Eigengemaakte buikband: een tip

Hallo dames,

Ik draag met dit warmere weer graag (gewone, geen positie) T shirts of hempjes. Echter deze zijn vaak aan de korte kant en dan biedt een leuk gekleurde buikband een uitkomst. De buikbanden in de winkel vind ik duur en vaak niet de juiste kleur/motief. Ik heb er nu twee zelf gemaakt, in leuke tinten (een gestreepte en een effen, eindeloos de combineren). Wat je moet doen is gewoon naar de zeeman/wibra, een leuke shirtje/hempje uitzoeken van tricot (maat even kijken dat hij om de buik past, ik heb mt 38 genomen, heb 'n middelgrote buik), afknippen net onder de mouwsgaten en even omzoomen. Klaar is kees!

Ojaa, en voor een leuke korte broek kun je ook een wat grotere maat short nemen (Zeeman) met elastiek in de taille nemen. Ik heb nl nog geen leuke positie korte broek gezien (altijd of een eng stofje, geen zakken, rare kleur of duur).


Groeten en laat de zomer maar komen,
Mariaz
 
En bij stoffen/fourniturenzaken verkopen ze ook tricot boordstof. Dat is rondgebreide stof, zonder naad. Het is er in verschillende breedtes, dus voor iedere buik een goede maat te vinden denk ik! Ook veel goedkoper dan die kant en klare banden.
 
Terug
Bovenaan