eindelijk is tijd om mijn verhaal te vertellen

Sommige zullen het wel nog herrineren Nick werd geboren en we moesten beide tijdje in het ziekenhuis blijven.
Daar ging het niet zo netjes als het hoorde.
Ik zakte door mijn benen heen kreeg te horen heb daar geen verstand van van de vk eenmaal thuis scheen het bekkenintabiliteit te zijn.
Ook had ik een verpleegster poeslief als de visite erbij was maar zodra die weg was een totale kreng.
Eenmaal thuis kon ik het niet meer verwerken de pijn alles wat er in ziekenhuis gebeurd was en door de pijn zei mijn borsten ook van je gaat maar over op de fles.
Ik raakte in depressie en trok aan de bel.
Men gaf mij een begeleidster om de band met nick te versterken en ten ondersteuning. Ook kreeg ik van de arts halve tablet anti depresiva per dag.
Ik liep bij de fysio voor mijn bekkeninstabiliteit en boekte snel vooruitgang.
Toen kwam het. Ik hoefde niet meer naar de fysio na anderhalf maand.
Ik vol trots aan de begeleidster verteld antwoord: veel te vroeg ik vertrouw het niet dat je zonder al aan kan.
Ook de depressie verdween en in overleg met de arts stopte ik met de anti depresiva.
Toen Nick 2 en half maand was ging controle bij de arts goed hij verklaarde dat door de hormonen het gewoon even teveel was geworden en dat ik alleen effe zetje nodig heb gehad en nu beter ben.
Ook dit vertelde ik trots aan de begeleidster haar reactie: hij had je moeten doorsturen naar een psygoloog of een praatgroep.
Ik begon me te irriteren aan haar in plaats van vriendelijke adviezen voelde het als opdringen en goed luisteren deed ze niet.
Zo gaf ze het advies toen het buiten nog vroor dat ik dag en nacht de raam van onze kamer en nick zijn kamer open zou houden dat terwijl die ramen nog enkel glas zijn.
2 weken gelden kwam ze kwartier te laat dus ik heel netjes de opmerking goh wat ben je laat.
Ik kreeg meteeen een hele preek waarom was ik geiriteerd en of ik altijd last heb van een ochtendhumeur nou dan raak je wel geiriteerd.
Ik heb de volgende dag pen en papier gepakt en haar notities doorgebladerd over mij en ben gaan schrijven.
Op het eind had ik een a4 aan beide kanten vol met notities van dingen die ik gezegd zou hebben volgens haar maar die niet klopte omdat ze mijn woorden verdraaide.
Ik cb bellen resultaat ik wacht op foontje van haar baas maar het is haar woord tegen de mijne dus dat wordt nog lachen want ja wie gelooft men eerder de begeleidster of de onstabiele moeder.
Nu ja ze is iedergeval weg uit mijn huis en dat geeft een hoop rust.
En dan ja hoor denk je dat je eindelijk verder kan dan mag je binnenkort terug naar ziekenhuis voor een operatie. Ze hebben het bij de bevalling verkeerd gehecht. Gelukkig kan ik slecht nieuws nu allemaal weer aan en voel ik me goed genoeg om dit te schrijven want heb me al tijd niet laten horen.
Nu geniet ik lekker van mijn babbelende zoontje en klus ik lekker in huis en tuintje.

Wat een verhaal. Wel heel goed van je dat je zelf aan de bel getrokken hebt en dat je ook wat betreft de begeleidster niet over je heen laat lopen. Dat lijkt mij eerder te passen bij een sterke moeder dan bij een instabiele!!!
Heb je nog een tijdje verlof/vrij? Geniet van je kleine lieve mannetje en met het zonnetje erbij is het ook al weer wat makkelijker om de dingen positief in te zien.
Sterkte en goed dat je je verhaal hier doet!

Liefs, Irene

Ik was werkloos toen ik zwanger werd dus wil binnenkort solliciteren maar zolang ik niet volledig van die begeleiding af ben kan ik ook niet solliciteren want als haar baas besluit dat ze blijft blijft ze zeuren dat het nog te vroeg is om te gaan werken.
Hopelijk heeft haar baas dezelfde inzicht als jij en ben ik straks totaal van begeleiding af dan kan ik weer verder.

Wat knap van je om aan de bel te trekken zo snel! Teveel meiden blijven te lang rondlopen.
En zeker heel goed dat je haar nu de deur gewezen heb. Het gaat om jou en je weet zelf het beste hoe je je voelt. En als jij haar niet meer in huis wilt en zij vinden het wel nodig, dan kan je vast verkaring krijgen van huisarts oid dat je het niet meer nodig hebt.
Ik vind het heel sterk van je dat je je verhaal heb gedaan en zo opkomt voor jezelf.
Geniet van het lekkere weer en je manneke. En als je wilt, er is altijd wel een luisterend oor hier hihi.

Liefs

Wat een verhaal meid, maar wat goed dat het nu allemaal lekker loopt met jou en jullie manneke. Ik hoop inderdaad dat je snel van je begeleidster verlost bent want dit helpt dus voor geen meter. In plaats van je te motiveren en te ondersteunen doet ze blijkbaar precies het tegenovergestelde. Succes en geniet maar lekker van jullie kleine ventje.

Je klinkt weer stabiel genoeg! Het kan natuurlijk heel goed dat door alles wat er is gebeurd en de hormonen je depressief was en na een paar maanden (als je hormonenpieken weg zijn) het allemaal weer aan kan.
Dat heb ik de eerste twee keer ook gehad, een paar maanden antidepressiva gebruikt en toen af kunnen bouwen zonder problemen.
Deze keer preventief a.d gebruikt en nergens last van gehad, het kan dus zeker wel!
En heel goed dat je hulp gezocht hebt en gekregen, maar als het niet meer nodig is, dan moet het ook stoppen! Klaar toch!

Terug
Bovenaan