Eindelijk serieus genomen

Eindelijk mochten we vandaag met Sam naar de kinderarts. We hadden al zo vaak aangegeven dat Sam zo hard krijst na de voeding en dat er iets niet goed zat en het enige wat we te horen kregen is dat hij gewoon temperament heeft, nou daar hadden we wat aan... De kinderarts heeft nu nieuwe, wat sterkere, medicijnen voorgeschreven (reflux) en dacht ook aan een koemelkallergie, maar ze wil eerst kijken hoe het met de nieuwe medicijnen gaat. Hopelijk gaat het vanaf nu beter want ik wordt inmiddels depri van alle verhalen van iedereen waarbij het zo goed gaat en waarbij de kindjes zo goed slapen (ik gun het iedereen van harte hoor, maar ik wordt er groen van jaloezie van ;-p)

Gelukkig dat er nu naar jullie geluisterd is. Je voelt als moeder (en vader) je kind altijd het beste aan en als je het idee hebt dat het niet goed zit, gewoon aan de bel trekken.
Dat je groen ziet van jaloezie is begrijpelijk...ik had dat ook tot een paar weken geleden en als je dan van iedereen ook nog eens (pedagogisch) verantwoorde tips krijgt...grrrr! Ons meisje huilde ook heel de dag en had daarnaast hele dunne poepluiers. Ook zag ik op een gegeven moment rode vlekjes tot in haar haartjes en een half uur tot een uur na de voeding was het weg. Na wat zoeken kwam ik op koemelkallergie. Bij het thuisbezoek luisterde 't cb niet echt, maar na een paar keer telefonisch contact luisterde ze tijdens de eerste controle wel en mocht ik Nutrilon pepti gaan gebruiken. Bij ons meisje was dit de oplossing en hebben we een heel ander meisje gekregen dat overdag lekker slaapt en nu ook 's nachts doorslaapt (vind het gewoon vervelend voor jou om dit op te schrijven). Ik hoop voor jullie dat je heel snel de oplossing gevonden mag hebben!!

Ik ken je gevoel. Ik heb tot nu toe niks meer geschreven omdat ik er op de eerste plaats geen tijd voor had en op de tweede plaats er weinig valt te vertellen behalve een klaagzang over het verschrikkelijke huilen.

Kaspar is nu 8 weken oud en langzamer hand lijkt het iets beter te gaan, maar hij heeft verschrikkelijk last van krampjes en niks werkt, behalve met hem in de draagzak door het huis lopen. We waren al blij als we s’nachts meer dan 6 uur konden slapen. Overdag kon ik het sowieso wel vergeten. We hebben nu twee goede nachten achter de rug, maar ik hou een slag om de arm. Want elke keer als ik denk dat het beter gaat komt het twee keer zo erg terug.

Ik besloot ook maar niet te reageren op bepaalde topics van moeders waarbij het zo moeilijk was want het kindje wil alleen op de arm in slaap vallen. Dan denk ik “Ik zou er van alles voor geven als mijn zoontje op de arm in slaap wil/kan vallen”. Maar dat is niet eerlijk en lief, dus houd ik mijn mond maar.

Maar goed, Ik snap hoe wanhopig je bent. Ik heb meerdere malen op het punt gestaan om naar het ziekenhuis te rijden en hem af te geven en te zeggen “Deze hoef ik niet, deze baby is kapot”. Ik hoop dat het bij jullie nu beter gaat. En dan gooi ik er meteen maar die verschrikkelijke cliché tegenaan waar ik mee dood gegooid wordt “Uiteindelijk is het het allemaal waard en krijg je er zoveel voor terug”.

Hoi Panini,

Voortaan gewoon lekker van je af schrijven hier. Ik vindt het stiekem wel fijn om te lezen dat er meer zijn die met "probleem"babytjes zitten (klinkt gemeen, ik weet het). En ook ik heb wel eens gezegd dat Sam stuk is en ik graag een stil exemplaar wil.

Laat je niet wegsturen zonder oplossing, als een babytje zoveel huilt en niet wil slapen is er iets mis. Ze huilen niet zomaar. Misschien heeft je kindje verborgen reflux? Sam spuugde eerst verschrikkelijk veel en we kregen daar nutriton en Zantac voor, het spugen stopte maar het huilen ging door. Nu krijgt hij in plaats van Zantac Nexium, tegen maagzuur. Daar ben ik gisteren mee begonnen dus nog even kijken hoe het werkt.

Daarnaast gaan we ook met hem naar een osteopaat, en dat vindt ie heerlijk. Misschien is dat ook voor jouw kleintje een optie, het wordt vaak gewoon vergoed door je verzekeraar.

Als je het huilen echt niet meer ziet zitten, naar de huisartsenpost gaan! Dat hebben wij ook een keer gedaan en mochten gelijk een kinderarts zien die nutriton en Zantac voorschreef. Volgende dag was Sam als een stuk rustiger.

Succes!

Hey Quinnie,

ik ben net ook weer bij kinderarts geweest met Michelle, bij haar werkt Nexium voor geen meter en ik ga weer terug op Losec, maar man o man wat is dat 1 moeilijk binnen te krijgen bij haar en 2 wat is dat smerig, maar goed het werkt bij haar wel beter. Michelle is ook zo vreselijk onrustig...als haar maagzuur afneemt zien wij een heel ander kind. Ook ik ben gister met haar bij een osteopaath geweest en ze heeft gistermiddag 4 uur geslapen en vannacht van 21.30 - 06.00 uur en toen heb ik haar wakker gemaakt voor een fles. Toen om 7 uur er weer in en 9 uur wakker. Heerlijk hoor zo lang slapen, zijn wij ook niet gewend hoor!

Ik heb net ook voor t eerst probiotica van Orthiflor in haar flesje gedaan, kijken of dat haar darmen wat beter kan laten werken, ze poept nu maar 1 keer in de 4 dagen...

Daarnaast maak ik de flessen niet langer van kraan water maar van bronwater en ik maak een fles al vantevoren klaar, dan in magnetron, jbpm erbij en dan pas geven en het lijkt erop dat ze hier iets rustiger van is. Vandaag heeft ze nog helemaal geen krijsaanval gehad...

Het is zoooo moeilijk maar het belangrijkste is inderdaad dat er naar je geluisterd wordt, ik heb daar gelukkig geen last mee gehad, maar snap dat je daar knetter van wordt...sterkte met het vinden van de juiste weg met je kindje...t gaat bij ons helaas wat lastiger dan bij andere kindjes..

gr Yosha

Terug
Bovenaan