Einde Borstvoeding

Het afbouwen van de bv is nu toch echt en feit. Sophie heeft er gewoon echt niet meer genoeg aan. Ze is ook heel onrustig met drinken wat er dus op wijst dat ze niet genoeg binnen krijgt. Terwijl ze met een flesje heerlijk rustig ligt te drinken. Ze was ook met de flesjes erbij weer wat meer aangekomen. Dat was wel fijn. Want 60 gram in 2 wkn was toch wel erg weinig.

Heeft iemand nog tips voor het afbouwen, want ik ben natuurlijk heel gevoelig voor borstontsteking en dat wil ik dus echt niet meer krijgen. De 10u en de 16u voeding zijn er sinds een paar weken al af nu wil ik de 13u voeding eraf halen maar dat lijkt nog niet echt te lukken. Dit gaat een paar dagen goed en dan gaan mijn borsten toch weer pijn doen en moet ik toch weer wat kolven.

Had ook de HA al gebeld maar die komt alleen maar met dingen aanzetten die ik zelf ook volop probeer. Dus daar schoot ik niet veel mee op. Had gehoopt dat ik door al die borstontstekingen misschien wel tabletjes zou krijgen maar helaas dat doen ze dus niet meer. Dat zou voor mij echt de oplossing zijn maar ja helaas. De arts van het cb had het ook nog over een preventieve antibioticakuur zodat eventuele bacterien geen kans hebben, maar daar wilde de ha ook nog niet aan beginnen. Nee moet eerst weer een ontsteking krijgen voordat ze ingrijpen. Moet het dus voorlopig nog even zelf uitvogelen.

Nu ja alle tips zijn van harte welcom.

xxx

Misschien dat je met een lactatiekundige kan overleggen?
Stel je vraag anders eens op borstvoeding.com daar zitten ook lactatiekundigen.

Heel veel succes.

Liefs Daan

Hoi hoi,

geen tips of ervaring, maar wil je wel even succes en sterkte wensen. Ik hoop dat het afbouwen verder zonder problemen gaat verlopen. Petje af dat je het zo'n tijd hebt gedaan! Ben zelf na 6 weken gestopt.

Groetjes J

Ik heb niet echt tips voor het afbouwen van de BV...maar heb je de laatste voeding al afgebouwd?
Volgens mij bevat die de minste voedingsstoffen...maar inderdaad, misschien een lactatiedeskundige raadplegen?

Helaas loopt mijn BV ook terug, maar ik wil het nog niet opgeven...ik geef Bodhi na twee voedingen 150CC flesvoeding en verder zijn alle voedingen nog BV en hoop dat nog even vol te kunnen houden...maar vanaf zondag moet ik weer werken...hopelijk gaat t nog even lukken...

Succes!

Liefs Brigitte

Heb de laatste bv nog niet afgebouwd maar dat zou volgens mij wel kunnen want Sophie drinkt dan heel weinig en mijn borsten zijn dan niet zo vol dus zou het volgens mij makkelijk vol kunnen houden tot de volgende morgen. Dus zit er inderdaad aan te denken om haar dan een flesje te gaan geven. Moet het nog eens even bekijken.

Tot nu toe gaat het goed met de 13:00u voeding eraf nog geen last gehad de laatste paar dagen dus denk dat het gelukt is zonder problemen.

Terug
Bovenaan