Eindelijk.....daar istie....

A

Anoniem

Guest
We hebben er lang op moeten wachten (14,5 maand !!!) maar vanochtend is het eerste tandje van ons kleinde meissie doorgebroken!!!

Ze was al sinds vrijdag niet in haar hum: veel huilen, koortsig, veel slapen en vooral niet te ver bij mamma vandaan (het liefste kroop ze in me als het (weer) kon). Maar vanochtend  zag pappa het kleine witte puntje voor het eerst.

Wel zielig dat ze er zoveel last van heeft en nu maar hopen dat de rest ook een beetje snel komt, dan zijn we daar maar weer even vanaf..

Ik moest het even kwijt. Ik weet wel dat ieder kindje een keertje tandjes krijgt en dat je je niet teveel zorgen moet maken als het wat langer duurt, maar 14,5 maand vond ik toch wel lang....

Groetjes van een stiekem toch wel beetje opgeluchte moeder (al is het natuurlijk erg sneu dat ons wurmpie zich zo zielig voelt.....)

jeahhhh gefeliciteerd met je eerste tand,
het is idd wel erg laat zeg,
maar ach je kan heel je leven nog kauwen hihihi

op naar nr 2, hopelijk niet teveel last van

groetjes riana

welk tandje is het? wel errug lang idd, maar tis beter, hoe langer ze wegblijven, hoe beter ze ontwikkelen, dus minder kans op gaatjes.
Dit geldt zeker ook voor het volwassen gebit, dus hopelijk duurt het ook lang voordat ze gaat wisselen.
tis helaas geen vuistregel, maar wel heel veel kans erop!!!

gefeliciteerd! (hihi)

xxx Petra

(tandartsassistente, 10 jr lang tot 2 maanden gldn...)

Hai !

We zijn op 13 juli begonnen met het tandje linksonder in het midden en op 15 juli kwam nummer 2 ernaast omhoog. Ze is nog steeds van slag af en toe en kan uit het niets in huilen uitbarsten. Zoooo zielig !!! Zou het ook zo kunnen zijn dat meer pijn doet omdat ze wat ouder is en dat haar kaakje misschien wat harder is of zo? Ik bedenk ook maar wat....

Maar goed, ze moeten toch allemaal een keertje doorkomen en ik smeer haar kaak in met Dentinox en ik heb het idee dat het haar wel wat verlichting geeft. We gaan het wel zien verder...

Groetjes

Is idd laat maar zeker geen uitzondering. Het dochtertje van een kennis heeft nu ook pas haar eerste tandje en is al 18 maanden!!
Ons dochtertje van 18 maanden  kreeg tandjes volgens het 'boekje'. Eerste tandje met ongeveer 7 maanden en tandje 13 en 14 zijn nu aan het doorbreken.
Dentinox heeft haar ook elke keer geholpen, met een wattenstaafje een beetje aanbrengen op het tandvlees.

gefeliciteerd , echt helemaal leuk. ik kan me voorstellen dat je je toch een beetje zorgen maakte. maar godzijdank ook dat werkt bij je kleine meid, lijkt me toch een opluchting . hopelijk komen de volgende tandjes met minder ellende.

Terug
Bovenaan