Eindelijk bevallen!

Op zaterdag 21 februari ben ik na een 'eindeloze' zwangerschap van 41w5d thuis bevallen van een gezonde dochter. Het was een erg korte, maar (daardoor) heftige bevalling van ca 2,5 uur...

Ze heet Eveline en weegt 4520 g en is 53 cm lang, een stuk groter dan de schattingen!
Vanwege haar forse gewicht moest ze meteen opgenomen worden in het ziekenhuis ivm kans op lage bloedsuikers (en die had ze ook), dus we hebben helaas de eerste 2 dagen en nachten niet thuis kunnen doorbrengen. Nu zijn we gezond en wel thuis en kunnen we rustig aan elkaar gaan wennen!

Iedereen die nog moet: veel succes!

Amai meid!!! een dikke, dikke proficiat e !
Wat een flink meisje seg... Gewicht en lengte wow. In vergelijking met mijn eerste dochtertje is dat echt wel gigantisch.

GENIET ER MAAR TEN VOLLE VAN !!! Na zo lang wachten, verdienen jullie het wel !

liefs,
van ons...

eindelijk is je lange wachten beloond!
gefeliciteerd met jullie dochter!

een flinke dame zeg! en wat een snelle bevalling!
jammer he.. de eerste dagen moeten missen door het ziekenhuis. maar die tijd kun je nu lekker inhalen!

groetjes Carina (en Swen)

Hai Karin,

Pfff, kan me voorstellen dat je het ook helemaal zat was hoor. Maar ja, je kan er zo weinig aan doen hé, ik ben nu 1 dag overtijd en baal al een beetje  
In ieder geval kan je nu gaan genieten van je kindje...gefeliciteerd, wel een flinkerd hoor, tjee...helemaal voor een meisje, maar mijn oudste (klinkt leuk hé?) was heel klein, 58 cm en nu is ie drie en weer groot voor zijn leeftijd...  dus het zegt nog weinig. Nou ja, lekker laten verwennen...liefs, Elle

Hoi Karin,

Gefeliciteerd met je dochter dat is inderdaad wat anders dan mijn dochter kwa gewicht en lengte vond dat al een pittige bevalling. Nou ik hoop dat het bij jou is meegevallen. Geniet maar lekker van je dochter.

Groetjes Margot moeder van Daphne

Hallo Karin,

Van harte gefeliciteerd met je kindje!
Geniet ervan!
Nu heb je me ongemerkt voor de 2 e keer advies gegeven.
De eerste keer ivm hoge bloeddruk, wat achteraf gewoon alleen maar door drukte en stress kwam, en nu weer.
Ik had nml een klein wensje om deze keer wél thuis te bevallen, maar nu ik  lees dat jouw dochter gelijk naar het ziekenhuis moest ivm lage bloedsuiker ben ik helemaal om.
Alledrie mijn andere kinderen waren ook zwaar (8,9 en 10 pond) en hadden alldrie een te lage bloedsuiker, waardoor we een dagje op de kraamafdeling moesten blijven. Ook deze baby wordt weer een flinkerd.
Ik dacht stiekem dat ze dat thuis ook wel goed in de gaten zouden houden, maar nu ik jouw verhaal lees ga ik echt in het ziekenhuis bevallen hoor!

Nou, Teddy, fijn dat ik je weer heb kunnen helpen, ha ha, al was het ongevraagd...
Het was voor mij een grote domper want ik had er nog nooit van gehoord, anders was mijn keuze voor thuis/poliklinisch misschien ook anders uitgepakt. Aan de andere kant volgens alle groeiecho's en schattingen zou mijn meisje 3800-4000 gram zijn geweest, dus niemand had gedacht dat het zo zou lopen! (zo zie je maar hoe betrouwbaar die schattingen zijn...)

Ach ja, ik kan in ieder geval wel terugkijken op een soepele, snelle thuisbevalling! Die ervaring neemt niemand me meer af!
Succes met je bevalling straks (april toch?).

Terug
Bovenaan