Eindelijk een positieve ovulatietest! En nu?

<p>Hallo,  sorry dat ik alweer een nieuw bericht plaats maar wil graag jullie ervaringen weten. </p><p>Ik heb vandaag op dag 39! Een positieve ovulatietest. Denk ik want de teststreep was donkerder dan de controlestreep. Weet helaas niet hoe ik een foto kan uploaden. </p><p>Maar aangezien ik dus een erg onregelmatige cyclus heb (ben in juni gestopt met pil dus misschien daardoor) vraag ik mij af wanneer mijn NOD is. Is dat 14 dagen na vandaag? Of als ik morgen nog steeds positief test dan vanaf die dag 14 dagen? </p><p>En heeft het nut om meerdere keren per dag seks te hebben als je een positieve ovulatietest hebt???? </p><p>Alvast bedankt!  </p>
 
Heyyy
Wat super  fijn  dat je jou lh piek gevonde hebt 
Bij mij geven de testen vaak 2 dagen een piek. En neemt dan af.
Bij de eerste keer testen  springt je ei ongeveer  binnen 20 tot 48 uur
Dus ik zou morgen ook nog een keer testen  en mocht je dan positief  testen  de dag erna nog eens tot het streepje afneemt. 
En ik zou het deze dagen gezellig maken met je vriend ?
Ik tel meestal  vanaf de dag van mn laatste  piek wat dan mn nod is. 
Maar moet zeggen afgelopen ronde werd ik naar dag 11 al ongesteld  dus het is ongeveer  14 dagen
 
Oh en meerdere keren  per dag is niet nodig hoor.als je zin hebt moet je het zelf weten natuurlijk.
De meeste zeggen om de dag.
Alleen als ik mn vruchtbare dagen heb maak ik het elke dag gezellig dus 1 keer per dag en ben er al 1 keer door zwanger  geraakt?
 
Mijn fertiliteitsarts heeft om een dag aangeraden aangezien de kwaliteit van het zaad sneller achter elkaar wel minder word. MAar als je het de afgelopen dagen niet gedaan hebt zou ik het wel doen, beter iets als niets toch. Succes ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben ☺️ Via mupload.nl kun je foto’s uploaden en dan de link delen.
 
Wat de anderen al zeggen. Vanaf het moment van je laatste positieve test springt je eitje binnen 24 tot 48 uur. Dus rondom deze tijd het gezellig maken. Je NOD is tussen de 11 tot 18 dagen na je ovulatie gemiddeld genomen. Je zou ook een app als fertility friend kunnen gebruiken. Hiervan weet ik dat hij een suggestie doet voor de testdatum. 
 
Goedemorgen dames,
 
ik ben net nieuw hier op het forum. 
We willen gaan voor een derde kindje en zijn begonnen met ovulatie testen omdat mijn menstruatie heel onregelmatig is en vaak erg lang. 
Nu ben ik maandag begonnen met testen maar vond hem nog zo licht dat ik woensdag ochtend (gister) er weer eentje heb gedaan die wat duidelijker was. Toen smiddags weer eentje en was weer lichter. Ik dacht dat de test de ochtend donkerder was omdat het met ochtend urine was dua ging ervanuit dat mijn piek nog niet geweest was. 
Nu vanochtend juist weer een lichte streep. Dus vraag me nu af of toch gister mijn piek is geweest. Maar zou dat dan wel kunnen aangezien ik geen dikke vette streep heb gehad. 
 
Hier mijn foto van m,n ovulatie testen. Zouden jullie hier aub naar kunnen kijken. 
mog0dff.jpeg

Men zou het dan nog zin hebben om vanavond gemeenschap te hebben?? Ben bang hem nu gemist te hebben. We hebben we voor de zekerheid dinsdagavond gemeenschap gehad...
liefs. Angela
 
Geen idee, deze mogen niet met ochtendurine omdat deze te geconcentreerd is en fals een piek kan geven, ik ging altijd 2-3uur niet drinken en plassen en daarna het opvangen en testen, heb ook altijd strepen bij deze en bij mij werken ze niet, maar zal het iig niet meer met ochtendurine doen voor een duidelijk resultaat.
 
Terug
Bovenaan