Einde in zicht!!

Hallo Dames,

Voor de meeste van jullie zit binnenkort het verlof er weer op. Joyce start 7 februari weer met werken. Ze geeft zelf aan dat ze er weer zin in heeft. Na haar verlof gaat ze 3 dagen werken (DI, Vrij en ZA) Doordat onze moeders ieder een dag in de week oppassen, gaat Stacey niet naar een KDV.

Zijn er moeders die stoppen met werken?? Wij hebben hier wel over nagedacht maar het lijkt ons (Vooral Joyce) beter voor haar om ook een aantal dagen in de week haar eigen ding te hebben.

En hoe hebben jullie de opvang geregeld?? Onze band is met beide kanten erg hecht. En beide oma’s (En Opa’s maar die werken die dagen) zijn super gek met onze kleine meid. Toch vind ik het ergens jammer dat Stacey niet 1 dag in de week naar een KDV gaat, dit lijkt mij toch ook erg goed voor haar ontwikkeling.

Liefs Geert
 
Bij ons zijn er gelukkig wel heel liefhebbende opa's en oma's (niemand van hen werkt meer) maar ze zitten op 2 uur en 3,5 uur bij ons vandaan.

Ik ga 2 hele dagen en 2 halve dagen werken (di t/m vr) en mijn man gaat vier dagen werken. Onze kleine gaat dus 1 hele en 2 halve dagen naar het KDV. Ik hoop dat het ons, maar vooral haar daar bevalt.

Hebben wel getwijfeld tussen KDV en gastouders. Ben benieuwd wie er voor gastouders heeft gekozen en hoe dat gaat bevallen.

Ik moet zelf weer op 14 februari beginnen op mijn werk.

Groet Martine
 
Ik begin dinsdag weer met de eerste vergadering, de week daarop gaan we weer werken de 23ste, ik werk onregelmatig in de zorg, 18 pw...3 a 4x pw een dienst van 5 uurtjes. Paul werkt fulltime als machinist ook onregelmatig.

Bij Fleur hadden we mijn zus als oppas, die het heel leuk vind, maar zelf ook 3 schoolgaande kinderen heeft die ze naar school moet brengen met alleen fleur ging dat nog wel maar nu met elise erbij word dat lastiger. We werken allebei onregelmatig..allebei om het weekend, en door de weeks gaat het heel goed..zo hebben we in februari maar 2 x oppas nodig..

De ouders van paul wonen hier uur vandaan dus niet een optie als oppas..mijn ouders wonen achter ons, maar mijn moeder heeft reuma en kan daardoor niet lange dagen oppassen en dit wil ze ook niet voor vast, maar gelukkig wil ze af en toe een uurtje oppassen;) verders heb ik altijd nog mijn zus en schoonzus achter de hand!

Ik had zelf best wel graag de eerste tijd thuis willen blijven, ze zijn zo snel groot en lijkt me heerlijk er voor hun fulltime te kunnen zijn en dan als ze wat groter zijn weer te gaan werken!! maar helaas kan het financieel niet uit...
Maar heb ook wel weer zin om te gaan werken, heerlijk weer een tijdje andere mensen om me heen..;)



 
ff overgenomen uit het andere topic.
Ik mag/moet 1 februari weer beginnen.
De ene keer heb ik er zin in en kijk ik er echt naar uit, de andere keer moet ik er echt niet aan denken.
We gaan zo wie zo goed bekijken hoe we het allemaal gaan doen. We hebben alles bewust gelaten hoe het was. Nu even kijken hoe het gaat in de ptaktijk met een nieuwe baby erbij. Ik werk 20 uur als Sociaal Cultuteel Werker. Op woensdag en donderdag en 1 of 2 avonden.
We hebben nu/dalijk 4 kinderen in de opvang. De 2 oudsten gaan op woensdagmiddag naar de Buitenschoolseopvang. De 2 jongste naar het kinderdagverblijf. Dat kost best wel wat aan opvangkosten, en door de bezuinigingen is het er niet goedkoper op geworden. Gelukkig verdien ik niet onaardig. De donderdag passen de opa's en oma's op. De ene week mijn ouders, de andere week mijn schoonouders. Toch even bekijken of ik niet meer uren moet gaan werken of juist minder of andere tijden enz. Met vier kinderen hebben we een groot en druk gezin. Ook voor de opa's en oma's soms best druk. even kijken wat het beste is. Voorlopig even zoals het wasen even ritme krijgen in het gezin.
groetjes hanneke
 
Haihai!

