Einde raad, 20 maanden en nog steeds geen slaap

Hallo allemaal,
Ik weet het niet meer... ons zoontje is 20 maanden en op af en toe een goede nacht na, slapen we al sinds zijn geboorte niet.

Vooropgesteld hij is actief, gezond en vrolijk. Zijn ontwikkeling gaat snel en goed.

Hij heeft enorm reflux gehad (12 uur per dag huilen met 10 dgn opgenomen in zknhs en direct de juiste diagnose, daarna 5 maanden 6 tot 8 uur per dag met medicijnen onder controle proberen te houden). Al een jaar zijn we van de medicijnen af en lijkt dat goed te gaan.

Liggen vond hij nooit prettig en dus sliep hij na 3 maanden al niet meer dan 2x20 min overdag en tot 9 maanden niet langer dan 1,5 uur achter elkaar.
Ook huilt hij niet maar krijst hij en er zit een kop op dus opgeven zit er niet in. Geloof me, we hebben alle tips geprobeerd. Incl hulp van consultatiebureau, waar letterlijk het antwoord kwam 'tsja jullie doen alles goed'.

Dus nu ben ik op zoek naar een beetje steun en wie weet de wonder tip....
O ja, inslapen gaat fantastisch en hij wil wel slapen maar hij kan het niet. En elke dag om 5.30 uur slapen....

 
Hoi,
Wat vreselijk zwaar! Zie artikel hieronder:
https://www.ad.nl/ad-werkt/bijzonder-beroep-dankzij-wiebke-kunnen-uitgeputte-ouders-slapen~a837fe52/
Buik-, zij- of bij jullie in bed slapen al geprobeerd denk ik?
Heel veel sterkte!
 
Bedankt voor het artikel, met lieve familie komen we een eind, hoewel het voor hen ook zwaar is. Wie weet :)
Wat is een luisterkind werker? Klinkt interessant! Ik ga googlen?
 
Wanneer onze dochter steeds 's nachts wakker is, ga ik met gedroogde witte salie door huis. Het neemt de negatieve energie weg in je huis. Het werkt hier erg goed. Meestal slaapt ze daarna weer door. Altijd het proberen waard.
 
Kan het zijn dat hij door de moeilijke start, misschien niet heeft geleerd om zelf (terug) in slaap te komen? Hebben jullie hem geholpen om in slaap te komen? Het is meer dan logisch dat wanneer je een kindje hebt dat problemen heeft, je het wilt sussen en je bij hem wilt zijn. En hij heeft door het begin natuurlijk geen positieve associatie met slapen. Ok weer het natuurlijk ook niet, maar ik probeer mee te denken...
Ik zag van Nanny eens iets voorbij komen over een kind dat het niet gewend was om alleen in zijn eigen bed te gaan slapen. De situatie komt niet helemaal overeen met jullie situatie maar in zeker zin misschien ook wel? Omdat hij jullie nodig heeft om te gaan slapen? Het is normaal dat kinderen om de zoveel uur (licht) wakker worden, maar als ze zichzelf weer in slaap krijgen, hoeft dit geen probleem te zijn. Aan het einde van het filmpje kun je zie wat deze ouders deden:
https://youtu.be/YwKZ5YWdZ0M
Misschien ben je het totaal niet eens met deze aanpak, of is het gewoon niks voor jullie, maar zoals ik zei, ik denk ook maar gewoon mee ?
 
Hoi allemaal,
Onze zoon is nu 14 mnd en al steeds een slechte slaper geweest. 
Nu is hij ziek geweest en sinds die tijd wordt hij vaak wakker en s nachts huilt hij van 2-5uur. Met name bij mij, bij papa wordt hij wel rustig. Ook overdag slapen is een probleem.
Ik ben ten einde raad. Iemand tips??
Thanks!
 
Hoi gebruiker 300553,
In wat voor ritme zit je kindje nu?
Mijn dochter is nu ook 14 maanden. Ik wist eerst niet wanneer ik haar naar bed moest doen en sinds ik haar op een 2-3-4 ritme naar bed doe gaat het wel wat makkelijker. Dus twee uur na het opstaan naar bed, dan drie uur na het opstaan naar bed en dan vier uur na het opstaan naar bed. 
Het boek dreumes in dromenland geeft mij veel herkenning, ook over dat nachtelijk zo lang wakker zijn, doodmoe word je daar van.. 
Wat voor methode gebruik je nu om je zoon weer in slaap te helpen? En sliep hij eerst wel goed overdag? Werd hij toen hij ziek was snachts wakker of daarvoor ook al?
Sterkte ermee! Ook voor gebruiker 385093. Wat zwaar zul jij het ook hebben.
 
Terug
Bovenaan