eigen willetje

Laura weet nu heel goed wat ze wil en wat ze niet wil... Als ze iets niet mag gaat ze met haar hoofd naar beneden op de grond zitten, soms bonkt ze zelfs op de grond. Ze kan nu lopen en als wij linksaf willen en zij rechtsaf dan wil ze niet mee, gaat ze hard huilen enzo. Ook gaat ze soms hard huilend op de grond liggen als ze iets niet mag. Mijn vraag is, hoe gaan jullie hier mee om? Als ze moe is is het erger.

Het enige wat ik kan zeggen is negeren.

Dus wil ze rechts en jullie andere kant pak haar bij de hand zeg niets tegen haar en loop gewoon door.

Als ze op de grond gaan liggen huilen moet je er volgens de tv reclame naast gaan liggen en net zo gek doen hahahaha.

Alle gekheid op een stokje volgens mij is negeren het beste wat je kan doen.
ook voor het bonken op de grond en op de grond gaan liggen enz.

Gr Lique

Een sterk eigen karakter heeft ze! En dat uit zich nu zo maar dat kan straks ook heel veel voordelen hebben denk ik altijd maar Probeer dat ook te zien! Ik herken dit namelijk van mijn oudste zoon.
Wat hier helpt is inderdaad negeren en als we op straat liepen toch gewoon de kant op meenemen (soms een stukje tillen of stevig aan de arm meenemen...) die jij wil. Hij deed dit ook toen hij net liep tot dat hij ongeveer 2-2,5 was, nu eigenlijk niet meer zo vaak, want nu kan ik dingen aan hem uitleggen. Hij is nu 3.
Succes!
Groetjes, Noor

Daniel heeft dit vooral buiten bij wandelen bijv.
Ik laat hem gewoon op de grond zitten en negeer het gedrag.
Kijk ook heel bewust de andere kant op dan.
Vaak draait het snel weer bij en gaat hij mee.

Liefs Marina

Ach ja shanice is een kreng en een eigen wil zeker.
Met eten mogen wij haar niet meer geven wil ze zelf doen anders eet ze niet. Als ze iets niet mag gaat ze huilen en mekkeren mamma toe mamma toe maamma toe. Soms negeer ik het maar toevallig gisteren was ik zo kwaad op haar dat ik mijn stem verhef en dat ik er stevig toesprak nou daar was ze vanonder de indruk toen was het ook over ook.

Myrthe heeft ook tijdje geprobeerd op grond te liggen gillen/huilen.
Ik negeer haar, stap over haar heen en ga op de bank zitten. Binnen paar weken over.

Buiten een andere kant oplopen herken ik ook wel. OF geen handje willen geven bij oversteken.

Bij eerste loop ik gewoon andere kant op, vaak komt ze achter me aan. Soms niet dan loop ik toch naar haar en pak haar stevig vast. Dan maar brullend aan de arm.
Bij tweede pak ik haar arm, leg uit waarom het moet en neem haar brullend mee. Aan de overkant mag ze weer los...

Heel veel sterkte. Kan soms best vermoeiend zijn....

Liefs Irene

Hoi hoi,

Ook hier is dat probleem heel herkenbaar. Onze meid heeft ook een eigen willetje en het favouriete woord is nee.
We zitten nu duidelijk in de, ik ben bijna 2 en ik zeg nee, fase.
Wat hier ook helpt is het gewoon negeren. Soms is dit heel moeilijk zeker als je net midden in de winkel staat. Soms zeg ik ook weleens dan gaat mama wel alleen, dan is ze zo bij me.
Maar ze kan ook boos worden als ze iets wil wat ze van ons niet mag. Soms laat ik haar ook wel eens kiezen uit twee dingen, zodat het net lijkt alsof ze toch een keuze heeft. Laatst wilde ze bijv. haar melk niet opdrinken. Ik heb haar toen laten kiezen uit haar tuitbeker of uit haar beker. Ze koos voor de beker en de melk ging helemaal op.
Op zo'n moment geef je ze het gevoel dat zij de regie in handen hebben, terwijl heel stiekem mama toch eigenlijk bepaald.

Succes ermee.
Groetjes Anne

hey,
is wel een beetje herkenbaar, onze meid heeft ook een sterk eigen willetje. begint nu ook te gillen als ze iets niet mag.
Wij proberen het ook te negeren. Soms wel moeilijk hoor, maar dat werkt wel.
En soms zet ik haar dan maar in de hoek als ze door blijft gaan, dan houd ze ook wel op.
En als ze niet mee wil lopen dan loop ik vast vooruit en zeg dan daaaag, dan komt ze vanzelf. Dacht dat niet te doen, vond dat altijd erg als mensen dat deden maar merk dat het toch wel werkt.
groetjes annelies

Terug
Bovenaan