Eigenlijk al maanden aan het snotteren en/of koorts

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Thomas is al maanden aan het rommelen met z'n gezondheid. Echt zorgelijk is het steeds niet, maar het gaat steeds maar voor een paar dagen over en dan komt er weer koorts of snottebellen. Het is echt heel wisselend. Ik weet niet goed of ik me nu zorgen moet maken of dat dit een hele gezonde manier van weerstand opbouwen is. Wie weet er meer van?

groetjes Ida

hoi,
ik zou gewoon even een afspraak maken bij de huisarts daar is die man/vrouw voor beter een keer te veel dan te weinig vind ik .

groetjes sandra

Vervelend zeg dat Thomas zo aan het kwakkelen is!
Ik zou ook even naar de HA bellen, gewoon voor je eigen gerustheid!
Misschien kan je je vraag ook wel stellen aan de dochtersassistente(die neemt bij ons ten minste de telefoon op, weet natuurlijk niet hoe dat bij jullie is)
Iig succes ermee!!

xxx

Hoi Ida,
wat vervelend is het dat hij al zo lang aan het kwakkelen is. Je kan idd even naar de HA gaan, maar waarschijnlijk word je daar niet veel wijzer van.
Mijn ervaring is dat kinderen die naar een kdv gaan, veel en vaak verkouden zijn. Er heerst daar altijd wel wat en ze zijn nou eenmaal erg vatbaar op deze leeftijd. Meestal duurt dit tot ong het 2e jaar en dan is het zo goed als over.
Het is erg vervelend, maar idd wel heel goed voor het opbouwen van weerstand.
Voor de zekerheid kan je ook even naar de HA.
Sil

Klinkt alsof je het over mijn zoontje hebt (nu 16 maanden). Vaak zijn de neusamandelen de boosdoener. Bij Lukas moeten ze er dus volgende week uit. Dat had eigenlijk al van de zomer gemoeten maar ik vond hem toen nog te klein.

Ga idd ff langs de ha. Die kan je wel vertellen of doorwerwijzen naar de kno arts nodig is.

annemieke zomer 2006 moeder

Hey Ida,

Lastig zeg. Die arme Thomas, hij blijft echt maar kwakkelen he?!
Toch is het wel wat Sil zegt, tot hun tweede jaar zijn kinderen het vatbaarst voor verkoudheden enzo...in die tijd bouwen ze hun imuunsysteem op.
Het is inderdaad wel lastig om steeds zo'n kwakkelend ventje te hebben.
Je kan inderdaad even de ha bellen voor de zekerheid.
Bij mij zijn de neusamandelen er ook uit. Ik was ook altijd ziek en verkouden.
Nadat ze er uit zijn gegaan niet meer.

Succes he met je ventje.

Liefs,
Issie

hoi,

het is niet voor niks dat cliche-matig moeders afgebeeld worden met vermoeide kringen onder hun ogen en de kleren vol met spuug en snotplekken...
Mijn dochtertje is volgens mij al 4 maanden aan de lopende band verkouden. Elke maand heeft ze een paar dagen koorts. Ook hoest ze regelmatig.
Bij ons is het kdv de ''boosdoener'' denk ik. Elke keer heerst er wel weer een andere bacterie of virus.
Een vriendin van me is kinderarts en zei zegt dat het (helaas) normaal is. Al is de een er gevoeliger voor dan de ander.
Als je tijwfelt zou ik het idd eens aan de HA vragen of op het CB.

groeten ELke

Zowel gisteren als vandaag zat Thomas regelmatig rond de 40 graden koorts dus vanmiddag heeft m'n man de huisarts gebeld en gevraagd of we ons zorgen moeten maken. Hij vroeg gelijk of Thom naar een KDV gaat; ja dus. Dat verklaarde z'n gesnotter enzo waarschijnlijk. Als de koorts maandag nog zo hoog is, dan moeten we even langskomen met Thomas.
Vanavond was Thom trouwens ook weer zo zielig. Hij huilde net zoveel dat hij ervan moest overgeven. En hij werd maar niet rustig. Toen heb ik hem in bad gezet en daar ging hij heerlijk spelen met het badeendje. Maar toen ik hem weer ging aankleden was hij weer helemaal overstuur. Nu slaapt hij gelukkig.

groetjes Ida

ps Bedankt voor het medeleven en de geruststellingen e.d.

Terug
Bovenaan