Eindelijk genieten

Hoi,

Wij zijn dinsdag op het CB geweest en hebben eindelijk zekerheid. Onze kleine meid heeft (ook) last van reflux. Het was ook al een x door iemand geschreven hier op het forum, maar nu heeft de arts het bevestigd. Nu weten we dus waarom ze zo onrustig is en kunnen we haar "helpen". Ik ben nu een stuk rustiger omdat ik weet wat er aan de hand is. Het is echt vreselijk om je kleine meid zo te zien huilen (gillen). We hebben haar nog veel op de arm maar we zijn zelf nu rustiger en daar wordt zij ook iets rustiger van. Er wordt verder niks aan gedaan, het advies van de arts van het CB was om haar soms weg te brengen naar opa en oma (ook omdat mijn moeder ongeneeselijk) ziek is en dat wordt me soms een beetje te veel). Ze begint nu weer dus ik stop maar weer, ik ben hier dus ook niet zo vaak omdat we veel met haar op de arm zitten/lopen....herkenbaar voor velen!

Groetjes

Hey meid.

Ik was diegene die er over schreef:-(
Heb er net weer een een topic over geopend.
Fijn dat je nu herkenning hebt.
Maar waarom krijgt ze geen medicatie dat snap ik niet zo goed, want door haar naar opa en oma te brengen gaat haar pijn niet weg. Ik hoop dat het voor haar en jullie draagelijk wordt!

Hoe gaat het nu met je moeder? Slaat de behandeling nog aan?

Meid heel veel succes en sterkte, ik hoop echt dat het heel snel beter gaat bij jullie!!

Veel liefs Danielle

Hoi,

Ik heb haar net even weer aan mijn man gegeven, het gillen werd me te erg. Ze krijgt geen medicatie omdat dat niet altijd werkt, ????? zegt de arts van het CB. Maar we moesten weer JHBPM in haar voeding doen. Dat hadden we eruit gehaald omdat ze daar volgens ons last van kreeg (verstopping) en dat ging dus beter. Nu gebruiken we het weer en begint de verstopping ook weer. Ik denk dat we na het weekend maar even bij de huisarts langs gaan. Het ging al iets beter, we hielden haar omhoog tijdens het voeden en nog een tijd daarna en haar bedje staat scheef maar nu met de JHBM gilt ze het weer uit. Wij weten het nu ook niet meer. Je moet ook niet te vaak dingen veranderen maar..........heb je nog advies? Volgens ons heeft ze dus last van reflux en van veel lucht (of hoort dat bij elkaar?)

Met mijn moeder gaat het wel goed, ze krijgt nu nog 1x zware chemo en daarna moet ze voor langere tijd een lichtere soort chemo. De arts was wel redelijk positief maar het is niet te genezen en ze kunnen ook niet zeggen hoe het zal gaan. Door de hormonen kan ik er soms beter tegen dan anders, wordt hoop ik ook weer beter.

Mijn advies: ga echt naar een arts met je kleine meid!!! Dit is zo zielig! En wat een onzin dat medicijnen niet zouden werken, de dingen zijn er niet voor niets! Tuurlijk geef je liever geen medicatie aan je kind maar als het nodig is (wat het bij jullie ook is) dan is het maar zo!
Het is vaak even zoeken naar de juiste (combi van) medicijnen, maar er zijn er genoeg. (Mijn oudste heeft een hele zware vorm van reflux en heeft in totaal 5 verschillende soorten medicatie gehad.)

Wij hebben ook een tijd JBPM gebruikt maar ook Finn kreeg hier hier verstopping van en mega darmkrampen. Het hielp niet tegen de reflux dus wij zijn hier meegestopt. De kinderarts vond dit ook prima.
Wij gebruiken wel infacol tegen darmkrampen/lucht in buik en maag. Misschien nog een tip voor jullie?

Idd tot een half uur na de voeding rechtop laten en heel goed laten boeren. De lucht kan zeker bij de reflux horen daarom echt hee veel laten boeren, blijven kloppen dus:) Bedje iets omhoog. Wij laten Finn ook veel in de wipstoel slapen, dan zit hij goed rechtop (op advies van Cb en kinderarts)
Ook heb ik Finn veel in de draagdoek (merk:bykay)
Dit vind hij heerlijk, lekker rechtop regen je aan en zelf heb je je handen te minste vrij, ideaal!

Zelf zou ik de JBPM eraf halen als ze daar alleen maar meer last van krijgt.
Als het echt te gek wordt gewoon morgen naar de huisartsenpost gaan hoor! Anders zit je nog twee dagen te wachten terwijl ze er wel iets aan kunnen doen!

