Eindelijk duidelijkheid??

Nog een krap weekje wachten tot de kijkoperatie van komende dinsdag. Gisteren gebeld voor de tijd en ik hoef pas om half 2 in het ziekenhuis te zijn. Ik had gehoopt op een vroege operatie ivm met nuchter zijn, maar goed, dit komt ook wel goed.

Gisteren samen nog even alle boekjes heel goed doorgelezen over hte hoe en wat voor, na en tijdens de operatie.

Ik merk dat we ons er allebei eigenlijk best wel druk om maken. Niet om de operatie zelf, ik heb 5 jaar terug een zware kaakoperatie gehad en daar had ik helemaal geen last van complicaties, de narcose en dat soort dingen. De operatie zelf zie ik toch wel met goede hoop tegemoet.
Het is meer datgene wat ze (hopelijk) gaan vinden... Tot nu toe steeds alles goed, alleen de bewerking van het zaad van mijn vriend ging niet goed.
Wat als ze niets vinden en het zaad is ook de tweede test niet goed? Wat kan het ziekenhuis dan nog doen voor ons? Wat als ze iets vinden en het kan niet verholpen worden? Of wat we heeeeel erg hopen: Hoe verder als ze iets vinden wat wel direct verholpen kan worden?

Allemaal vragen die ons nu heel erg bezig houden en die ik absoluut niet uit mijn hoofd krijg (mijn vriend heeft er ook moeite mee). Zelf hard sporten of een doodenge film kijken helpt niet, terwijl ik daar juist altijd mijn hoofd lekker leeg van krijg.

Ongeveer een week na de operatie krijgen we het vervolgplan voor ons te horen nav de operatie en de opzwemtest. Als ze zeggen dat we nu weer zoveel maanden moeten proberen, ga ik er wel op aan dringen of het allemaal sneller kan (indien mogelijk...) We zijn al 2 jaar bezig komende september en we zijn nog niets wijzer. In onze omgeving hebben we inmiddels al 11 vrienden/kennissen/familieleden zwanger zien worden en zien bevallen. (nou ja, zien.....) En bij ons is er nog geen enkele actie ondernomen. Tenminste zo voelt het... steeds krijgen we te horen van, je bent jong, jullie hebben geen haast nodig... Nee, maar als je jong bent en het lukt niet, is het dan niet juist een reden om er wat vaart achter te zetten??
Emotioneel gaat het nu echt wel tellen met al die kleine kindjes in onze omgeving. Ook daarom willen we graag dat er wat meer vaart in komt. Het is niet de bedoeling dat er straks iemand half overspannen thuis zit!! (Om heel eerlijk te zijn denk ik dat mijn vriend al aardig die kant op gaat, maar dat wil hij niet horen.)

Zo, dat is eruit... Ik moest even mijn frustraties uiten! Op dit moment wordt het ook mij allemaal toch even teveel spanning. Volgende keer ga ik ook niet meer akkoord met een bel afspraak voor een uitslag! (Zie berichtje eerder deze week) Dat heeft ons ook echt geen goed gedaan en nu zitten we al bijna 4 weken in de onzekerheid!!

Maar goed, mijn frustraties zijn er weer even uit. Straks lekker een uurtje paardrijden. Hoop op een beetje een mak paardje vandaag, haha, anders gaat het niet veel worden vrees ik!

Iedereen succes komende weken! Ik houd jullie op de hoogte na de operatie!

Liefs Daisy

Meid die onzekerheid is killing!!! Ik hoop dat de uitslagen straks zijn wat je er van verwacht en dat er een mooi actieplan op komt om jullie droom in vervulling te laten gaan!
Ook de zwangere omgeving. Helemaal herkenbaar. Ik heb in de afgelopen twee jaar 9 collega's (van de 16 vrouwen) zwanger zien worden van hun eerste en inmiddels allen bevallen. Ik weet de tweede zwangergolf komt er aan voor baby 2. Dan nog 2 vriendinnen zwanger. Van 1 op hyves moeten lezen dus dat is dan ook geen vriendin meer.
Maar goed het is gewoon zwaar als het niet lukt. Super zwaar voor beide. Maar probeer je de kop niet al te gek te maken! Dat kan ik ook heel goed maar dat helpt niet. Als je continu gespannen hebt daar worden we niet zwanger van. En ja loslaten is erg moeilijk, er niet mee bezig zijn kan bijna niet. Ik weet het. Maar in ieder geval proberen!!
Sterk zijn, praat erover, lucht je hart en dan weer door!

Lekker paardrijden!! En heel veel succes met je operatie! En hopelijk een topuitslag straks!!

Liefs!

Ik zou zeggen: Hobbelse.
Bij ons in het ziekenhuis doen ze nooit een samenlevings en opzwemtest. Gyn legde uit dat dat iedere keer anders kan zijn en ze het daarom niet doen. Zolang het zaad van goede kwaliteit is (dus de "normale" test) zou er volgens hem altijd nog de mogelijkheid van IVF zijn. Ook als je een vijandige baarmoeder hebt. Zo zie je maar dat elk ziekenhuis weer anders is. Hoop voor de dat de operatie goed verloopt.

