eindelijk duidelijkheid.....maar het doet des te meer pijn!!!!!!

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag weer bij de gyn geweest en ....poeh....waar een betere plek te vinden als hier....even heerlijk je hartje luchten. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik ook al weer een aardig tijdje mee lees hier op het forum, maar ik eigenlijk nog nooit mijn verhaal heb gedaan.......

Ik heb over mezelf goed nieuws gekregen....ben nu 1 maand aan de glomid en heb een mooie cyclus gehad van 30 dagen ipv normaal meestal 50 dagen dus das best goed!  Tevens heb ik nu 2 maanden bloed moeten laten prikken, om te kijken of ik een eisprong heb gehad. De gyn had wat dat betreft heel goed nieuws, want alles is prima in orde. Een overduidelijke prachtige eisprong! Dus wat wil je nog meer....
Ik was zo blij dat te horen, maar ben aan de andere kant zo verdrietig, want er is ons ook verteld, dat met de kwaliteit van het zaad van mijn man het niet mogelijk is om op een natuurlijke manier zwanger te raken (3 miljoen goede met een bewegelijkheid van 50%????).Dat was in 1x een hele grote klap in het gezicht, maar na 2 jaar proberen, houdt je er toch wel rekening mee, maar oh oh wat doet het dan toch pijn. Ook wordt op het moment de hele hormoonhuishouding van mijn  man onderzocht, omdat het kan zijn dat hij een vorm van diabetes heeft. Dit kan er dus allemaal mee te maken hebben.
Dit zal voor velen zo herkenbaar zijn. Dit rot gevoel en het verdriet!!!
De gyn heeft ons verteld dat IUI geen optie zal zijn en we dus waarschijnlijk zijn aangewezen op IVF, maar er komt dan ineens zoveel informatie, dat ik nu best met veel vragen zit. Wat is nu precies het verschil en wat staat ons allemaal te wachten??
Mijn man en ik willen niet meer wachten totdat we in sept.terug moeten naar de euroloog, want ook daar was niets te vinden bij mijn man. Het enige wat hij heeft gezegd, is dat mijn man met roken moet stoppen. Dit heeft hij gedaan, hij is  nu al weer 2 maanden gestopt, maar het schijnt pas na 3 maanden uit je systeem te zijn, Maar lijkt mij sterk, dat het dan ineens  zal verbeteren????
We willen verder, dat is 1 ding wat zeker is en niet langer wachten!!
De gyn (niet mijn eigen, want deze is met vakantie) heeft ons geadviseerd, om verder te gaan en ons gezegd dat we naar een androloog moeten gaan voor de vruchtbaarheid van mijn man.
Jee meiden...sorry, ik geloof dat ik nu wel het hele forum kan voltypen, maar dat wil en kan ik jullie niet aandoen.
Duidelijk mag zijn, dat ik het erg fijn vindt dat ik mijn hartje hier kan luchten, omdat velen van jullie in het zelfde schuitje zitten.
Meiden alvast bedankt voor het luisterend oor en laten we elkaar vooral blijven steunen!

Liefs,
Famke

Hoi Famke,

Hier kun je echt altijd alles kwijt hoor, gewoon doen! Dan ben je er maar weer lekker even vanaf. Ik wens jullie heel veel succes en wijsheid toe met al deze nieuwe info en ik hoop dat jullie snel de weg zullen vinden die jullie moeten gaan.

Liefs, Anke

Hoihoi,

Je heb idd een heel verhaal geschreven maar dat lucht wel lekker op! Ik snap helemaal hoe je je voelt als je ineens een klap in je gezicht krijgt. Je hebt weer ff de tijd nodig om dit allemaal te verwerken. Je houfdt er enigsinds rekening mee maar als je het   " slechte nieuws" dan echt te horen krijgt valt het niet mee. Ik hoop dat het probleem bij je man opgelost kan worden en dat het idd iets te maken heeft met suikerziekte of iets anders wat misschien makkelijk op te lossen is. Succes in elk geval bij de uroloog en de androloog! (had er eigenlijk nog nooit van gehoord)

gr Ester

hoi hoi,

Ook ik wil je even een hart onder de riem steken en je vertellen dat je hier altijd je hart mag luchten.
Het is niet niks wat er op je pad komt en dan is het fijn om met "ervaringsdeskundigen" je verdriet en je zorgen te delen.

Heel veel sterkte en succes met alle wegen die julllie moeten bewandelen.

Liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan