Einde zwangerschaps blues...

A

Anoniem

Guest
Lieve nog zwangere meiden,

zo te lezen zit iedereen zo'n beetje in de einde van de zwangerschaps blues en hebben we er zo allemaal wel een beetje genoeg van...
Heel begrijpelijk; het is ook niet niets wat zo'n zwangerschap allemaal met je doet en de ergste kwaaltjes komen nu eenmaal vaak pas op het einde van de zwangerschap...

Begrijp me niet verkeerd: ik vind zwanger zijn een geweldige ervaring en besef maar al te goed hoe gelukkig wij zijn dat we kinderen mogen krijgen, je leest zoveel andere verhalen.... Maar dat neemt niet weg dat zwanger zijn ook gewoon heel zwaar is; heel lang duurt; je hele lichaam veranderd en dan ook nog eens je hele hormoon huishouding door de war gooit... Ik herken mezelf vaak niet meer als ik in de zoveelste huilbui uitbarst...

Zo op het eind kan je eigenlijk niets anders meer doen dan wachten; wachten tot je kindje besluit dat t tijd is... Dit is misschien nog wel het moeilijkste aan zwanger zijn (en ook aan zwanger worden): we zijn zoooo gewend om alles te plannen, maar de creatie van nieuw leven laat zich nu eenmaal niet plannen...

Maar lieve meiden: we zijn er nu echt bijna; nog ff en ook wij mogen ons kleintje in onze armen sluiten en zodra dat moment er is zullen we al deze kwaaltjes en ongemakken er graag voor over hebben gehad en bij vlagen zullen we dat extra leven in ons eigen lijf best nog eens gaan missen...

Want hoe zwaar/pijnlijk/vervelend of wat dan ook de zwangerschap en de bevalling (kunnen) zijn: er is niets mooier dan het krijgen van een kind!!!

Dus lieve meiden: kop op, het is nog maar voor even!!! We krijgen er iets moois voor terug!!!

Heel veel liefs en sterkte  met de laatste loodjes,  
Nika

Hej Nika,

Inderdaad: de laatste loodjes wegen het zwaarst!
We moeten nog effe doorzetten en als iedereen bevallen is, dan zijn we snel die laatste paar weken van de zwangerschap weer vergeten.
Het is maar goed dat het 'maar' 9 maanden is en niet nog langer!

Jij ook veel sterkte en iedereen die nog bevallen moet SUCCES!!

Groetjes Renata.

Bedankt voor de opbeurende woorden!!!!!!!!!!

Ben blij dat ik niet de enige ben!

Had mij heel flink gehouden, tot de dag dat ik uitgerekend was. Nu kan ik niet meer!

Die huilbuien om de avond, de onberekenbaarheid, het opgesloten zitten in huis, pfffffff.

Zelf de hond 100 mtr uitlaten wordt onmogelijk.

En dan nog eens de telefoontjes elke dag... Is het er u nog niet? Het schiet niet op zo.. Ben je wel zwanger? How, kolere, oeps sorry, liet me even gaan.

Volgens mij wil moeder natuur er zeker van zijn dat je klaar bent met de zwangerschap. Nou die dag is al aangebroken hoor! Kom maar op!

Groetjes 40 wkn zwanger + 5  dagen over tijd.

hoi

dank je wel voor deze leuke woorden doet altijd goed,jullie zijn er al bijna ik moet nog 3 weken helaas. gr wendy 36,6

helemaal mee eens!!!

Heb er verder niet veel woorden voor, het is al beschreven...

Die laatste loodjes, mensen lief..... wat eenramp!!!

liefs gridje

ja ik sluit me hier maar bij aan he dames

ik ben vandaag 37 weken en 1 dag

voor mijn hoeft het ook niet meer ikheb de hele ochtend in bed gelegen en ikheb het idee dat ik er zo weer in duik,,

veel liefs cora

Hoi hoi,

Nou.... ik kom ook nog even een duit in het zakje doen hoor!
IK BEN HET ZOOOOOO BEU!!

Voel me echt ellendig! mijn vingers en tenen zijn net bierbommetjes! en ik ga de deur ook al niet meer uit, bang dat mijn vliezen breken (kleine is niet ingedaald!)
De vochtafdrijvende tabletjes die ik heb gekregen helpen helemaal niks helaas

20 kilo extra  mee zeulen is niet echt heel erg prettig voor mijn knieen dus ik doe alleen de nodige boodschappen samen met mijn moeder of vriendin...
Verder zit ik veel thuis, een beetje tv kijken enzo.....

Nu lees ik op verschillende sites dat men een handje wordt geholpen door de VK (strippen etc) maar ik geloof niet dat ze daar bij ons aan beginnen zolang je niet 2 weken overtijd bent... Ben morgen 39 wk.........pas......... Terwijl deze meiden ook de 40 wk nog niet bereikt hebben...

Morgen mag ik weer naar de VK, ik denk dat ik daar maar een potje ga zitten janken ofzo.... ik voel zit er nu gewoon even doorheen.... ook nog helemaal geen voortekenen  als er nog  1 kilo bij komt explodeer ik!!!!!

sterkte allemaal meiden!
xxx Snoopy

Terug
Bovenaan