einde inzicht

Hallo allemaal

was benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat zo op het einde?
met mij gaat het wel goed ben nu 36wk+2dagen voel me alleen sneller moe en heb last van mijn ribben voel de kleine de hele dag schoppen.
moest ik gister even naar mijn werk hoor ik van mijn collega echt een vreselijk horror verhaal over een meisje wat 1 week korter zwanger was dan mij, daar zit ik nu echt niet op te wachten, ik was wel boos op haar dat ze mij dat nu verteld kan iedereen wel zeggen niet aan denken maar dat doe ik nu toch wel.
vrijdag nog naar het ziekenhuis voor extra groei echo.
waren we gister bezig met de box opzetten mis ik een deel van de schoeven, waren die niet meer op voorraad moeten ze van de fabriek opgestuurd worden.
hebben wij weer altijd wel wat.

nou ik wens jullie allemaal nog een fijne zwangerschap toe de laatste weekjes.
groetjes.

He Vlinder,
Ik ben 36 weken en 5 dagen nu. Vervelend dat je last van je ribben hebt! Ik heb het maanden gehad, maar sinds 2 weken is hij ingedaald en heb ik weer 'ruimte'. Nog even dus, en de pijn is over! Ik vind het nu zo leuk, dat ik het jammer vind dat het binnen nu en een maandje alweer afgelopen is.
Eigenlijk vind ik zwanger zijn maar oneerlijk! De eerste 5 maanden merk je nauwelijks iets, behalve dan dat je dikker wordt. Je mag een heleboel niet meer en je hebt eerder kwaaltjes erbij dan minder. Na 5 maanden ga je dan eindelijk wat voelen, maar met 7 maanden is het pas echt feest! En dan is het alweer bijna voorbij........
Aan de andere kant ook wel spannend, ik ben zo benieuwd hoe hij eruit ziet! We hebben wel een hele mooie pret-echo, maar helaas lukt het mij niet om foto's te uploaden.....
Sterkte met je groeiecho, is je kindje een beetje te klein? Wel lekker met de bevalling ;-) en veel plezier met je verlof!
Groetjes Nanna

Hoi Vlinder,

Da's inderdaad niet slim van je collega. Nu ben ik heel nuchter en kan ik heel goed omgaan met horrorverhalen. Maar dan ga ik ze nog niet aan andere zwangeren vertellen, behalve als ze zelf aangeven het te willen horen. Probeer het te  relativeren, al valt dat niet mee en bedenk dat je vaak veel over moeilijke bevallingen hoort en maar weinig over goed verlopen bevallingen, omdat daar niet zoveel over te vertellen valt.

Ik ben nu snotverkouden, dus dat helpt er niet aan op het moment. Ons zoontje van 23 maanden is vooral vandaag goed bezig om zijn grenzen te ontdekken, dus een erg gezellige dag vandaag.  Ik denk dat ze mij vanavond op een hoopje kunnen vegen. Morgen kan ik weer bijkomen en heb ik alle tijd voor mezelf, dan gaat hij naar het KDV. Dus dan komt het allemaal wel weer goed. Ik begin het nu echt goed te merken dat we aan de laatste loodjes bezig zijn.

Succes met je groeiecho!

Groetjes,
Susan

Hoi!

Ik ben nu ook ruim 36 weken en van mij mag het wel klaar zijn. Ik weet dat ik na de bevalling de beweging in mijn buik zal missen, dat vind ik reuze gezellig! En deze keer ook geen zere ribben of andere plekken van het schoppen (joepie!), want deze beeb zit heel erg laag. Maar omdat ik nogal wat bekken- en rugklachten heb, mag het van mij zo langzamerhand wel gedaan zijn. Die pijn ben ik nu wel moe. En ik kijk er naar uit weer gewoon rechtop bij het aanrecht, de tafel, de commode, het bureau etc te kunnen staan. Ik heb een megagrote buik recht naar voren, dus moet altijd naar voren buigen om nog iets te kunnen doen... pffff!
Maar ja, dat leven in mijn buik ga ik echt wel heel erg missen straks!

Trouwens heel erg ontactisch van je collega! Ik herken het wel, heb ook veel verhalen te horen gekregen, maar ik kan ze doorgaans erg goed naast me neerleggen. Toch vind ik het raar dat mensen het blijkbaar zo leuk vinden vervelende bevallingsverhalen te vertellen aan hoogzwangere vrouwen. Net als dat ik het raar vind dat iedereen nu ineens vind dat ze wel aan je buik mogen zitten, alsof die ineens publiek bezit is! Ik zit toch ook niet aan hun buik!!!! (Zou je trouwens meteen een juridisch probleem mee kunnen krijgen!!!)

Groetjes,
Tess

Terug
Bovenaan