Eigenlijk niet...

Hallo dames!

Eigenlijk hoor ik hier niet thuis, want ik ben nog niet zwanger. De zwangerschap laat helaas wat langer op zich wachten, vandaar tijden svolgende cyclus een HSG. Hierbij wordt mijn baarmoeder gefotografeerd en mijn eileiders doorgespoten.

Ik lees hier veel vervelende verhalen over, dus ik ben op zoek naar wat tegenhangers!

Wie is er zwanger geworden na een HSG en wat was je ervaring daarmee?

Liefs Daisy
 
Hoi Daisy,

Ook onze tweede zwangerschap liet bijna 2 jaar op zich wachten. Ik heb ook het HSG onderzoek gehad en vond het wel meevallen. Even een hevige kramp (vergelijkbaar met een wee maar ik weet niet of je al kinderen hebt) en toen was het eigenlijk alweer klaar. De vloeistof die erin gespoten wordt, dat was ff vervelend. Maar echt pijn, nee. Mijn buik was prachtig leeg en er werd niets gevonden.

De ronde erop was ik zwanger....

Geen idee of het er wat mee te maken heeft gehad maar ze zeggen dat je een half jaar tot na de HSG grotere kans maakt omdat alles mooi is leeggespoeld. Maar vestig daar niet al je hoop op want anders is de teleurstelling elke maand groter...ik ken het maar al te goed...

Sterkte meid en heb je al eens op het "als het langer duurt" forum gekeken? Daar heb ik ook een tijd meegedraaid en hebben vele meiden het HSG onderzoek al gehad.

Groetjes Joy
 
Hoi daycey,

Ik heb opneem hsg gehad eind augustus.
Ik zag er heeeeeeeeel erg tegen op omdat ik ook vreselijke vehalen hoorde.
Ik zal niet zeggen dat het achteraf een eitje was maar het is me wel meegevallen.
Ik zeg er wel bij dat het niet pijnloos is en als je je probeert te ontspannen dat het best meevalt. (als je op het ergste rekend) de hevigste pijn duurde ook maar een 10 sec en vloeide daarna langzaam weg. Dit was met het inspuiten van de vloeistof.
Na de hsg heb ik een maand later een kijkoperatie gehad. Hier voeren ze weer een soort hsg uit, en kijken ze naar verklevingen en afwijkingen (ze dachten dat ik dat had)
Na de operatie bleek alles in orde te zijn en zijn we voor 3 maanden naar huis gestuurd....
Ben nu 9 wk zwanger!!!

Mijn gyn zij dat je ook een halfjaar vruchtbaarder bent na zo'n hsg. Maar hier las ik wel verschillende verhalen over op t forum.
Maar goed, ik ben zwanger, dus een succes verhaal :))

Succes met je scan!!!

Groetjes
 
Bedankt voor al jullie reacties!

Het stelt me wel wat gerust dat het voor een aantal ook wel meeviel achteraf.

Ik laat toch alles maar over me heenkomen, neem lekker de hele dag vrij en ik zie het wel!

Liefs Daisy
 
Terug
Bovenaan