eindelijk verder

dag lady"s,

Ben gisteren bij de gyn geweest, met als reden uitslag van het hsg onderzoek. Mijn eierstokken waren allebei doorgankelijk, dus er was eigenlijk geen goede reden waarom het maar niet lukt.
Nu heeft de gyn voorgesteld dat we maar moeten gaan beginnen met een iui behandeling.
Ik kreeg meer hormonen mee, en eisprong testen.
Maar verder is dit de eerste keer, dus heeft iemand hier ervaring mee? en kan iemand me vertellen wat me te verwachten staat??

liefs melissa

Hoi Melis,

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je daar niet mee helpen. Ik ben wel benieuwd naar alle reacties, want mijn volgende stap is ook een HSG. Deze cyclus was er helaas geen plekje meer, dus misschien volgende ronde!

Heel veel succes!

Liefs Daisy

Hoi Melissa,

Ik kan je alleen maar vertellen hoe het hier gaat. Ieder zh is anders, maar in grote lijnen zal t allemaal wel op tzelfde neerkomen.

Bij sommige hormonen die je slikt moet je de 3e of 4e dag dat je je menstruatie hebt een uitgangsecho laten maken. Om te kijken of je geen cysten hebt.

Dan moet je vanaf dag 10 of 11 ovulatietesten gaan gebruiken (ligt eraan hoe lang je cyclus is) om te kijken of je vruchtbaar bent. Bij mij werken die testen niet zo, dus ik ga altijd naar het zh om een echo te laten maken.

Ik moet dan soms wel 3x in die week voor n echo naar het ziekenhuis. Als de follikel(s) goed gegroeid zijn dan moet ik pregnyl spuiten om de eisprong op te laten wekken.

36 uur daarna vindt de inseminatie plaats. Na 2 weken kun je testen of je zwanger bent.

Ik vind de behandeling zelf niet zwaar en is heel goed te doen. IVF vergt veel meer van je lichaam. Ik hoop voor je dat je zwanger wordt dmv IUI.

Ik moet nu wachten op mijn 1e menstruatie na een miskraam en dan zal ik voor de 6e x een IUI krijgen.