Eindelijk niet meer helemaal geheim...

Gisteren hebben we het alvast aan onze ouders verteld. Heerlijke reacties en vooral ook erg gelachen om de 'voorgevoelens' die men al had! Daarna wilden we het ook mijn 2 zussen en zwagers vertellen, maar dat was nog een hele tour: niet thuis, daarna wel thuis, maar met visite... hebben ruim 3 kwartier voor het huis gepost, maar de visite ging maar niet weg, dus dan toch maar weer naar huis gegaan. Uiteindelijk mijn jongste zusje en haar man wel gesproken. Echt super, want zij zijn ook net in verwachting (via icsi) alleen 3 weken korter. Maar wel heel bijzonder, want we lopen dus bijna gelijk en allebei zwanger van de eerste.
Vanavond ook eindelijk mijn oudste zus en haar man het grote nieuws verteld. Fijn dat het nu niet meer helemaal geheim is. Hoeven we niet meer zo moeilijk te doen om ons niet te verspreken.
Alle andere familie, vrienden en collega's gaan we pas na de echo inlichten. Die hebben we 2 maart, dus nog ruim 2 weken afwachten. Spannend!

Ik lees trouwens dat veel van jullie al een aantal echo's hebben gehad. Volgens mij krijg ik er in totaal maar 2 (termijnecho na 11 weken en 20-wekenecho). Maar dat is misschien omdat jullie medische indicatie hebben? Ik wil niet klagen hoor, maar ben eigenlijk gewoon jaloers :)

Hoi hvlily,

Wat leuk dat jullie het alvast je ouders en zussen/zwangers hebben verteld. Fijn voelt dat he, dat je het er met een paar mensen er over kan hebben! Zelf heb ik dat ook gedaan, de rest van de familie/vrienden vertellen we het de 25ste, dan ben ik 12 weken.

De reden waarom sommige mensen al eerder echo's hebben gehad (waaronder ikzelf, al 3) zijn bvb bloedingen. Ik snap dat je jaloers op die echo's bent, maar toch had liever gehad dat alles tot nu toe vlekkeloos verliep en ik de echo later kreeg.

Je hebt helemaal gelijk, hoor! Ik ben inderdaad heel dankbaar dat het tot nu toe allemaal goed gaat en dat ik me goed voel. Ik hoop ook dat het voor jou (en alle andere meiden) vanaf nu ook lekker zal blijven gaan!

mmm lekker he dat je het nu aan wat meer mensen hebt verteld.
Ik heb er zoveel omdat ik idd medisch indicatie heb,is niet altijd leuk,ja die echo s wel maar de onzekerheid en bang zijn niet!
geniet lekker.x
xxx nice

hoi

wij krijgen ook op 2 maart onze eerste echo (termijn echo) en dan pas weer met 20 weken....

heb vorige zwangerschappen wel meerdere echo gehad ivm miskraam, maar daar werd ik voor onrustiger van.... dus nu gewoon afwachten en hopen dat het goed zit!!

ik mag vanavond 1 vriendinnetje inlichten.... hihi, die is ook zwanger.... leuk leuk!!

groetjes

Hoi hvlily, wat een lekkere opluchting als je het zegt he: ik ben zwanger en die ogen ziet van je familieleden, heerlijk!! Gefeliciteerd, nu voelt het vast helemaal echt ;-)

Ik had het mijn ouders al met 4 weken verteld omdat ik ervan schrok haha. De rest vd familie wist het met 8 weken ( na de 1e echo) en werk met 10 weken.

Ik heb 3 echo's. 1e na 8 weken, termijnecho, 2e na 12 weken (op 28 feb) voor de combinatietest ( nekplooimeting, is niet verplicht, veel doen 't niet, ik wel) en 20 weken echo. Heb geen medische indicatie.

Veel plezier met je echo, vraag maar of je er extra lang naar mag kijken :)

Hoi hvlily,

Wat super dat je het nu hebt kunnen vertellen! Nog even wachten en dan weet iedereen het. Ik heb met 7wk een echo gehad vanwege een bloeding, en vorige week de termijn echo met 11wk. Dan inderdaad alleen nog met 20wk. Dus het klopt bij mij wel. Geniet ervan en die 2 weken zijn zo voorbij!

wat fijn he dat het niet meer geheim hoeft te zijn!! heerlijk voor jullie!!
wij hebben gewoon een hele lieve verloskundige die ons veel echo's wil geven volgensmij hihi.. krijgen dalijk met 13 weken de 3e echo en dan denk ik ook pas weer met 12 weken!
xxx

Terug
Bovenaan