Fijn dat er met je moeder wel goed gaat!
Heftig hoor die chemo's Hoop dat ze goed blijven werken en dat jullie nog heeeeeel lang van elkaar mogen genieten!
Logische dat je het niet altijd ziet zitten. Ook zonder de hormonen is dit al loodzwaar, tel daar nu de hormonen en jullie kleine meisje bij op, respect hoor meid!!!

Heel veel succes met jullie kleine meisje!
En trek echt dit weekend aan de bel als het niet meer gaat!!!

Liefs Danielle

Ach wat zielig voor jullie meisje. Ik zou inderdaad ook gewoon naar de huisarts gaan hoor. Bij het CB denken ze het altijd zo goed te weten maar dat is dus echt niet altijd zo. Gewoon je gevoel volgen wat het CB ook heeft gezegd. Als je het er niet mee eens bent gewoon doen wat jou goed lijkt. Het is immer jou kleintje en als ze wat mankeren kun je het beste gewoon naar de huisarts gaan is mijn ervaring. Bij het CB zeggen ze vaak wacht het maar af of het valt wel mee hoor jaja ze zullen het wel goed bedoelen allemaal maar jij zit er mooi mee. Ik ga er alleen maar naartoe omdat ik dan weet hoeveel ze aankomt en weet dat ze goed groeit en om haar prikken te halen verder trek ik me er weinig van aan. Het ene oor in en het andere uit. En heel soms hoor ik ook nog eens een goede tip hahaha.

Onze dochter spuugt trouwens (heel soms) maar ze is aldoor aan het "herkauwen" en dan komt er dus zuur omhoog. En zoals ik al bij jullie had gelezen heeft ze de volgende dingen: hoofd in de nek, overstrekken, gillen, weinig slaap, ontevreden en altijd na een fles hikken, kwijlen, onrustig en veel huilen.

Ik snapte er eigenlijk ook niks van waarom ze dat zei van de medicijnen maar ik ging ervan uit dat Esmea gewoon een lichte vorm had en het dus niet nodig is. Wij zijn nu ook weer gestopt met JHBPM, het gillen werd weer ondraagelijk. Wij hebben ook al infacol geprobeerd maar daar kreeg ze dunne groene ontlasting van, dus ook maar weer mee gestopt. Wij hebben wel speciale voeding voor darmkrampjes en moeilijke ontlasting van Kruidvat maar ook daar moesten we maar mee stoppen van het CB en gewoon naar de normale Nutrilon terug gaan (dat kreeg ze eerst ook). Gistermiddag heeft ze ook een uurtje in de wipstoel geslapen, heerlijk voor allebei. Ik heb net een draagdoek van minimonkey gekocht omdat je daar ook een hangmat van kan maken, zou ook heel goed zijn voor onrustige baby's en darmkrampjes maar ze wil er niet in liggen...helaas. Als ik hem als draagdoek gebruik gelukkig wel maar dan zit ze niet zo rechtop als bij die ByKay. Ja het is allemaal proberen en afwachten of het helpt.
Maar als het zonder de JHBPM niet weer wat beter gaat dan gaan we idd naar de dokter.
Jammer he dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit..;)
Jullie ook allemaal succes......

Ja zo jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit he...maar vind het echt ontzettend sneu voor jullie en vooral voor Esmea!
Ik hoop dat het het weekend wat beter gaat zonder JHBPM en anders idd naar de dokter.
Ik heb ook niet zo erg veel vertrouwen in het CB...ga er heen voor het wegen, meten en natuurlijk de vervelende prikjes..maar voor echt serieuze zaken meteen naar de HA.
Hier met Bodhi een paar regeldagen gehad, waarbij hij meer huilde en elke 2 uur wilde eten en nauwelijks sliep...
Ik vond dat al best pittig! Hier is de (nacht) rust weer terug gekomen en is ons mannetje weer rustig en tevreden. Dan realiseer ik me nog meer dat het heel erg zwaar voor jullie moet zijn!!!
En dan ook nog de zorgen om je moeder...vreselijk!! Respect voor jullie!
Sterkte met alles en probeer te genieten op de momenten dat het wat beter gaat!!

Liefs Brigitte

Jeetje meis wat rot! Wel raar inderdaad dat ze bij het CB zo reageren..
Ik hoor ook zoveel verschillende en tegenstrijdige adviezen dat ik het ook niet al te serieus meer neem allemaal. Wel vervelend vooral als het je eerste kindje is (voor mij dan) en er toch op vertrouwd dat je goed advies krijgt.
Ik zou ook naar de huisarts gaan, stel de medicijnen helpen wel, dan hoeft ze ook niet onnodig pijn te lijden en krijgen jullie ook meer rust.

Ik wens je heel veel sterkte en beterschap!

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan