Eindelijk eens heel goed nieuws!!!!

mamavan8kids

New member
Heb de eerste kerstdag s`nachts wel in het zkh moeten slapen omdat mijn Gynaecoloog ergens die ochtend dan gewoon de afdeling op kon lopen. Nou inmiddels werd dat helaas wel middag, maar goed dat was het wachten meer dan waard.
Wat een heerlijke man is het toch, we hebben echt een super gesprek met hem gehad. We hebben het uitgebreid over Nijmegen gehad. Wat ons is verteld en hoe zijn collega mij eigenlijk behandeld heeft alsof ik niks meer te vertellen had. En dat het in Nijmegen eigenlijk is tegengesproken.
En die ambulance die in ene geregeld was, dat wij dat grote onzin vonden want dezelfde dag is er niks meer gebeurd toen ik in Nijmegen was werd gewoon op de afdeling gelegd en er werd niks gedaan verder. De volgende dag moesten de echo en dat soort dingen allemaal nog ingepland worden en mijn kamergenoot wist al dat ik s`ochtends zou komen en ik pas om 15 uur ergens.
Hij snapte het helemaal en vond eigenlijk die ambulance ook zeer grote onzin alleen kon hij er op dat moment niks meer aan doen omdat de ambulance al was geregeld en er binnen 10 minuten zou staan. En zijn collega kwam terwijl hij bij mij zat die bewuste dag ook nog eens binnen dus hij kon hem ook niet helemaal afvallen in ons bijzijn.
De Gynaecoloog gaf wel heel duidelijk aan dat het allemaal langs hem heen was gegaan, en hij het jammer vond dat hij er niet was. Ik heb hem ook verteld dat die niet de eerste keer was. En dat kon hij zich ook wel herinneren zei die ja. Ik heb ook heel duidelijk aangegeven dat ik helemaal klaar was met die arts en dat hij echt uit mijn buurt moet blijven. Kon hij zich heel goed voorstellen. Hij nam echt alle tijd voor ons en dat was wel heel fijn. Hij kon zich ook heel goed voorstellen dat we samen met de professor in Nijmegen hebben besloten voorlopig nog maar geen vruchtwater weg te laten halen.
En dat is maar goed ook want vrijdag overdag had ik in ene weeen waarvan we dachten als die doorzetten dan kan het nog wel eens beginnen. Ben toen gaan douche en ergens in de loop van de avond zakte het helaas weer af. Maar er is degelijk wel wat gebeurd want ergens in de nacht dacht ik, he ik heb meer lucht en bovenin mijn buik is weer meer ruimte. Nou de echo beaamde dat want het kindje is ingedaald en zit wat dieper in het bekken. Dat zou betekenen dat het risico van de uitzakking van de navelstreng ook minder is hoewel het kindje nog wel eruit zou kunnen weer uit het bekken door het vele vruchtwater. Ook lijkt het erop dat mijn moederkoek wat minder vruchtwater aanmaakt waardoor mijn buik iets minder gespannen is. Iedereen die mij ziet die zegt ook dat me buik anders is. Dus dat we uiteindelijk niet meer hebben laten prikken in Nijmegen is alleen maar mooi, want het lijkt erop dat me lichaam het zelf heeft opgelost.
Het positieve aan dit hele gesprek is dat ik lekker naar huis mocht weer en wat hem betreft lekker thuis mag blijven want het risico is minder moet wel om de dag naar het zkh maar goed alles beter dan daar te moeten liggen. Heb wel het advies gekregen dat als ik me minder voel gelijk moet bellen en als me vliezen breken moet ik liggend vervoerd worden naar het Zkh. Hij wil nu ook wachten tot de 37 weken als het me lukt want hij zegt het kindje is wat groter waardoor hij als ik hem te vroeg haal nog wel eens een hele moeilijke start kan hebben. Het risico dat de kinderarts dan zegt als het geboren is hier ga maar naar Nijmegen is dan wel heel groot en daar wil hij ons voor behoeden. Doordat het kindje groter is dan het gemiddelde kan hij bij de geboorte denken moet ik ademen doen jullie dat maar voor me. Was het nou wat kleiner geweest had het bij de geboorte veel meer pit gehad en was het risico veel minder geweest zo is ons uitgelegd. Vandaag moet ik even voor morgen een uitgebreide echo in laten plannen en een ctg en dan weer even bij onze arts. Die week erop is hij er niet dan heeft hij een weekje vakantie maar ik hij heeft al min of meer geregeld dat ik bij een collega terecht komt die wel normaal kan doen en het beleid accepteert zoals die nu is afgesproken. Zij was degene die het weekend bij me was met de kerst en me met de kerst ook lekker naar huis liet gaan en ik ook een heel goed gesprek mee heb gehad dus dat is wel een fijn idee. Ik hoop dat me lichaam me die twee weken ff rust geeft zodat ik lekker thuis kan blijven en misschien het zelf wel doorzet in die twee weken anders word het na de vakantie van mijn Gyn ingepland dat ik ingeleid word.
Al met al eindelijk dus eens goed nieuws te melden, dus ben echt super blij.

Liefs
 
Terug
Bovenaan