eindelijk na veel pogingen. echt gestopt met roken

hoi damens

ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is wat betreft zwanger willen worden.
sommige van jullie kennen mij misschien wel .
wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en vanaf het moment dat ik stopte met de pil wilde ik stoppen met roken. soms een paar dagen , soms een paar weken maar steeds ging het weer mis. we hebben na vele onderzoeken en 3 iuis even een rust pauze genomen. om de rede dat het erg zwaar is en ook dat ik mezelf voor de gek hield. ik rookte!!!! dus nu ben ik bijna 2 maanden gestopt en het gaat goed en durf ook bijna met zekerheid te zeggen dat ik nooit meer ga roken. ik vond het zo moeilijk omdat mijn leven op zijn kop stond en mijn grootste wens niet uit kwam, daarbij erloor ik mijn oma die mij erg dierbaar is en mijn hondje wat er weer voor zorde dat ik rust zocht in sigaretten. door de stap te nemen om niet meer naar het ziekenhuis te gaan en te genieten van dat wat wel in ons leven is, is het me nu echt gelukt.
ik weet dat vele dit niet kunnen begrijpen ( roken en zwanger worden) maar ik wilde dit toch even kwijt en misschien zijn er meer meiden die met hetzelfde zitten.

x kim

Hoi Kim,

Ik begrijp je helemaal. Toen ik in het zh kwam was ook het eerste wat ze zeiden toen ze hoorden dat ik rookte dat ik moest stoppen natuurlijk. Dit bevorderd de vruchtbaarheid ook niet. Maar ik had juist in die periode enorm behoefte aan de sigaretten. Het heeft een enorme impact op je zo'n MM en dan zoek je toch je rust in de sigaretten. Uiteindelijk ben ik gelukkig ook gestopt, maar dat was pas toen ik wist dat ik zwanger was. Dus ik begrijp je heel goed. Maar knap van je dat je nu gestopt bent. Chapeau!

Knap van je hoor. Stoppen met roken is gewoon harstikke moeilijk! En juist als het moeilijk wordt grijp je naar de sigaret. Iedereen die ooit gerookt heeft zal dat begrijpen,.

En nu...volhouden!! Je kunt het!!

Groetjes Karin

Iedereen heeft een zwakte en helaas is die bij rokers wel erg ongezond.
Maar het is super moeilijk om te stoppen en het is niet zo dat je het maar even doet.
Want hoeveel moeders staan er nog buiten te roken als er een kindje in de box ligt??
Daar heb jij al een voorsprong op:)

Terug
Bovenaan