eigenwijs...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn kleine hummel heeft een voorkeurskant met zijn hoofdje  en wil met geen macht op zijn andere wang liggen. We hebben al een babysleeper gekocht maar we  vinden  
t zo zielig, hij kreunt en duwt er op los en raakt er  helemaal overstuur ervan. Hij wil gewoon lekker op zijn ruggetje met zijn hoofd naar rechts liggen...Grr zelfs s'nachts stiekum uit bed geweest en hem gedraaid maar dat bleef even zo en als ik dan uurtje later voorbij kwam was ie lang weer gedraaid..
Eigenwijs..van wie zou die dat nou hebben..ahum maar goed zijn er nog mensen die hier iets op gevonden hebben. Zou niet willen dat hij  een scheef hoofdje krijgt..
Alvast bedankt voor t reageren!

Groetjes,Sunny met Jip 11w+3

Hoi,

Hier moet je idd wel iets aan doen hoor, want anders krijgt hij idd een afgeplat hoofdje aan 1 kant! Onze dochter had het ook en de babysleeper wou ze ook helemaal niet, gilde alles bij elkaar, dus die hebben we niet meer gebruikt. Wij zijn toen naar een ostheopaat geweest en er bleek o.a. een nekwerveltje vast te zitten, waardoor ze dus niet goed (en misschien ook erg pijnlijk?) naar de andere kant kon draaien, ook hebben wij nog een fysiotherapeute thuis gehad en die heeft alles hier bekeken (bedje, box etc.) en tips gegeven wat te doen. Dit heeft allemaal zo ontzettend goed geholpen dat we binnen zo'n 10 a 11 weken zo'n goed resultaat hebben gehad, dat de afplatting helemaal weg is! We zijn 3x bij de ostheopaat geweest en de fysio is 5 of 6x geweest. Heel veel succes ermee en ik zou er echt wat aan doen hoor!

groetjes,
xx Roos xx

Je moet toch proberen om het in die babysleep te laten liggen hoor.. Mijn oudste had na 2 maanden naar rechts kijken (net als jij probeerde ik van alles om hem de andere kant op te laten kijken maar niks hoor..), echt een scheef hoofdje.. Ik heb toen ook zo'n babysleep gekocht en daar sliep ie dan overdag in op zijn linkerkantje, en 's nachts " mocht" ie dan op zijn favoriete houding slapen..
Resultaat na een paar weekjes: een prachtig rond bolletje EN hij ging toen zelf afwisselend naar links en rechts liggen..
Ff doorbijten dus!!
Gr. Anne-Marie

hoi ik ben even een meeleesmama van het zomer2007 forum
zou idd de babysleep gewoon blijven proberen onze dochter Jasmijn had het nl. ook wij deden de babysleep alleen overdag kijk even of het hoofdje goed naar de andere kant kan draaien als hij wakker is zo kun je een beetje zien of het idd pijnlijk is de andere kant opkijken
paar tips anders in het bedje neerleggen kijken of licht een voorkeur geeft een speeltje popje favoriet aan de slechte    kant kun je bv ook als hij wakker is oefenen en veel op de buik tijdens het verschonen bijv of in de box  als hun nekje steviger word gaat het vaak ook beter met de voorkeurshouding
dat laatste is bij ons het beste geweest
succes Elena moeder Jasmijn ( ook verschrikkelijk eigenwijs )  en Martin 18 maart 2007

Terug
Bovenaan