Eileiders doorspuiten

2 prachtige kinderen, 2 miskramen en toch nog een kinderwens.

Mijn hart heeft altijd een groot gezin gewild. Iers met een slechte jeugd en weten dat ik zelf zoveel meer kan geven.

Na mijn oudste kreeg ik in 2020 een miskraam. In 2021 kwam onze jongste erbij en in 2024 hadden we nog een miskraam.

Inmiddels ben ik 36 en wil zo graag nog een kleintje. Het gewoon nog één keer meemaken. Daarom na een driekwartjaar proberen en met de miskramen in het achterhoofd besloten ons te melden bij de huisarts. Welke ons doorverwezen heeft naar het ziekenhuis.

Met mij lijkt niet mis te zijn, mijn man valt na onderzoek onder zeer goed zaad. Wat onze kansen op 39,7% brengt. Aldus het ziekenhuis een goede score om natuurlijk zwanger te worden op mijn leeftijd. Wat maakt dat ze voorstellen het vooral op de natuurlijke manier te houden zonder hormonen, wat ook mijn wens is.
Het ziekenhuis stelt voor om de eileiders door te spuiten en een echo te maken. Een pijnlijke ingreep met enkele risico's..
Maar doen ze dit wordt de kans op zwangerschap met 10% verhoogd. Dat wil zeggen 50/50.

Het is een beslissing die ik zelf moet nemen, maar zoek advies. Wie is zo n traject gestart. Ervaringen? Maar ook hoe groot is de kans op risico's?

Bedoelt de arts een HSG? En wat zijn de risico's? Ik vind een strakke kansberekening nogal een gewaagde uitspraak om eerlijk te zijn. Ik werd trouwens niet zwanger na de HSG.

Terug
Bovenaan