Einde babytijd, op naar het grote jongenstijdperk

Ik heb gisteren een goed bod gekregen op de babykamer en ben daar mee akkoord gegaan, met als consequentie dat Milan vanavond al in een groot bed zal gaan slapen.
Jeetje wat gaat de tijd dan toch super snel !!
Gisteren waren we in het ziekenhuis om ons nieuwe kleine nichtje te bewonderen en ik had haar op de arm en ik zat naar Milan te kijken en dacht echt van wat ben jij een joekel van een vent met je nog niet eens 2 jaar. En dat kleine mini mensje zat me nog zo hulpeloos aan te kijken....

Dus vanmiddag Milan op bedje gelegd en gezegd dat dit de laatste keer was in zijn bedje en dat hij vanavond op een grote jongensbed mag slapen, weet je wat hij zei : Nee, mij Milan nie slapen. Dus ik vraag wil jij niet slapen, waarom dan niet, zegt hij : Mij glote be slape. Was zo lief dat hij dat zei, dus ben echt benieuwd hoe hij het vanavond gaat doen op zijn grote bed. Eén ding is wel zeker hij kan niet terug in zijn kleine bedje want die word vanavond om 8 uur opgehaald.

Groetjes Jolanda

Ah gossie........ En, is 'mij in glote be slape' een beetje gelukt vanavond?

Sophie is ook een hele piet in haar peuterledikant, maar wat ik me niet zo gerealiseerd heb, is dat ze er zelf uitkomt (dat heeft Gijs echt nog nooit gedaan....). Zij slaapt vaak als ik Gijs uit school haal 's middags om kwart voor drie en dan laat ik haar altijd liggen, maar ik vind dat eerlijk gezegd nu niet meer zo'n lekker idee (ook niet met alle ramen dicht en de traphekjes dicht). Tot nu toe gaat het goed hoor en slaapt ze nog steeds als ik terugkom, maar toch....

Hoe doe jij dat? Of slaapt Milan niet als je Jorick moet halen?

Groetjes
Susan

ps. heb je een foto van je mannetje in z'n nieuwe bedje?

Jaja, het is gelukt !! Milan heeft geholpen om het bedje uit elkaar te halen en is daarna meegeweest om de dekbedden bij Oma op te halen. Toen we thuis kwamen stond de meneer die het kamertje gekocht heeft al in te laden, Milan vond het wel raar om zijn ledikantje de bus in te zien gaan. Maar heeft daarna dapper zijn dekbed naar boven gesleept en papa flink lastig gevallen om door de schroefjes heen te lopen. Maar om half negen vanavond lag meneertje in het grote bed (nog geen foto's gemaakt dat komt nog) Hij heeft echt even flink gebrult en geroepen naar zijn papa en ik heb hem dus maar even alleen met zijn papa gelaten op een gegeven moment begon hij bob de bouwer te zingen en toen dacht papa om hem maar even lekker te laten zingen en dat hielp.
Ben net voor de derde keer wezen kijken maar hij slaapt zo ontzettend lief !! (zegt elke moeder van haar kindje).

Tja en hoe ik dat straks ga doen, ik liet hem nu nog slapen als ik Jorick van school haalde, maar dat ga ik straks niet doen. Ik haal hem er denk ik gewoon uit en als hij het toch niet trekt dan moet ik kijken of ik even iemand kan vragen om een oogje in het zeil te houden, maar denk dat ik hem echt gewoon mee zal nemen en dan misschien later nog maar even terug leg of hem s'avonds eerder op bed ga doen.

Groetjes Jolanda
p.s. de foto zal ik morgen even maken

Terug
Bovenaan