Eileideronderzoek met contrastvloeistof: ervaring?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi, helaas zijn de eerste 12 maanden proberen voorbij. Ik blijk PCOS te hebben en loop al sinds augustus in het ziekenhuis. Volgende week 6ex Clomid en wat daarop volgt is een eileider-onderzoek. Wie heeft dit ook gehad en kun je me er wat over vertellen?

groetjes Lot

daar ben ik ook wel benieuwd naar want ik ga aan ronde 5 met clomid en als dat niet aanslaat krijg ik over 2 maanden dat onderzoek tenminste hij had het eerst over een foto maken van de eierstokken en eierleiders, en na 9x een kijkoperatie en daar zie ik al helemaal tegenop dus ik hoop dat het niet zover komt
succes meid

Hoi hoi,

ik loop al een tijdje bij de gynacoloog en moet nu een hsg laten maken.
Dat zou eigenlijk deze maand moeten gebeuren maar helaas is er geen plek.
Dus moeten we een maandje wachten.
Dat is ook een onderzoek met contravloeistof die ze inspuiten door de eileiders en dat weer in de baarmoeder uitkomt.
Zo kunnen ze zien wat de vorm is van de baarmoeder en of de eileiders goed open zijn en of er misschien verklevingen ofzo zitten.
Dit onderzoek is wel wat pijnlijk zeggen ze en raden me aan om niet alleen te komen en om van te voren 2 paracetamol in te nemen.
Ik ben ook erg benieuwd of er mensen zijn die dit onderzoek al gehad hebben en hoe ze dat ervaren hebben.

Groetjes Fanny.

Hoi Dames,

Ik heb 2 jaar geleden dat bewuste onderzoek HSG gehad. Het is inderdaad een vervelend onderzoek, maar ik was wel binnen 3 maanden zwanger! ( na 2 jaar) Ik kreeg van te voren 2 pijnstillers. Daarna brachten ze een slangetje naar binnen, wat ze dan opblazen. Dit is  wel pijnlijk.  Dit wordt gedaan om te zorgen dat het vloeistof direkt doorgaat richting de eileiders en niet terugloopt. Ik kon ook alles volgen op het scherm en dat gaf wat afleiding. Iemand meenemen is wel aan te raden. Nee, het is niet leuk, die eendebek en dat gefriemel met je benen wijd, maar na dat onderzoek ben je inderdaad veel vruchtbaarder!!!   Iedereen ervaart het anders, ik vond het reuze meevallen uiteindelijk. Heel veel succes!

Hoi muis75,

bedankt voor je reactie.
Ben er erg blij mee want kon nergens een reactie vinden van iemand die dit onderzoek heeft gehad.
De meeste mensen na een hsg worden binnen 6 maanden zwanger.(zegt mijn gynacoloog)
Dus dat houdt ons op de been en daardoor zie ik wel iets minder tegen het onderzoek op.
Maar ja het kan pijnlijk zijn maar heb eht er graag voor over.
we zullen even moeten wachten op volgende maand want dan pas is er plaats voor de hsg.

Groetjes fanny

Fanny ik had in een ander topic ook al geverteld: ik heb ook zo'n HSG onderzoek gehad en ik vond het echt geen pretje!
Ze hebben bij mij tot twee keer toe mijn baarmoeder vastgeklemt met een tang en dat doet zeer. Ook die vloeistof inbrengen vond ik een heel vervelend gevoel. En toen er meer vloeistof inkwam ging het ook echt pijn doen.
Maar het duurt maar 10 minuten en zodra ze klaar zijn is de pijn eigenlijk ook meteen weg. Wel had ik de rest van de dag krampen die te vergelijken zijn met menstruatie krampen. En ik heb zo'n 3 dagen wat bloed verloren (niet veel hoor)
Volgende week krijg ik de uitslagen bij de gyn en horen we hoe we verder gaan.

Hoi Deedee,

bedankt voor je ervaring.
Van die klem hebben ze niks gezegd ben blij dat ik dat nu weet.
Ja de pijn daar zie ik het meest tegen op.
Ik hoop voor je dat de uitslag goed is voor je.
Ik krijg het volgende maand pas.
Waar had je nog meer gereageerd over dit onderzoek?
Ga ik die ook even lezen.

Groetjes fanny

Dat onderzoek was inderdaad effe pijnlijk. Niet fijn, maar erna nergens meer last van.
Wat ik ook erg vervelend vond is dat ik een vreselijke onbenullige en enge en ouwe  zak van een arts had. Wat een .... Het is anderhalf jaar geleden maar ik krijg er nog de bibbers van!

Terug
Bovenaan