eindelijk rust s'nachts

A

Anoniem

Guest

Hallo Dames

nou het is eindelijk weer rustig bij ons s'nachts,

Als ons kleine ventje nou wakker wordt s'nachts kan ik zijn speentje geven en gaat hij weer slapen,

ik heb nu het volgende schema:

7.00 fles 210  friso extra +5 schepjes bambix
10.00 fruit
11.30 fles 210 friso standaard
13.30 broodje en meestal een liga omdat het brood nog wat moeilijk gaat.
15.00 yoglino of als hij tussen de middag niet goed heeft geslapen een flesje van 120cc
17.00 warm eten en een toetje.
19.00 fles 210 friso extra + 5 schepjes bambix.

hij is van 1-8-08
als hij tussen de middag lang slaapt gaat het wel goed,
maar soms slaapt hij dan maar een uurtje en dan houd hij het niet vol de hele middag en dan leg ik hem er tegen 15.00 nog even in.

hoe doen jullie dat?

groetjes Mascha

Gefeliciteerd! Lekker dat je weer kunt slapen. Slaapt je zoontje nog maar 1x overdag? Of slaapt hij 's ochtends ook nog? Sophie is een beetje aan het rommelen met de slaapjes overdag, soms wil ze niet, of maar heel kort. Misschien is ze in de overgang naar 1x slapen, of het is gewoon een fase en gaat het straks weer beter!

Hallo mamavansophietje

pf wat een lange naam,
ja hij slaapt sóchtens vaak een uurtje direct na de fles van 7.00 dan leg ik hem er direct weer in geef de fles op zijn kamer.
maar ik vind het in de middag moeilijk omdat ze dan tegen 17.00 heel vervelend worden van de moeheid.

groetjes mascha

Hm ja, dat ken ik. Meestal slaapt Sophie eind van de middag een uurtje, dus dan valt het wel mee, maar soms heeft ze daar dus geen zin in, terwijl ze wel moe is. En dan zit ze dus huilend aan de warme hap!

Hoi Mascha, wij zijn helaas pas sinds 2 weken kunnen beginnen met bijvoeding vanwege exceem en kma. Teun heeft een heel structureel ritme van 2 uur wakker, 2 uur slapen. Dus concreet is zijn schema:
7 uur: fles 210
9 uur: naar bed
11 uur: fruit
12 uur: fles 210
13.00 naar bed
15.00: groente
16.00: fles 210
17.00 naar bed
20.00: papfles 210
21.30-22.00: naar bed

Dat zijn dus 6 slaapuren overdag en 9 snachts. Best veel eigenlijk. Hoe is dit bij jullie? En hoe lang laat jij de kleine savonds op? Wij laten hem best lang op omdat we bang zijn dat hij anders te vroeg wakker wordt.

Wat 'doe' jij allemaal met de kleine? Kan hij zich goed alleen amuseren? Teun ligt max 5 minuten alleen te spelen in de box of wipstoel  en daarna begint hij te zaniken/huilen tot ik weer bij hem kom. Ik moet hem dus veel entertainen. Is dit bij jou ook?

Groetjes Kim (mama van Teun 10-08-08)

Hoi kim

Tarik kan zich redelijk vermaken, de box vind hij niet echt meer wat maar ik leg hem er wel regelmatig in,
als de bel gaat enz.
Hij kruipt niet echt maar tijgert maar dan super snel hij gaat het hele huis al door,
ook heb ik een loopstoeltje voor hem gekocht nou dat vind hij helemaal super hij doet net of het een botsauto is en knalt met hoge snelheid overal tegenaan,
dat vind mama iets minder maar ja.

Ik heb ook een dochtertje van 6 jaar en die kan hem ook goed vermaken ze zijn helemaal weg van elkaar.
en qua slaap hij slaapt sóchtends direct na de fles no een uurtje en verder tussen de middag na de fles ongeveer 2 uurtjes.
als hij s'middags niet vee slaapt leg ik   hem er vaak tegen 14.00 nog even in,
niet altijd met succes.

S'avonds gaat hij om 19.00 naar bed dan is hij ook helemaal kapot en dat gaat heel erg goed eerst lekker in bad daarna nog even naar beneden en dan lekker de fles en dan lekker  slapen.
wel is hij altijd tegen 16.00 onrustig maar dat had mijn dochtertje ook altijd.

En die kleine van jou dan is die ook zo ondernemend?

sorry voor het hele verhaal
groetjes mascha

He mascha, dan kan jouw kleintje dus aardig wat uren achter elkaar wakker blijven zeg? Fijn hoor. Teun begint na 2 uur echt te zaniken totdat ik hem in bed leg.

Hij is ook nog niet heel erg ondernemend. Hij wil sinds een paar dagen wel  echt vooruit beginnen te komen dus ik denk als hij dat kan, dat hij niet meer te stoppen is. Maar verder is het een beetje aansjouwen met hem. Even in de box.. even op het speelkleed.. even voor de spiegel.. even in de schommel.. maar al snel vindt hij er niks meer aan. Best frustrerend af en toe want ik heb het idee dat ik hem moet entertainen. Misschien moet ik ook niet meteen opspringen als hij begint te huilen maar hem aanleren dat hij zichzelf moet kunnen vermaken?

Hoe ga jij daar mee om? Ook omdat je zegt dat jouw kleintje rond 16.00 een dipmoment krijgt?

Groetjes!

Hoi Kim

Tarik begint in de box altijd al snel te zeuren maar ik wil toch wel dat hij er even in ligt,
ik leg hem nu standaard s'ochtends altijd eerst even in de box,
meestal ga ik dan stofzuigen en dan kijkt hij vol bewondering dat vind hij geweldig,

En tegen 16.00 is het altijd even zoeken soms doe ik baby tv erop en leg hem op het kleed voor de tv (tafel schuif ik aan de kant),
als hij het zat is kruipt hij wel naar me toe en dan doe ik hem meestal even in zijn loopstoeltje,
en als dat niet werkt vraag ik mijn dochtertje van 6 om even met hem te spelen en dat is altijd een succes,

En ik laat hem soms ook wel even een beetje huilen hoor geef hem even weer een nieuw stuk speelgoed,
en dan is het meestal wel even weer goed.

succes groetjes mascha

Terug
Bovenaan