Eigenwijs!

Vanmorgen bracht ik onze jongste, Jari, 3 jaar naar de peuterspeelzaal. Vraagt hij aan mij: "mama, hoe heet jouw juf?"Ik antwoord dat ik geen juf heb omdat ik niet naar school ga" Jari: Maar waarom ga jij niet naar school?" Ik: "omdat ik al groot ben" Zegt Jari: "Maar jij past toch wel door de deur?" Het is een mooie praatjesmaker en babbelt de hele dag door. Hij zegt regelmatig dat hij verliefd op mij is en toen ik afgelopen zondag na het douchen weer aangekleed beneden kwam riep hij: "Mama, je bent net een prinses!!" Hoe is het met iedereen en de peutertjes? Er wordt hier helemaal niet meer geschreven dus ik dacht ik probeer het nog maar eens weer. Heb mijn forumnaam wel veranderd (was mama van mika en jari). Jari is een echte wijsneus en nog steeds een enorme driftkop zo nu en dan. Als alles maar naar zijn zin gaat is er niks aan de hand, maar owee als er iets niet naar zijn zin is.... De ogentest bij consultatiebureau moet ook opnieuw omdat hij niet meewerkte en steeds van de stoel ging om de plaatjes van dichterbij te bekijken. Ben benieuwd of er mensen zijn die hier nog wel eens spieken, ben inmiddels af en toe op het zwanger worden forum omdat wij voor een derde zwangerschap gaan.
Groetjes Linda

Hoi Linda,

Hier nog iemand die bijna alleen nog op het voorjaar 2008 forum leest. Kijk hier wel eens, maar inderdaad nooit nieuwe berichten.

Hoe oud is jouw andere kind? Hier zoals je al kunt lezen dus een van net 3 en een van bijna 2. En ja, vooral die oudste is met praten nogal eigenwijs. Ook hier hoor ik regelmatig: Wat heb jij mooie (of chique) jurk aan. Hij is ook helemaal verslingerd aan de kleur roze, haha. En voor kapper spelen gaat hem ook aardig af. Hij heeft zijn zus geknipt en zijn eigen haar ook al. Krijg het er nu met een tweede keer knippen bij de kapper misschien eindelijk helemaal uit zodat je het niet meer ziet.

Ik lees dat je voor een volgend kindje wilt gaan. Hier duurt het nog even, maar als onze jongste 4 wordt wil ik er ook nog wel een bij (en niet lang daarna liefst nog een). Voor ons duurt het dus nog ongeveer 1,5 jr voor we het weer gaan proberen. Ook zullen we voor die tijd nog een aardige verbouwing op zolder moeten gaan meemaken, anders kunnen we ze niet allemaal kwijt straks, haha.

Veel succes, en hoop vaker wat van je te lezen. Als ik je berichtjes zie zal ik op je reageren. Misschien een ideetje om ons opnieuw voor te stellen? Ik lees het wel (of niet).

Gr Liesje

Leuk om een reactie van je te krijgen! Ik ben Linda, 33 en heb naast Jari van 3 nog een zoontje van ruim 5 jaar, wordt alweer 6 in mei. Mijn man is inmiddels begonnen met de zolder haha, er een slaapkamer en rommelkamer bijmaken. Aangezien ik nog niet zwanger ben hebben we nog de tijd maar hij zit nu op vorstverlet dus kan hij al een mooi eindje opschieten. Toen ik net meedeed op dit forum was mijn forumnaan LindaKlokker, vond ik toch wel erg herkenbaar dus veranderd. Ook deze was toch wel erg voor de hand liggend dus toch maar iets anders gekozen aangezien toch niet iedereen hoeft te weten dat wij 'bezig' zijn voor een derde......

Ja, die naam, LindaKlokker, die herken ik nog wel. Ik vind het ook niets, als iedereen zomaar ''alles' van je kan lezen op het internet, dus daarom heet ik Liesje.

Ik wordt deze zomer 32 en heb dus 2 kindjes rondlopen hier, zoals je al had gelezen. Zo te lezen heb jij ook een man in de bouw. De mijne ook. Wegen viaducten en tunnels enz. De jouwe meer woningbouw denk ik zo vanwege het vorstverlet. Dat kent de mijne bijna niet. Ik zelf werk niet. Wel thuis af en toe wat van het huishouden hoor. Moet ook gedaan worden he. Vind het voor de kinderen wel lekker rustig zo. Hoef ze niet iedere ochtend uit bed te plukken, en ook niet te haasten met ophalen. Of schuldig te voelen op mijn werk als ze ziek zijn. Hoe zit dat bij jullie?
Wel vind ik het jammer dat ik in mijn omgeving niet meer mensen ken die ook kindjes in de zelfde leeftijd thuis hebben. Zou leuk zijn als ze dan lekker samen konden spelen. Alleen op de psz ( van de oudste). Daar komt nu gelukkig steeds makkelijker contact, en ook af en toe een vraagje voor spelen.
Ik wil volgend jaar voorjaar kunststof dakkapellen laten plaatsen. Kost wel even wat, maar dan heb je ook wat. Gelijk voor en achter, en dan twee kamers maken voor deze twee kids. Kunnen de volgende twee weer op de huidige kinderkamers. Ach, eerst het komende jaar maar weer eens afwachten.

