. Sinds ze een maand of 9 is, heeft ze een hele sterke eigen wil. Ik heb de box al snel weggedaan, want dat leverde bij mij alleen maar krijspartijen op. Maar inderdaad, als ik even de was wil doen, en dus de bijkeuken inloop en de deur dicht doe, dan begint ze toch te brullen. Ze kijkt dan eerst heel boos en dan gaat ze schreeuwen. Maarja... het is gewoon een regel: ze mag niet in de bijkeuken. Ik negeer haar op dat soort momenten totdat ze weer rustig is. Dat duurt soms wel een kwartier of 20 minuten. Ik geef haar geen oogcontact en praat niet tegen haar. Ook niet als ik klaar ben met de was ofzo. Ik negeer haar totdat ze weer rustig gaat spelen of gewoon naar me toe komt zonder dat gebrul. Dat begint nu wel aardig te werken. (ze is nu 1). Ze doet het nog wel eens, maar dan duurt het nooit langer dan een paar minuten en dan gaat ze gewoon weer lief spelen.

Moeilijk hoor, opvoeden. Ik had ook niet gedacht dat het al zo snel moest.

groetjes,

Desiree
 
Hallo,
even over opvoeden... naar mijn idee begint dat al vanaf de geboorte. Problemen ontstaan als je pas gaat opvoeden op t moment dat je er last van krijgt. Dan ben je dus te laat. Gr joeki
 
hoi,
zo rond de 8 mnd krijgen de meesten een beetje verlatings angst.
en willen ze graag bij (of liever in )papa en mama zijn.
dus ze vinden het niks  als je ze alleen laat.
kiekeboe spelletjes zijn nu handig zo leren ze dat je even weg bent.
dit moet je opbouwen.....
maar je moet juiste gaan stofzuigen als je kindje wakker is, en je zelf (hoe moeilijk ook)
voor nemen om pas weer naar je kindje te gaan als je klaar ben met zuigen.

moet je natuurlijk niet het hele huis af maken maar alleen de huiskamer en keuken enz.
mijn dochter (7mnd) begint daar nu ook mee.
en ze moet dus een kwartier wachten voor ik bij haar kom en ja ze gaat heel erg overdreven huilen.
maar ik kan haar niet haar zin geven.want idd het opvoeden begint bij de geboorte.
dus introduceer maar vast het woordje NEE!

succes
 
Terug
Bovenaan