Eindelijk doorgestuurd naar de gyn. voor een echo

A

Anoniem

Guest

Hallo,

Mijn naam is nathalie (33) en bezig voor een 2de kind. Intussen ben al 21 dagen nod (5x neg. getest), heb vele zwangerschapssymptomen en  sinds vanochtend zijn mijn borsten nog groter en JA hoor..... er komt moedermelk uit (als ik zachtjes op de tepelhof druk).

Vandaag de HA gebeld.  Vorige week dinsdag  vermoede hij een afgebroken zwangerschap dus dat ik de komende week wel ongi zou worden. Dus niet en nu stuurt hij me door naar de gyn voor een echo  ( afspraak staat volgende week dinsdag). Hij vindt het allemaal maar een vreemd verhaal worden. Ik had van een paar dames van het forum over prolactine gehoord maar daar reageerde hij niet op en hij was meer verbaast dat ik nog geen ongi had gehad.

Wat denken jullie? Waarom worden mijn symtomen dan nog steeds krachtiger?? Toch nog kans zwanger te zijn, daar zei de HA niets over?

groeten nathalie

Hee Nathalie,
Goed om te lezen dat je nu doorgestuurd wordt voor een echo. Wel vervelend dat je weer zo lang moet wachten!
Hopen dat je dinsdag een piepklein minimensje mag aanschouwen op de echo!!!
Groeten Nicole

Hoi Nathalie,

Ik wil je niet ongerust maken maar het kan ook zijn dat je  een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt. Het is belangrijk dat hier snel bij bent en dat deze verwijderd wordt uit je lichaam.  
Soms duurt het enige tijd voordat een miskraam op gang komt. Dus het kan ook nog steeds een  miskraam worden.  Maar het kan dus  ook zijn dat   je  een groeiende zwangerschap hebt, echter  niet in je baarmoeder.  Vandaar je zwangerschapssignalen. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb je die vaak ook, alleen is het HCG (zwangerschapshormoon) in je bloed (waar je test op reageert) veel lager dan bij een gezonde zwangerschap.

Veel succes bij de gyn! Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

Overigens wel vervelend dat je huisarts je zo slecht informeert  en  je vragen niet beantwoord.  Je moet niet weggaan zonder dat je  duidelijkheid hebt en als je naderhand nog vragen hebt gewoon weer teruggaan of anders bellen. Je betaalt er genoeg voor! Mijn huisarts mag ik zelfs mailen met vragen. Echt toppie!

Groet
Lies

Terug
Bovenaan