Waar kom je eigenlijk vandaan? Ik uit omgeving delft.

Slaapt jou jongste nog? Hier wordt nog druk geslapen. 5x per week gaat mijn oudste nog naar bed (0ng 13.30uur) en slaapt dan 1 a 1,5 uur. Dan gaat hij er 's avonds om 19.30 weer in tot 7 uur de volgende ochtend. Vind ik zelf best netjes, en o wat ben ik blij met dat uurtje voor mezelf iedere dag.

Nou, tot zo ver. Gr Liesje

Ha dames,

Wilde even laten weten dat ik ook nog wel eens kijk, maar er wordt inderdaad weinig meer geschreven. Ik kijk meer bij de andere mamaclub, van mn dochter.

Jeetje, nog slapen overdag!! Dat hoef ik bij Jules niet meer te proberen. Hij wil echt niet, en als hij bijvoorbeeld een keer op de bank ofzo in slaapt valt en ik dan denk, dat is wel even lekker rustig, hebben we 's avonds drama!! Dan kan hij tot 22u nog wel zn bed uitkomen. En uitslapen komt niet in zn woordenboek voor, dus gewoon om 7 uur weer present!
Mijn dochter (net 1 jaar) slaapt al een paar maanden overdag 1 slaapje (meestal van 11.30u-15uur).
Grappig Liesje, dat uit de omgeving van Delft komt. Wij ook!
Ik werk nog wel 2 dagen, maar een stel vriendinnen hebben ook kids in dezelfde leeftijd. In de zomer zijn wij vaak in de waterspeeltuin te vinden op onze niet -werk-dagen. Zowel Tanthof als Korft. En nu vaak vissen kijken bij de Intratuin en daarna een kopje thee en de kids in het ballenbad. Wie weet komen we jullie een keer tegen!
Wat leuk, Linda, gaan jullie voor een derde??? Net de eerste verjaardag van mn dochter gevierd. Ik heb altijd een wens voor 3 gehad, maar moet daarvoor eerst mn man overtuigen. We hebben een nieuw huis gekocht, groter, dus wie weet dat als we straks in het nieuwe huis zitten, hij meer mogelijkheden ziet. We zullen wel zien. Voorlopig genieten we erg van ons "Koningskoppeltje".
Gr Antoi

Ik woon in het noorden van het land, in Drenthe. Ik werk 20 uur per week in een verpleeghuis op een revalidatieafdeling. Ik werk voornamelijk 's avonds zodat ik alleen 's middags even oppas nodig heb en in het weekend en dan is mijn man thuis.
Jari slaapt al een tijdje niet meer 's middags omdat hij dan inderdaad 's avonds heel lang wakker is. Nu gaat hij om half 8 a 8 uur naar bed en slaapt dan vrijwel direct. Hij is nog wel eens onrustig omdat hij erg droomt soms maar hij kan zo tot een uur of 8 slapen met uitschieters tot half 9. Dus dan moet ik hem vaak wakker maken omdat mijn oudste naar school moet. Het begint nu wel drukker te worden aangezien de oudste naar school gaat en naar zwemles, Jari naar de peuterspeelzaal en met hem ga ik elke week naar peuterzwemmen. Wel leuk maar je staat dan vaak wel op tijd en soms hebben ze ouderhulp nodig op school, helpen op de psz of een keer de peuterspeelzaal schoonmaken en als je dan ook werkt is het wel eens druk.

He antoi, inderdaad grappig. Ik ben ook nog wel eens in die ballenbak te vinden (Pijnacker toch, denk ik). Maandag vind ik nog wel een aardige dag omdat hij di, woe en vrij al op de psz zit. En die waterspeeltuin bij de kinderboerderij in de delfste hout zeker. Ben 1 keer geweest, maar ik ga vaker naar een openluchtzwembad (verwarmd) met grote speeltuin, zandbak en trampoline en dieren in Berkel en Rodenrijs. Dat is voor ons dichterbij. Moet je idd wel voor betalen.

Gelukkig wordt hier dus nog wel geslapen. Heb van de week te horen gekregen dat mijn dochter na de meivakantie ook naar de psz mag. Is wel even diep in de buidel tasten, maar je krijgt er dan ook twee vrije ochtendjes voor jezelf voor terug. Kan ik eindelijk het huishouden eens een beetje op orde maken. Badkamer schoonmaken kom ik anders dus echt alleen in het weekend aan toe.

Zeg antoi, misschien leuk om een keertje af te spreken bij de ballenbak? Ik lees het wel.

Wel fijn geregeld linda, dat je maar zo weinig oppas nodig hebt. Tenminste, dat vind ik zelf dan. Ik houd er gewoon niet zo van om mijn kinderen weg te brengen, maar dat is gewoon hoe ik ben. Mijn zoon vind de psz echt wel erg leuk hoor.

Nou, laat het hier weer even bij.

Gr Liesje

Terug
Bovenaan