Eind april uitgerekend: slaapzak kinderwagen?

Op aanraden van een vriendin een slaapzak gekocht, maar zie nu dat hij van die openingen heeft om de riempjes van de maxicosi doorheen te halen en vooral bedoeld is voor onderweg. Ik vraag me sowieso af of een wikkeldeken niet handiger is en de slaapzak niet te warm voor begin van de zomer voor een kleintje van 2/3 maanden. Vind het alleen zonde om ‘m achterin de kast te gooien. Wat zijn jullie ervaringen?<br />

Oh, nooit van gehoord dat je die dan niet mag gebruiken voor het slapen ? Ik doe dat wel gewoon voor m'n dochtertje van 1,5. Waarom mag dat niet?? In de kinderwagen liggen ze de eerste tijd toch in een reiswieg, dus als het koud is kun je ze gewoon goed aankleden en dan met een dekentje of in een wikkeldeken inderdaad.

Ik denk dat ik toch ook een dekentje ga gebruiken. Lijkt me handiger. Op de website van prenatal zelf raden ze die slaapzakken vooral aan voor onderweg las ik, omdat die voetjes en armpjes misschien verstrikt kunnen raken in die gaatjes. Zoiets ?

Wij gebruiken in de kinderwagen een normale winterslaapzak, handiger dan dekentjes, en je kunt je kleine zo overleggen in het bedje als je thuiskomt na het wandelen. Voor in de 'zitting' straks hebben we uiteraard wel een voetenzak met openigen.
In de Maxi Cosi zit een zak die bij de Maxi Cosi hoort, daar zitten openingen in inderdaad.
De Jollein Bunny is ook ideaal! Daar kun je de openingen dichtmaken met klittenband.

Ik vind een dekentje en/of vestje/jasje ook handiger hoor dan een slaapzak voor onderweg. Slaapzak nog nooit gebruikt in de kinderwagen en ik ben 2 kinderen verder ;)
Maar ik heb ook van die Slaapzakken met een gat erin zodat ie eventueel in de maxi cosi / autostoel kan, maar heb deze altijd gewoon gebruikt in bed hoor. Soms steekt er idd wel eens een voetje door, maar ach.. er kan toch niks mis gaan!

Wij hebben in de wandelwagen ook een voetenzak liggen met gaten voor de maxicosi maar dat is in nu bijna 4 maanden nooit een probleem geweest. Slaapt ze net zo goed in zonder problemen of handen of voeten die verstrikt geraken. Ik vind het wel handig om die steeds in de wandelwagen te hebben liggen, al kan een dekentje natuurlijk even goed. Hier is het met het koude weer nu een warme trui, de voetenzak en een dekentje bovenop om een extra laagje te hebben en dat kunt prima. Of het te warm is hangt denk ik af van hoe het weer zal zijn en hoe dik/warm de slaapzak is die je gekocht hebt. Misschien kan je hem in het begin in april nog wel gebruiken maar is hij tegen de zomer inderdaad wel te warm. Als je toch te veel twijfels en liever een dekentje kiest, kan je de slaapzak misschien nog omruilen in de winkel? Of lukt dat niet meer om één of andere reden?

Terug
Bovenaan