<p>Hoi allemaal! ik heb dit forum al binnenstebuiten gekeerd het afgelopen jaar! Tegenslagen gehad en altijd het voornemen, mocht het een keer lukken, dan deel ik hier mijn ervaring.</p><p>EN HET IS DUS ZO VER!!!! Ik had zondag een positieve zwangerschapstest in handen!!!! nog héél pril (4.2 weken), zeker na 2 miskramen vorig jaar mag/kan/wil ik nog niet te enthousiast zijn, maar dat was zonder medicatie en verliep toch wat anders. Ik ga hem kort, maar vooral duidelijk proberen te houden.</p><p>Ik heb altijd de prikpil gehad omdat ik de gewone pil niet mocht omdat daar oestrogenen in zaten en daar had ik al te veel van ofzoiets, zo zat het iig altijd in mijn hoofd. Na het stoppen mei 2019, werd ik juni 2020 voor het eerst ongesteld. In september en november 2 miskramen gehad waardoor ik in het ziekenhuis terecht kwam.</p><p>Na een eerste bloedtest zag het er normaal uit (oestrogenen), gynaecoloog gaf aan, probeer het nog maar een keer en bij een derde miskraam ga je de medische molen in. Zo blij met mijn ziekenhuis want ik mocht zelf beslissen. Ik wilde op dat moment ook een bloedtest voor het progesterongehalte, en die bleek dus inderdaad veel te laag! En daarnaast bleek mijn cyclus ook veel te lang, PCOS werd vastgesteld, en hierna mocht ik beginnen met Letrozol. Eerste ronde 2,5 mg leverde een iets kortere cyclus op, maar nog niet helemaal zoals gewenst, ik mocht ronde 2 meteen met 5 mg beginnen. Hiermee werd mijn cyclus mooi telkens 27/28 dagen. Wel groeide bijna elke maand ook een flinke cyste uit het zakje waar de eicel uit kwam, hier heb ik me wel zorgen om te maakt, maar uiteindelijk proberen los te laten omdat elke week ziekenhuis in ziekenhuis uit ook niet meer leuk was, en ze toch niks aan de cystes konden doen. Eigenlijk had ik me er al een beetje bij neergelegd dat we hierna écht en allebei de medische molen in moesten en dat het sowieso IUI zou worden. </p><p>Elke maand was het weer spannend, hopen, mezelf gek maken met alle steekjes pijntjes plopjes en weet ik veel wat ik nog meer heb gevoeld. Maar ook proberen positieve dingen ervan te maken als ik toch ongesteld zou worden (aaah dan kan ik nog een keer een wijntje drinken/sushi/biefstuk eten, aaah januari is helemaal niet zo'n fijne maand om jarig te zijn, dat soort dingen).</p><p>Maar nu, ronde 6, 5e ronde met letrozol 5 mg, IS HET HARTSTIKKE RAAAAK!!!!!! en wat heb ik anders gedaan? Ik ben er niét mee bezig geweest! (we hebben nét een puppy dus afleiding was in principe ook makkelijk!). Oh en ik doe al een tijdje aan acupunctuur gericht op de vruchtbaarheid. Wordt vergoed vanuit mijn aanvullend pakket dus vond het proberen wel waard. </p><p>Wat heb ik gevoeld deze keer? vrijwel niks anders of vreemds, maar ik zet het op een rijtje:</p><p>- als de pup met zijn pootjes op mijn borsten stond deed het een beetje pijn, maarja ik heb immers nooit eerder pootjes op mijn borsten gehad dus wie weet was het wel normaal</p><p>- pijnlijke tepels, die kwamen pas na de positieve test echt duidelijk naar voren, en alleen zonder bh</p><p>- rommelende darmen al een paar dagen en elke keer als ik moet plassen ook een beetje diarree. Nu heb ik dat altijd wel rondom mijn menstruatie maar deze keer houdt het wat langer aan.</p><p>- Ik werd de dag voor de positieve test even een beetje emotioneel tijdens een kraamvisite, het verhaal van de moeder. Dat heb ik normaal niet zo snel.</p><p>2 dagen voor de positieve test (op dag 28) trouwens nog een negatieve test gehad! Als er iemand is met vragen over letrozol en ik zou eventueel kunnen helpen, laat het me weten! ik weet dat het niet top is om niet zoveel erover te kunnen vinden. </p><p>Oh en by the way, ik moet nog altijd even blijven hopen dat het "blijft plakken", dus echt echt echt is het denk ik nog niet!</p><p> </p>