Eindelijk... starten met iui

Na 3,5 jaar in de mmm te zitten gaan we eindelijk starten met de iui, ben er helemaal blij van! We zijn zo toe aan een volgende stap, al realiseer ik me dat, dat ook niet per definitie positief hoeft te zijn, het voelt in ieder geval heel goed!

x Mickey

Hoi Mickey,

Fijn dat jullie nu verder mogen met IUI.
Ik hoop dat dit voor jullie net zo succesvol zal zijn als voor ons !!
Ben inmiddels bijna 37 wk zwanger van 3e IUI.

Groeten, Cath

Mickey: Zo voelde dat bij ons ook toen we eindelijk mochten starten met de IUI: we konden weer verder. Inmiddels hoor ik verschillende geluiden over IUI: bij de een slaagt het goed en de andere helemaal niet. Tja, laten we maar positief blijven en vooral hopen.
Moet je ook pregnyl spuiten ? Wanneer heb je de eerste IUI ?
Ik moet vanavond de pregnyl spuit zetten en zaterdag is onze derde IUI: spannend weer !

Cath: Nog 3 weken.......geniet dan nog maar even van je zwangerschap ! Voel je je goed ? Weet je wat het gaat worden ?
Ik heb zaterdag mijn derde IUI.....laten we hopen dat het bij ons raak mag zijn !

Groetjes, Sylvia

Hoi Sylvia en Mickey,

Spannend hoor, hopen dat jullie snel resultaat hebben. Wij gaan aanstaande maandag met onze eerste iui starten, in eerste instantie zonder hormonen. Zijn jullie gelijk met hormonen gestart, bij ons doen ze dat pas bij de 4e iui, eerst 3 keer zonder.

Groetjes Mijke

Toitoi: Ik moet de eerste 3 keer pregnyl spuiten: dit schijnt ervoor te zorgen dat ze precies weten wanneer de eisprong is want 24-36 na het zetten van de spuit is de eisprong en dus de IUI. Na 3 keer zal ik meer moeten gaan spuiten ter stimulatie, ook al is bij alles goed. Daarover krijgen we over twee weken de info. Laat ons hopen dat het niet nodig zal zijn en dat het zaterdag een succes gaat worden met poging nummer 3.

Gr. Sylvia

Hoi Hoi,
even een snel berichtje, want mijn stiefzoon staat ongeduldig te wachten, we gaan samen een filmpje kijken....

Ik ben nu bezig (dag 8) met onze eerste iui, met clomid en pregnyl. Ik gebruikte wel al ruim 2 jaar clomid (50mg) De blijdschap die ik had over het starten met de iui heeft nu ff plaats gemaakt voor veel onzekerheid. Je leest zoveel over dat er maar zo'n lage slagingkans is met iui, ik stop gewoon met lezen want word er helemaal depri van..

Ik heb PCO, met mijn man is alles oke, prima zaad en verder is bij mij ok alles oke (behalve dat ik aan de zware kant ben, maar daar wordt ook hard aan gewerkt...

Heel veel succes morgen Sylvia en fijn om reactie van jullie te krijgen!!!

xx Mickey

Mickey: Hou moed ! Weet dat die verhalen de ronde gaan maar hoor gelukkig ook veel positieve slagingskansen.

Gelukkig is er eindelijk ook eens wat goeds te melden vanuit deze kant !
Vanmorgen de derde IUI gehad: ging super goed. Deze keer had ik een mannelijke arts ( voor het eerst ): het was een hele aardige oudere man.
Hij zei na afloop dat het wel heel erg gemakkelijk ging bij mij. Moet zeggen dat de tip van mijn arts om voor de IUI te zorgen dat de blaas enigzins vol is goed helpt. De tweede keer had ik vooraf geplatst omdat ik het niet meer kon ophouden en toen was de inseminatie wat gevoleiger.
Maar goed.....nu het goeie nieuws ! Weten jullie hoeveel zaadcellen er deze keer waren ????? 8,3 Miljoen !!!!!!!!!!! Super he !!!
Het meeste wat we tot nu toe hebben gehad was 1,2 miljoen. Waaaaaauuuuuaaaaaw: we zijn super de super blij !!! Wil natuurlijk niet zeggen dat het daarom deze keer wel gaat lukken maar we zijn gewoon erg blij dat het ineens zo veel goeie zaadjes zijn.
Nu maar hopen dat het stiekem deze keer gaat lukken.
Fijn weekend allemaal ! Liefs, Sylvia
ps. Nu willen jullie misschien weten wat het geheim is. Mijn man is een week 5-6 geleden naar een genezer geweest en zei dat na ca 4 weken het goed zou komen......tja of je erin geloft of niet.....we zijn wel van 1,1 naar 8,3 gegaan ! En in Turkije zeiden ze dat johannesbrood het zaadaantal en kwaliteit verbeterd. Dit zit oa in zoethout: dus mijn mannetje heeft hierop goed geknabbeld en nu gaan we echt jonnasbrood bestellen. De arts moest wel een beetje lachen: hij dat het wel 12 weken duurt voordat je dan resultaat kunt krijgen omdat zaad zolang nodig heeft om te ontwikkelen, maar ja.......wat maakt het uit...we hebben hier een klein feestje !

Terug
Bovenaan