Ik werk niet (arbeidsongeschikt ivm psychische problematiek sinds sept. 2005) en mijn vriend studeert nog (docentenopleiding geschiedenis). Door alles wat er is gebeurt (ziekenhuisopnames & vroegtijdige bevalling) heeft mijn vriend ontzettend veel gemist. Helaas was er vanuit school geen begrip of regeling voor te treffen en ziet het ernaar uit dat hij dit jaar over zal moeten doen. We balen hier erg van, maar het is helaas nie anders.
Maar we hebben dus wel veel tijd voor onze kleine man, wat dan weer een geluk bij een ongeluk is. Dus hier geen KDV, gastouder of oppas nodig :)

Liefs!
 
Ha lieve allemaal,

Ik hoef gelukkig nog lang niet te werken. Vanuit mijn werk krijg ik 4 weken verlof cadeau (fijne werkgever hè, haha) en ik heb 3 weken vakantie van vorig jaar meegenomen.
In principe moet ik pas 26 maart beginnen, maar door alle toestanden met de geboorte van Jasmijn en haar langdurige ziekenhuisopname moet ik echt nog niet aan werken denken. Ze is natuurlijk pas 3 weken thuis en voor mijn gevoel zijn we nu pas echt begonnen met z'n drietjes. Die eerste ziekenhuismaand voelt steeds meer als een gemis. Die haal ik nu dus ruimschoots in.
Daarnaast hebben we natuurlijk nog heel veel zorgen om haat gezondheid en moet er in de loop van de tijd meer duidelijk worden.
Ik vraag me dus af of ik eind maart wel weer ga beginnen... Gelukkig hebben we hulp van maatschappelijk werk (gisteren nog gesproken) en hij wil eventueel bemiddelen richting de werkgever als dat nodig is.
Maar goed, als ik weer ga werken dan is dat drie dagen. Ik ben er dus twee thuis. Patrice heeft ook een papadag. Opa en oma gaan in ieder geval een dag oppassen en in principe gaat ze een dag in de week naar het kinderdagverblijf, alleen kan dat in overleg met de kinderarts pas vanaf juni. Gelukkig willen mijn ouders in de tussenliggende periode een dag extra oppassen.

Maar goed, zoals gezegd hoef ik voorlopig niet aan het werk en kan ik heerlijk blijven genieten van mijn lieve schat!

Veel liefs, Marieke
 
Ik moet 26 januari weer beginnen en dan 3 dagen in de week. De oma's en opa's gaan oppassen en die komen lekker bij ons thuis. Dus geen gesjouw met Milan gelukkig.
Ik wil hem over een half jaar of zo eigenlijk ook een dag naar een kdv brengen. Om toch al andere kindjes te leren kennen, vind ik wel erg belangrijk. Maar welke dag dat wordt en hoe ik dat met de oma's regel weet ik nog niet eigenlijk.
Voorlopig nog weinig trek in werken. We beginnen net een beetje een ritme te vinden en ik heb nu echt tijd om te genieten van mijn schatje ipv dat ik alleen maar loop te troosten en te poetsen.
Maar van de andere kant is werken ook wel weer leuk.

Liefs banka
 
mijn verlof loopt morgen af, maar omdat ik nog ontzettend veel uren heb staan van vorig jaar, heb ik nu vakantie t/m 1 maart.
ik ga dan 2 dagen werken, de zaterdag en of de maandag of de dinsdag of de donderdag, dit krijg ik nog te horen
mijn man neemt de zaterdag en maandag, dinsdag of donderdag middag en mijn de moeder de ochtend.
vind het nu wel heerlijk dat ik nog wat extra vrij heb.
 
Terug
Bovenaan