Eindelijk met verlof,maar wat voel ik mij rot!

Het genieten zou nu eigenlijk moeten beginnen,en dat doe ik ook eigenlijk wel.
Het "probleem" is mijn dochtertje van 2,5.Ik weet af en toe niet meer wat ik met er aan moet.Ze is echt zo vreselijk vervelend op het moment.Nu sinds 2 weken.Ze is altijd wel een kindje geweest die weet wat ze wil wil,maar nu,ik heb er af en toe gewoon geen woorden voor..Bij werkelijk alles wat wij doen,(vooral bij mij,ze merkt dat ik weinig kan hebben op het moment) word ze kwaad.We kunnen gewoon niets goed doen.Een voorbeeld,gister had ze in haar broek geplast,ikzeg,geeft niet meisie,doen we gewoon weer een droge broek aan.Ik was haar beentjes aan het schoonmaken,om vervolgens uit het niets een klap in mijn gezicht te krijgen,op zo'n moment loop ik weg,want ik word dan zo ontzettend boos,en kom later terug wanneer ik weer rustig ben,gister ook haar jas aan doen,om vervolgens minimaal 10 klappen of schoppen te krijgen,en mij dan ook bewust pijn willen doen.Dit gaat heel de dag door,met kleine pauzes en dan is ze eventjes lief..Gister tilde ik haar op,eventjes kroelen,en gaf ze een kus,komt mijn man aanlopen,zegt ze,mama,je mag me niet knijpen,terwijl ik niets deed.Ik vind dit zo erg.Gister heb ik ontzettend gehuild,ik kon niet meer stoppen.Wat een verdriet kan zij mij doen..In de avond ga ik altijd bij haar kijken en nog een kusje geven,en dan zie ik dat lieve mooie gezichtje(ons prinsesje) liggen,en dan ben ik alles weer vergeten.Totdat ik de volgende dag wakker word en al bang ben om haar slaapkamer binnen te stappen,want wat heeft ze deze dag weer voor me in petto...Bij anderen thuis doet ze niet zo,dus echt papa en mama pesten.En van wie ze het heeft????Wij slaan en schoppen elkaar niet hoor!!Sorry voor dit eindeloze geklaag,maar het moest er even uit..

Groetjes Elma,een verdrietige mama 34 wkn en 1dag zwanger

Oefff, heel vervelend dit (zacht uitgdrukt)... Maar ik moet erbij zeggen dat ook deze fase overgaat, alleen niet zo snel als dat je eigenlijk zou willen. Mijn dochter is nu net 4 en heeft eigenlijk nooit meer van dat soort buien, gelukkig maar!

Gaat ze wel nog naar een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf? En hoe doet ze het daar?
Misschien is het een optie om haar een weekendje te laten logeren bij bv opa en oma. Want je moet nu ook je rust kunnen nemen.

Heel veel sterkte meid, want leuk is dit absoluut niet!

Hoi,

ze gaat een ochtend en middag naar de peuterspeelzaal,en 1 ochtend ga ik met haar samen naar de peutergym.daar is ze hartstikke lief!
ik hoop en denk dat het door de hele situatie komt op het moment,en duim maar dat het straks weer over is als de baby er is.bedankt voor je reactie!!ik heb net ook een goed gesprek met mijn moeder gehad,en dat lucht toch ook wel op hoor!!

Groetjes

Hoi Elma,

Hier ook een soort zelfde situatie. Mijn dochter is 3 jaar en vraagt ook omdat ik net zo als jij niet veel kan hebben negatieve aandacht. Bij boodschappen doen wil ze haar jas niet aan...loopt ze weg...bij de schoenen aan trekken schopt ze mij omdat de schoen er bv niet aan staat! Ze doet dingen expres, en als ik daar wat van zeg wordt ze boos,krijg ik ook een klap of schop!
Ik probeer dan consequent te zijn en zet haar op de gang. Maar daar breekt ze dan bijna de boel af in haar huilbui....ik heb een glazen deur in de hal en die is dan echt niet veilig....Ik baal zo ontzettend en probeer haar zacht en rustig te kalmeren, maar niks helpt!
Ik hoop dat het na de bevalling beter gaat?! En als ik haar veel betrek bij de verzorging dat ze het gaat accepteren?!
Vorige week ook even naa de bios geweest met man, en haar laten logeren bij Opa en Oma maar daar doet ze niet zo stout heeft wel haar buien als ik dus in de buurt ben....

Nou laten we hopen dat het toch ligt aan de kleine die op komst is en dat het over gaat wanneer ze als grote zus er bij betroken worden....?

Groetjes Maureen

Ohhhh, wat herkenbaar! Onze dochter -nu ruim 3-heeft zo ongeveer een jaar lang op de gang gestaan. Echt, als je een meisje hebt met pit, en die komt in de peuterpubertijd, berg je dan maar! Het is regelmatig voorgekomen dat ik zelf maar even op de gang ben gaan staan om tot tien te tellen! Ik had echt niet verwacht dat ik die peuterpubertijd zo zwaar zou vinden.

Overigens was het hier ook vooral tegen mama gericht hoor. Ik werd vaak 's ochtends al met een driftbui begroet, gewoon omdat ik niet papa was. Ik ben ook wel eens iets te heftig uit mijn slof geschoten omdat ze mij een klap in mijn gezicht gaf. Of een gigantische huilbui gekregen omdat ik haar met zoveel liefde wil overstelpen en dat wordt begroet met een 'ik wil papa!'.

We hebben het ergste achter de rug. Nog steeds een pittige tante, en nog steeds staat ze regelmatig op de gang, maar die allesbepalende driftbuien zijn over. Dus echt, ooit, ooit gaat het over. Echt waar!

Terug
Bovenaan