@ supertje, dat stelt me wel weer flink gerust, van die opzwemtest... Die test zegt dus eigenlijk niet zoveel als ik het goed begrijp...

Het paardrijden was trouwens heerlijk! Heb ik geen weken zo ontspannen gevoelt als nu! Lekker 2 uur met mij en mijn beest bezig geweest met verder een lekker leeg hoofd!

Ben nu even aan het genieten van mijn ontspanning, haha!

Liefs Daisy

Hier doen ze het in ieder geval niet omdat het zo weinig zou zeggen. Had er toen om gevraagd en kreeg dit antwoord. Vervolgens zei hij nog dat als ze bejaarden nog een kind nog konden laten krijgen, het bij een vrouw van 30 zeker moest kunnen als er geen grote afwijkingen waren. Bij een vijandige baarmoeder (dus als het sperma de tocht niet overleeft) zou ivf wel een optie kunnen zijn omdat er dan al een embryo teruggeplaatst wordt. Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Dit is wat mijn gyn mij vertelde.

Oh meid, je wilt zoooo graag dat iemand zegt : 't gaat allemaal goedkomen", maar dat gaat helaas niet.

Ik moet zeggen dat wij na ruim 3 jaar, ons nu aan t voorbereiden zijn dat het er misschien nooit van komen gaat...is niet wat we willen, absoluut niet, maar die onzekerheid is killing en daar wil ik een keer vanaf zijn.

Dus we hebben onszelf nu nog ongeveer 1 jaar gegeven en dan stoppen we ermee...

Als ik jouw verhalen lees ben je er echt alleen maar mee bezig, ik ken dat, heb dat ook gehad, met als gevolg dat ik een paar maanden terug 10 weken volledig kapot thuis heb gezeten. Ik heb met behulp van een psych alles op een rijtje leren zetten en ben hier nog steeds enorm gelukkig mee.

Zelfs de gedachte dat wij misschien nooit een kindje krijgen benauwd me niet langer, omdat ik heb leren inzien dat hoe mijn leven nu is, dat dat ook al super is!

Bij ons weten ze overigens ook niet wat er mis is, embryo blijft niet zitten, nu al 4 keer miskraam gehad...

Maar ach, maandag bel ik t ziekenhuis voor t vervolg, ik denk ICSI poging 2 en daar ga ik vol goede moed weer mee verder. Wil er alles aan doen, zodat ik later niet zeg. goh had ik maar dit of dat...maar ondertussen leef ik wel mijn leven en geniet ervan!

Meid ik probeer je niet aan te vallen hoor (mocht je het zo interpreteren) maar ik probeer je ervoor te laten waken dat je zo diep zakt als ik ben geweest,dat gun ik namelijk niemand en ik weet helaas over beide situaties waar ik t over heb.

Sterkte met je operatie, aan de ene kant hopen dat er iets kleins gevonden wordt dat snel te verhelpen is, aan de andere kant hoop ik dat alles ok is! dit is ook zo lastig...

Kop op meid,

gr Yosha

Hey Yosha!

Ik vat het totaal niet als een aanval op! Ik weet van mezelf dat ik er nu heel erg mee bezig ben, ik weet ook van mezelf dat het na de operatie weer een heel stuk minder is.
Toch is het wel fijn als iemand anders dit ook nog even tegen je zegt, hoor!
Wel fijn voor jou dat de bezoekjes aan de psych zo goed hebben geholpen. Ik moet er echt nog niet aan denken dat het einde voor ons (bijna) in zicht is!

Misschien een opstekertje voor jou: een collega van mij is 4,5 jaar geleden bevallen van een dochtertje die is verwekt uit het derde embryo van de derde ICSI poging. Daarvoor heeft haar lichaam 5 eerdere embryo's niet geaccepteerd. Je kan dus nog alle geluk van de wereld hebben!

Zoals ik al zei, zal ik na de operatie, of iig na de afspraak die we een week later hebben, er een stuk minder mee bezig zijn. Het is nu ook zo dat ik deze cyclus niet zwanger mocht worden en we er dus niet 'aan mochten werken'. Dat gaat ook zo tegen je gevoel in!

Ik wacht de operatie af en dan zien we wel verder... Misschien dat andere onderzoeken ed overbodig zijn!

Jij heel veel sterkte met de volgende ICSI! Denk eraan, een wonder kan altijd gebeuren!

Liefs Daisy

Thanks Daisy...ben blij dat je het op de juiste manier opvat mijn reactie...

Meid heeeeel veel sterkte met je operatie...ik moet eerst nog even afwachten wanneer poging 2 van start gaat en ja ik weet dat sommige mensen geluk hebben en alsnog zwanger raken, maar ik ben al 4 keer zwanger geweest maar t blijft niet zitten...dus ergens is er toch iets niet goed ben ik bang, maar helaas kunnen ze dat niet in NL nakijken...en ik ga niet naar t buitenland, in NL is t al een heel gedoe in combi met onze banen, laat staan als w enaar het buitenland moeten elke keer...haha

gr Yosha

Terug
Bovenaan