eigenwijs kindje.. ineens in stuit gedraaid :(

Hoi,

We hebben vanmorgen een extra groeiecho gehad om te kijken of de kleine erg gegroeid zou zijn ten opzichte van 3 weken geleden.. (liep toen erg voor)

Afgelopen vrijdag bij de VK lag de kleine nogsteeds (zoals al weken) met het hoofdje naar beneden.
Maar toen we vanmorgen de kleine in beeld kregen: hoofdje bovenin! :(
Ik had van het weekend al een voorgevoel, het voelde anders in mijn buik..heel raar.

Er is vruchtwater genoeg, en kind zit echt tegen mijn ribben aan. dus hopenlijk draait ie uit zichzelf nog terug. (weegt wel al 7 pond op dit moment, en loopt nogsteeds voor op schema.zit op de bovenlijn van de groeicurve)

De echochopiste zou de VK bellen, dus ik wacht vanmorgen even af of ze met mij contact opneemt, anders bel ik vanmiddag zelf!!

Iemand ervaring met stuitligging?

Elise mv Merel en ? (36.5 wkn)

Oh, wat vervelend!

Bij mij was het omgedraaid, het lag al vele weken in stuit en is toch met 36 wkn spontaan goed gedraaid, maar VK checkt nu iedere week met de echo even, omdat het ook 2e kindje is, niet ingedaald en meer dan voldoende vruchtwater, dus draaien is altijd nog mogelijk... Ik blijf de controles dus spannend vinden!

Dus gelukkig geen ervaring met stuit, maar had me er wel behoorlijk in verdiept en ik wist al precies wat ik wilde: een draaipoging en anders (als gyn daar groen licht voor zou geven) een vaginale stuitbevalling.

Ik zou daar alvast over nadenken, wat je wil als het niet spontaan weer terugdraait? Een goede site is www.nvog.nl, van de gynaecologen zelf, waar je allerlei patientenfolders kunt vinden, de folder 'stuitligging' vertelt je een beetje het hoe wat en waar...

Heel veel succes, ik hoop dat je kindje niet zo eigenwijs blijft en gewoon lekker terugdraait!!!

Groetjes, Karin
39 wkn

Oei, ben je erg geschrokken? Ik zou wel ff schrikken denk ik. Bij mij ligt ons kleintje mooi met z'n hoofd naar beneden en zou niet meer moeten kunnen draaien.
Ik zou me inderdaad even verdiepen in wat je nu wil en wens je heel veel succes. Ik zal voor je duimen dat ie weer terug draait!!

jeetje.. das toch wel balen.
ligt de kleine wekenlang goed en dan gaat ie nu nog draaien. wat een eigenwijs!

7 pond is trouwens ook al behoorlijk zeg! bij ons woog gupje vorige week ongeveer 2700 gram. toen was ik 36+4.

ik duim dat jullie eigenwijsje nog lekker terugdraait!
liefs Carina

Hoi Elise,
O jee, kan me voorstellen dat je dat nu denkt. Twee weken geleden, was toen 35 weken
lag het bij mij ook verkeerd. Niet in stuit maar over dwars, dus die week erop naar het
ziekenhuis en toen lag het goed! Maar het is zeer beweeglijk dus morgen weer voor
de weeklijkse controle naar de verloskundige en ik ben zeer benieuwd. Kindje is nog
echt niet in gedaald en rolt volgens mij nog alle kanten op. Soms hoor je wel dat
ze een dag voor de bevalling toch nog goed gaan liggen of net anders om dus we
moeten maar afwachten, groetjes Miranda

even een update..

gister belde de VK rond 1 uur en ik kon om 3 uur al in het ziekenhuis terrecht voor een draaipoging.
Manlief gebeld..dus hup naar het ziekenhuis.

Gyneacoloog zet dat ding vd echo op mijn buik... ligt het hoofdje weer onderin! hahaha
Wat een dondersteen...

Ik kon dus weer naar huis toe, ze heeft me nog wel even suiker laten prikken. Omdat ik van mezelf al wat zwaar ben  (maat 46)  wilde ze dit voor de zekerheid extra laten testen.
Deze zwangerschap ben ik nog maar 12 kilo aangekomen, dus opzich wel netjes. En mijn suiker was helemaal in orde!!!

Morgenmiddag naar de vK toe voor normale controle..
Alleen ik ben bang dat die kleine weer in stuit ligt, en lekker zit te draaien steeds!
Hij had de hik vanmorgen, en normaal voel ik het dan onderin steeds op en neer gaan..en nu voelde ik het bovenin!
We wachten wel af wat de dondersteen nog in petto heeft voor ons!!

Hoop alleen niet steeds naar het ziekenhuis te moeten..erg vervelend

Terug
Bovenaan