EINDELIJK OP HET ZWANGERFORUM, maar zoveel vragen...

A

Anoniem

Guest
Lieve, lieve meiden,

Na 17 ronden klussen ben ik eindelijk op het zwangerenforum beland. Ben zo blij. Alleen heb ik zoveel vragen. Zouden jullie me kunnen helpen?
Ben nu 5 weken en 1 dag zwanger. Heb een hele gespannen buik en darmkrampen. Geen bloedverlies alleen last van mijn darmen. Kan dit kwaad? Morgen heb ik een afspraak met de verpleegkundige van mijn huisartsenpraktijk en heb me ook aangemeld bij een verloskundigenpraktijk. Weten jullie ongeveer wanneer je daar voor het eerst mag komen? En hebben jullie ook zo de angst dat het fout gaat en hoe moet ik hiermee omgaan?

Ik vuur best wat vragen op jullie af, maar ik ben ook zo onwetend. Het is alsof ik in een roes leef. Geloof gewoon niet dat dit mij mag overkomen na alle ellende die ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. Als ik het erover heb, lijkt het net alsof het over iemand anders gaat. Niet over mij......

Liefs,
Cameltje

Ik ben ook 5 weken zwanger en heb ook last van een snel opgezette buik, vooral na eten. Geen last met darmen, wel met ontalsting. ik kan je dus niet veel advies geven, maar herken je probleem een beetje. Voor mij is alles minder nieuw, ik ben in verwachting van de tweede. Bij de eerste had ik deze 'klachten'niet, maar het zal er bij horen. Je lichaam is aan het veranderen en je hormoon huishouding ook. vanaf 8 weken beginnen de controles bij verloskundige en zul je het eerste levensgebaar van jullie wonder horen/ zien! succes.

Ten eerste hartelijk gefeliciteerd!

Het gevoel dat je hebt komt waarschijnlijk doordat je baarmoeder gaat oprekken ik heb hier zelf ongeveer tot een week of tien last van gehad, denk ik, kan ook wat langer zijn hoor.

Bij mijn vk praktijk mag je al tussen te acht a tien weken komen. Maar het kan bij iedereen anders zijn. Gewoon even vragen hoor!

De angst dat het fout gaat tsja, toen ik de eerste keer zwanger was heb ik er geen tel aan gedacht maar toen ging het dus fout helaas. Nu voor de tweede keer zwanger en ruim 32 weken dus niets aan de hand zou je zeggen. Nou ik heb hem flink zitten knijpen hoor vlak voor de eerste echo. Ik heb me zelf telkens voor gehouden dat wat goed genaaid zit niet loslaat maar ja das nu wel makkelijk gezegd. Het komt wel goed veel plezier met je zwangerschap!

Hallo!

ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger en heb gister mijn eerste echo gehad omdat ik het niet vertrouwde het is zo klein ik heb het gezien.
maar ik heb ook heel erg last van buikpijn!
ik ben ook heel erg bang dat het fout gaat!

groetjes!

Hoi Cameltje,
Gefeliciteerd!!
Ik herken heel veel van je verhaal, ben nu 5 wk en 4 dag. Ook gespannen buik en last van darmen, lastig maar hoort erbij...
Ook de angst herken ik, misschien komt het omdat het zo onwerkelijk is. En omdat je zo graag wil en blij bent dat t eindelijk gelukt is. Ik denk zelf dat ik pas gerustgesteld ben na het eerste bezoek aan vk. Maar ik "mag" pas met 6 weken bellen. Weet niet hoe dat bij jullie gaat, maar volgens mij is dat vrij normaal. Misschien makkelijk gezegd, maar probeer ervan te genieten. Fantaseer maar alvast enzo, dan komt t genieten vast wel! Het blijft een mooi wondertje!
liefs daantje

Gefeliciteerd!!!

Je verhaal is heel herkenbaar. Ik was (en ben soms nog) erg onzeker. Wat betreft je darmen is heel normaal. Komt vaak voor in de zwangerschap. Ook ik was erg bang voor een miskraam. Komt nl erg veel voor in de familie. Ik las vd week toevallig in een artikel dat de kans op een miskraam voor de helft kan afnemen door veel fruit te eten! Ik mocht met 10 weken voor het eerst naar de verloskundige. Ze rekende toen mijn bevallings datum uit en ik kreeg een echo. Vaal gebeurd dat inwendig omdat het nog zo vroeg is. Bij mij was dat niet nodig. Volgens de verloskundige is dat ook afhankelijk van hoe dik je bent. Ze meten het kindje op om te kijken of de lengte over een komt met de zwangerschaps duur,en kijken of het hartje klopt. (kan je zo vroeg in de zwangerschap nl nog niet horen)
Bij 15 weken moest ik terug komen voor een intake. Er werd bloed afgenomen en mijn bloedsuiker werd geprikt. Ook werd mijn bloeddruk opgemeten. Tenslotte werd mijn buik gevoeld en als laatste het spannenste...voor het eerst naar het hartje luisteren! Vergeet niet te genieten van je zwangerschap...de tijd vliegt voorbij!

Groetjes Henrike (25 w 3 dagen)

p.s. Waneer je voor het eerst naar de verloskundige gaat is ook per plaats verschillend. Mijn zus ging oas met 12 weken voor het eerst!

Hoi hoi,

Toen ik zover als jou was had ik daar ook last van,nu alleen nog gespannen borsten af en toe een dagje en af en toe last van mijn baarmoeder.Toen ik 8 weken was mocht ik ook voor het eerst naar de V.K toe ik moet 5 februarie weer en dan ben ik 12 weken zwanger.Ben nu bijna 10 weken zwanger.Zolang je geen bloedverlies hebt en je je goedvoelt is er niks aan de hand.

Liefs Bernice(1e zwangerschap bijna 10 weken,22augustus 2007)

Terug
Bovenaan