eindelijk hebben we het lef gekregen....oehhhhh zo moeilijk!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve meiden,

Ik lees al een aardige tijd mee op dit super forum, maar reageer niet zo vaak.
Dit omdat ik sinds een tijdje terug besloten heb, om er toch iets minder mee bezig te zijn. Maar ik moet jullie zeggen, dat valt me soms erg zwaar.
Maar ik ben zeker wel heel erg blij voor de zwangeren hoor!

Mijn vriend en ik zitten nu ondertussen alweer in ronde 18 voor ons 1e kleine wondertje. Het heeft helaas nog altijd niet zo mogen zijn. Ik loop al een lange tijd met de gedachte in mijn hoofd.....nu gaan we naar de dokter, maar ik ben zo bang voor de uitslag! Ik heb begin dit jaar gezegd, im maart gaan we(zijn we een jaar bezig), maar tot op heden nog steeds geen afspraak. MAAR.....
Nu hebben we gisteravond na een moeilijk en lang gesprek eindelijk besloten, dat we nu toch maar eens naar de huisarts moeten gaan.
Iedere maand maar weer die onzekerheid....echt....de meeste meiden weten hoe dat voelt.
En.... mijn vriend de schat, heeft vanmorgen eindelijk gebeld voor een afspraak, donderdagmiddag.
Ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen en wat ik moet verwachten, maar vind het zo eng.
Ik hoop dat jullie me een beetje moed in willen praten  en misschien kunnen enkele van jullie me alvast een beetje vertellen, wat me te wachten staat. (welke vragen etc.)

Alvast heel errug dankjewel lieve meiden! (misschien stel ik me wel vreselijk aan)

Liefs,
Famke

Beste Famke,

Het is zeker moeilijk dat het gewoon niet wil  'lukken'. 18 rondes is natuurlijk niet niets.....
Ik hoop zeker dat je wat duidelijkheid krijgt en dat je weet waar je aan toe bent.
Die onzekerheid maakt je ook stapeldol.

Toch hoop ik dat je snel zwanger raakt... Ik gun het je van harte.

Heel veel sterkte donderdagmiddag! Voor jullie allebei!

Liefs,

Erretje

Kan me voorstellen dat je de moed in de schoenen zakt.Als je al 18 rondes bezig bent. Wij zitten in ronde 6 en ik merk dat ik elke keer steeds slechter door mijn eerste ongi dag kom. Daarna denk ik nieuwe ronde nieuwe kansen. Maar na 18 rondes zou ik daar ook moe van worden.

Het fijne van een forum is dat je dat kunt delen........... een vriendin van mij heeft er drie en een half jaar over gedaan om de tweede te krijgen. De aanhouder wint......

Ik denk altijd dat alles met een reden gebeurt, misschien was het geen goede tijd e.d. denk ik dan wel eens. Maar er is niets op tegen de natuur een handje te helpen. Ook wij hebben besloten als we een jaar "bezig" zijn de dokter te raadpegen. Ik hoop dat jullie donderdag weer nieuwe moed krijgen! Laat eens weten wat de dokter dan voor een suggesties heeft.

Groetjes
Talke

hoi Famke

wat goed van je dat jullie een afspraak hebben gemaakt!!!!!!!!!!!!!

ik ben een poosje geleden ook naar de HA geweest,we zaten in ronde 11   !!!!
het steld niks voor hoor,ik had toen al2 maand getempratuurd en dat zag er goed uit en mijn ongi komt altijd op tijd!!!
op het eerste gezicht hoefden we ons daar geen zorgen over temaken!!!
we klussen ook altijd om de dag rond de eisprong en dat is ook goed.

maar het is natuurlijk verschillend per HA   wat ze prezies vragen ,maar maak je niet bang!!!

wij hebben het zaad van mijn vriend laten onderzoeken,en dat zag er allemaal heeeel goed uit!!!

nu moeten we het nog tot okt-nov. aanzien,en als ik dan nog niet zwanger ben dan ff terug komen en dan word ik doorverwezen naar de gyn.

ik heb ook een poosje in de put gezeten hoor omdat het allemaal niet wil lukken en idereen om je heen word maar zwanger!!!
maar ik kan het op het moment goed van mij afzetten gelukkig,we hebben nu vakantie ik 4 weeken en mijn vriend 3 weken,dus nu ff geen zwanger aan mijn hoofd,heb de termometer in de kast gegooid en ovu testen laten we deze maand ook liggen,wie weet helpt het!!!

tempratuur jij ook en gebruik jij ook ovu testen????
want dat zal de HA wel vragen of je er al wel van alles aan gedaan hebt (de mijne tenminste wel).

maar goed wil je veel succes toewensen en hou ons op de hoogte.........

xxxtam80 (ronde 13)

Hee Famke,
jee ronde 18, hoeveel dagen telt jouw cyclus? Ik zit in ronde 7 of 8, weet het zo gauw niet meer. Wij zijn in juni naar de huisarts geweest, ook een jaar bezig en wilde gewoon weten of er niks aan de hand is. Wij zijn doorverwezen naar de gynaecoloog, want de huisarts doet niks bij ons, daar zijn we 4 juli naartoe geweest. Ik temperatuur nu 2 maanden, ben wel onregelmatig ongi, maar temp lijst zag er nog best goed uit. Alleen een iets te lange cyclus. Heb een uitstrijkje gehad, waar ik 18 juli de uitslag van krijg en krijg een follikelmeting, dan kijken ze naar je eisprong. Wat er niet goed uitzag is dat mijn man vroeger de bof heeft gehad, kun je onvruchtbaar van worden. Dat is nog even afwachten na de meting, dan worden zijn zwemmers nagekeken en krijg ik bloedonderzoek. Ze heeft de verdere stappen ook uitgelegd, maar hoop gewoon dat dat niet nodig is om eerlijk te zijn. Hoop dat ik nou gewoon zwanger ben, volgende week nod.....Het is altijd spannend natuurlijk, maar wachten op je nod is dat ook. Eerste keer zullen ze veel vragen stellen denk ik, het is bij iedere huisarts/gyn anders,
Succes meis

Hoi Famke!

Wat goed van jullie zeg....klinkt wel bekend..Wij zitten nu in ronde 11 en ergens zou ik ook wel naar de dok willen..wat als er iets mis is, dan hoor ik t liever snel dan dat we nog n paar maanden (dan dus) voor niks klussen..maar durf ook niet. Ben zo bang voor de confrontatie en dat er dus echt iets mis is.....

Ben benieuwd hoe t jullie afgaat. In ieder geval veel sterkte en succes en duimen dat alles goed is!!

xx

het is een hele stap he meid, dat kan ik mee voorstellen. Maar ik heb al bij 2 hele goede vriendinnen meegemaakt dat toen ze de stap eenmaal hadden gezet en kennelijk zo'n last van hun schouders viel dat ze allebei dezelfde maand nog spontaan zwanger waren.

de dokter zal vermoedelijk idd vragen of je al getemperatuurd hebt en je dat anders waarschijnlijk eerst laten doen voordat hij je doorstuurt, maar het is bij iedere HA weer anders.

Hoe dan ook, veel succes donderdag.

Liefs,
Danielle

Meiden ontzettend bedankt voor jullie lieve en jullie helpende berichtjes!
Doet me goed hoor!
Ik heb een redelijke constante cyclus van 34-37 dagen, maar  1,5  maand terug tussendoor een rare menstruatie gehad met 2 weken lang bruinig bloed, maar afgelopen maand was het weer normaal.
Temperaturen is voor mij haast onmogelijk aangezien ik zeer onregelmatig werk, dat wil zeggen dag, en avond en nachtdiensten. Dit ga ik onze huisarts ook maar uitleggen, want dit is voor mij geloof ik echt niet weggelegd.
Hoop er het beste van! en natuurlijk horen jullie van mij hoe het nu verder zal gaan hoor.
Misschien kan ik de andere die ook niet durven en al langer bezig zijn hiermee ook helpen

Liefs,
Famke

Terug
Bovenaan